Reklama

Reklama

Michael McCauley žije spokojeně nudný rodinný život bez jakýchkoliv výkyvů. Prodává pojištění, s rodinou žije za městem, a do práce a zpátky dojíždí pravidelným vlakem. Každý den, už deset let, co odešel od policie. Dnešní den se moc nepovedl a stejně jako vždycky nastupuje do vlaku a těší se domů. Zdraví známé průvodčí i známé tváře. Dveře se zavřou, vlak se rozjede z nádraží a nic ještě nenasvědčuje tomu, že tahle cesta bude úplně jiná a že postava Liama Neesona si během ní sáhne na dno fyzických i psychických sil. Po chvilce jízdy si k němu přisedne atraktivní žena (Vera Farmiga) a položí mu jednoduchou, trochu znepokojující otázku: „Co jste za člověka?” Pod vlivem jejího osobního kouzla i obálky s penězi se Michael nechá vtáhnout do zvláštní a smrtící hry. Musí ve vlaku najít někoho, kdo tam nepatří. Když neuspěje, přijde o rodinu, pokud uspěje, dostane odměnu. Odmítnutí se nebere jako odpověď. Vlak uhání, tajemný vládce hry sleduje každý jeho krok a vzdálenost do cílové stanice se krátí. Než zastaví, šílená situace ve vlaku se promění v horečnaté pátrání, rvačky a střelbu. Je to hra nebo promyšlený zločin? Kdo je tajemný cizinec ve vlaku a proč ho má najít? (Bontonfilm)

(více)

Videa (11)

Trailer 4

Recenze (497)

Othello 

všechny recenze uživatele

Film tak dementní až mi přijde stydno se nad něj povyšovat. Collet-Serra je jeden z nejlepších současných žánrových režisérů a svými nápady a dynamikou prakticky vždycky vybojoval z naprosto strašlivých scénáristických kusů alespoň průměrný zážitek. To samé platí i zde, ačkoli si dovolím tvrdit, že takovouto zvlčilost v ruce ještě nedržel. Moje tajná teorie je taková, že Serra totiž scénáře nečte, ale aby ušetřil čas, tak je rovnou přepisuje obraz po obrazu do technických scénářů, potažmo storyboardů. Na stránce 109 už pak rozhodně neví, o čem byla strana devět, což o to, on nejspíš ani neví o čem byla strana 107, ale místo toho si tam vymejšlí, jak se budou lidi v dlouhých digitálních záběrech řezat sekerama a kytarama za asistence poletující kamery a za to já ho mám rád. ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Hranice mezi bláznivě akčním filmem a na hlavu postavenou mongoloidní pičovinou pro Livingdedy bývá mnohdy velice tenká. Tenhle Žóm Kolem Seru je sice poměrně slušný řemeslník a dosud na ní jakž takž balancoval, avšak teď dostal scénář načmáraný pastelkama velkými kostrbatými písmeny, s ožužlanými rohy a zapatlaný kdoví jestli Nutelou, načež definitivně přepadl do slintajícího davu s rozštěpy a pokřivenýma ručičkama. A tak čím dál tím hůř předstírající děda Nýson, jako vždy ultrasprávňácký okvádrovaný tvrďák nad hrobem, s nímž se Žóm zjevně nechal partnersky zaregistrovat, tentokráte bojuje nejen s obvyklými patetickým hnusem, přiblblými klišé, artritidou, osteoporózou a stařeckou demencí, ale také s excelentními neherci a dokonale obskurní logikou toho postiženého hovada, jež patrně uteklo z klecového lůžka a nedopatřením se dostalo k tužce a papíru. Počítám, že když už bylo v ráži, tak s kompulzivním kousáním se do vyplazeného jazyka spatlalo i ten downí animák závěrečného vykolejení vlaku. Takže stačilo, a ani v nejhorším nemusí být na škodu přestat, zejména, když tahle šablona už má totálně ojeté a zubaté kontury. Prostě Dej si pohov, Lájeme, anebo aspoň příště na konci umři. Ups, kurva, bojler. Tak sorry všem, kdo doufali jako já, že to ten trapně vyčpělý, věkem sešlý, kymácející se rachitický pyjonýr konečně jednou nerozchodí. ()

Reklama

luka4615 

všechny recenze uživatele

Slušně odsýpající snímek se skvělým Liamem Neesonem, který ani ve vlaku nenalezne kýženou klidnou cestu do cílové destinace. The Commuter nabídne vcelku jednoduchou nosnou myšlenku, která je "zabalena" do zajímavě nasnímaného akčního vizuálu, jenž se místy blíží podobnému počinu s podtitulem "Non-Stop". Bohužel, zatímco u snímku z roku 2014 jsou všechny akční a filmové aspekty krásně vybalancované, tomuto snímku se to jakýmsi záhadným způsobem moc nedaří. Pomyslným posledním hřebíčkem do rakve je vyjma praštěného finále i zcela nevhodné užití "CGI" efektů, které vypadají jako z nějakého laciného pořadu na lokální televizi. Škoda, potenciál na další skvělý akční film zde vážně byl. „What have you done to my wife and son?“ ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Klasická "Neesonovka", ktorá síce moc nepoteší, ale ani neurazí. Čas tu zbehol ako voda, ani sa nenazdáte a je koniec. Škoda, že to mystérium okolo tajomnej ženy a celej tej hádanky, ktorú bolo treba rozlúsknuť, nebolo nastolené trochu zaujímavejším spôsobom. Po pár minútach to tak skĺzlo jedine do lacnej akcie a myšlienka na niečo hlbšie tak uletela komínom. Vidím tu premárnený potenciál. Priemer. 60/100 ()

tron 

všechny recenze uživatele

„Nabudúce pôjdem autobusom.“ Hovadina, v ktorej nič nedáva zmysel. Vykráda sa kde-čo (Nebezpečná rýchlosť, Non-Stop), Liam Neeson sa objavuje v dvoch akčných scénach (bitka + havária), ale hoci sú zručne nakrútené, predsa len je bizarné vidieť v nich vychudnutého sedemdesiatnika (čím nechcem povedať, že ak by pribral 30 kíl, bolo by to lepšie). Vera Farmiga tu má ledva dve (!) scény, čo ale nevadí, lebo ju nemám rád (len mi príde zvláštne stavať na jej prítomnosti zápletku a trailery a nakoniec tu má trápnych 360 sekúnd). Megaodhadnuteľná, ukážkovo predvídateľná linka (Sam Neill a Patrick Wilson snáď viac klišé postavy ani dostať nemohli)? Máme. Vydieranie? Máme. Prostredie vlaku? OK, vlaky sú zaujímavé prostredie pre filmy, ale tomuto chýba výraznejšie napätie resp. napätie tu je na začiatku, no v strede začnete pochybovať o tom, či to celé bude dávať vôbec aspoň nejaký zmysel... a na konci pochopíte, že nie. Okrem samotného vlaku a (evidentne slabnúceho) Neesona potešia fajn vedľajšie úlohy pasažierov a personálu. V spoločných scénach Neesona a Wilsona som si nemohol nespomenúť na skvelý A-Team. Každopádne, len 2* si to asi nezaslúži. ()

Galerie (108)

Zajímavosti (15)

  • 16 osobnostných typov zmienených Joannou (Vera Farmiga) je 16 osobnostných typov MBTI od psychologičiek Katherine Cook Briggsovej a Isabely Briggsovej Myersovej. (ČSFD)
  • Keď ku koncu filmu mieri Michael (Liam Neeson) na zradcu pištoľou, tak sa v jednotlivých záberoch mení jeho úchop. Keď sa pozeráme z jeho pohľadu na zradcu, tak jeho ľavý palec je na zbrani položený veľmi vysoko. Keď sa však pozeráme z pohľadu zradcu naňho, tak má ľavý palec na zbrani podstatne nižšie, vôbec sa ním nedotýka záveru. (ČSFD)

Reklama

Reklama