Reklama

Reklama

Na krátko

  • angličtina Short Cut (festivalový název)
Trailer

Obsahy(1)

Na krátko je drama o chlapci Jakubovi, který zjistí, že celý jeho dosavadní život byla lež. A jemuž nezbude, než okamžitě dospět a se ztrátou iluzí se vyrovnat, a nebo… skončit špatně. Pomoct mu nemůže nikdo. Ani matka, protože to ona mu lhala a tu pohádku o tatínkovi, který se mu nemůže věnovat, protože brázdí moře na zaoceánské lodi, si vymyslela. Ani otec, který na něj ve skutečnosti celý život kašlal a teď se chce starat, ale jen proto, že o něj jeho „opravdový“ syn z manželství nestojí. A ať je jaký chce, kapitán tedy rozhodně není. Ani sestra Pavlína, která je ve svých šestnácti též také prahu zjištění, že život je úplně jiný, než si ho představovala, a které to srdce zlomí úplně stejně. (Cinemart)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (52)

Vodnářka 

všechny recenze uživatele

Má oblíbená Petra Soukupová v roli scenáristky, navíc na téma její nejlepší knihy Zmizet - znělo to velmi nadějně. Bohužel, jak to tak bývá, velká očekávání nepřinášejí nic dobrého, a to jsem se ani nemusela vžít do role kritického fanouška knihy, který má problém s čímkoliv, co se "jeho" knize nepodobá. On se jí mimochodem snímek nepodobá vůbec, tématem, myšlenkou a vlastně ani postavami. Ty jsou navíc ve snímku neurčité a prázdné, dějová linka se skoro neposouvá a téma ničím nezaujme. Za pozornost stojí jedině postava babičky, která všem leze na nervy a zároveň se bez ní nikdo neobejde, jejíž charakter se divákům vyjevuje postupně a která to se všemi vlastně myslí nejlíp. Ta mimochodem připomíná babičku z jiné knihy Soukupové - Nejlepší pro všechny. Kromě této dámy v roli Marty Vančurové musím ocenit také skvělý hudební podkres v podání skupiny Květy a výbornou hru s detaily, které nás od prvních záběrů vtáhnou do oprýskané šedi jednoho děčínského sídliště. Ač je mi to líto, nic dalšího snímek nepřináší. ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

Ano, život i film se někdy skládají z klišé. To ale nemusí být a priori špatně. Někde jsem četl "zkrátit" a v průběhu snímku jsem se k tomuto názoru přikláněl. Ale je zajímavé, že pak jsem o filmu debatoval se svojí ženou a ta mě přivedla na myšlenku, že vyprávění pomalu, postupně, tak, jak to bývá, rozkrývá všechna možná zákoutí vztahů zúčastněných osob. Ne, samozřejmě, film není dokonalý, Petra Soukupová si sama psala (první) scénář, takže do bezútěšných, psychologicky hutných okamžiků jejích knih má daleko. Je to ale sympatický pokus o rodinné drama a navíc je požitek vidět Martu Vančurovou po dlouhé době takhle dobře hrát. 70%. ()

Reklama

Djoker 

všechny recenze uživatele

Prezentace života v nižších patrech společnosti dává smysl, ale chtělo by to nějakou přidanou hodnotu. Stejně tak se můžu postavit před libovolný panelák s popcornem v ruce a po hodině pozorování smutných příběhů budu logicky konstatovat, že to tam stojí pěkně za hovno. Po herecké stránce je to však obstojné. ()

Lovely.Bones 

všechny recenze uživatele

Další ukázka aktuální vlny "minimalistických evropských filmů o mládeži a jejich problémech", která už mě pomalu ale jistě přestává bavit, ale když to dělají Češi a je to alespoň porovnatelné se zbytkem Evropy, tak mě to těší a mám být alespoň na něco hrdý v té naší současné české kinematografii. Neviděl jsem jich sice zatím hodně, ale pro mě zatím nejlepší český film letoška. Přirovnal bych ho hodně k "Špína" a "Rodinný film", kde víte že se něco posere a jenom na to čekáte. Ve Špíně se ta vlna problémů hrne od začátku, v Rodinný film si na to musíme počkat až do konce. Tady jsem si od začátku druhé poloviny začal říkat "A teď ho někdo přejede" "Teď jí někdo znásilní" "Teď ho zmlátí" "Teď na sebe začnou křičet a všechno se to posere", což je pochvala, protože jsem byl na hraně sedačky v očekávání toho, co se stane. A pak se to začne postupně, v rozumných dávkách, rozbalovat, ale nestane se ani nic tak brutálního. Je to takový syrový pohled do života ne-tak-úplně ideální rodiny. Jediné, co mě na filmu rušilo, byly některé konverzace nebo "hlášky", které byly strašně stereotypní a zastaralé, že jsem se musel zasmát (omlouvám se všem, co se mnou v sále byly). A taky herecké výkony dětských hrdinů nebyly úplně ideální, ale vše vynahrazuje naprosto skvělá Špalková, která míří na druhého Lva v řadě, a Martin Finger, který podává naprosto uvěřitelný a syrový výkon v roli "fotbalového rozvedeného fotra ze sídliště, který chodí pravidelně do hospody a žere lunchmeat a guláš z plechovky". A celkově musím pochválit podobný přístup jako v loňském "Wonder", kde nevidíme příběh pouze z perspektivy hlavního hrdiny, ale prostřihává mezi dalšíma vedlejšíma postavama na jejich mini-příběhy, které nějak souvisí s tím hlavním. Jestli vám nevadí trochu té české depresivní reality, tak si to rozhodně dejte. Ale v sále byla i rodina... pro děti je to dle mého moc nudné, depresivní a je tam sex v prádelně se zadkem Filipa Březiny (nebo alespoň někoho hodně podobného). ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Tak jsem se konečně dočkal, že ČT tenhle film z května 2018 (!!!) konečně odvysílala. A jak jsem se bál - nebylo moc o co stát. Film je plný hluchých míst, nevysvětlených věcí (Kde teda makal ten otec? Na lodi? A tam má noční směnu, jo? Když žije a maká v Česku? A jak to dopadlo s tou šikanou? Kam ti kluci, co ho šikanovali, pak zmizeli, to jenom proto, že se už tolik nehodili do příběhu, se Šmíd na tuhle příběhovou linii vysral a nechal ji otevřenou? A ta babička, proč u nich tak dlouho byla, kde vlastně bydlí, to se nebála o svůj dům, když strávila pár týdnů bůhvíproč u dcery? Já chápu, že tam měla roli postavy, která se v té vší depce snaží vše nějak vyřešit i když to její rodina vůbec nechce, ale i tak... A ten přítel Jakubovy sestry, proč na konci udělal to, co udělal? a je toho i víc, jen to nechci vypisovat všechno, i tak je toho už dost. Postavy jsou jenom stereotypní šablony kterým však chybí nějaká uvěřitelnost (otec je takový "typický český chlap", co jenom chodí na fotbal a chlastá, ale jiné motivace či zájmy v životě nemá (takových ale v realitě zase tolik není, jak si někteří lidé mylně myslí), Jakub taky pořádně neví, co od života chce, taky nemá skoro žádné zájmy...), jsou odfláknuté i po psychologické stránce (teď jsem si se slzou v oku vzpomněl na Hanbu, kterou jsem včera viděl... proč tak málo filmařů umí své postavy rozebrat pořádně psychologicky?) scénář je plný děr, za tu hodinu čtyřicet pět se toho stane a vyřeší strašně málo, přitom za celou dobu se mohlo rozjet a dořešit mnohem víc. Po filmařské stránce taky žádná sláva, sice depka je to slušná, je to i správně šedé, ale kamera se neustále a otravně hýbe a v mnoha scénách by potřebovala stativ (a ne, pocit realističnosti to nevyvolává), herecké výkony jsou slabé a nebo otřesné (hlavně teda u Jindřicha Skokana, který celý film má jenom jeden jediný výraz a pořád se tváří jako debil - a ten, co hrál jeho otce, taky stál za prd), dialogy jsou naprosto nepřesvědčivé, než se Jakub seznámí s otcem, strašně dlouho trvá, než se tak vůbec stane... A taky nechápu, v jaké době se to odehrává, protože všichni žijí v domácnosti bez televize a počítačů (otec ho sice má, ale vůbec nepoužívá), nikdo nepotřebuje mobily... Hlavně jak tam nebyla jediná hezká budova, samé hnusné hnědé kostky, jsem pojal podezření, že se to odehrává v postapokalyptické budoucnosti ve které se společnost nějak trochu zotavila. On ten film chvílemi je jak z nějakého jiného světa, ve kterém se všichni chovají strašně divně a je to hlavně tím, že tomu filmu chybí nějaká uvěřitelnost. Přitom námět samotný by v rukou někoho talentovaného mohl dopadnou dost dobře, ale v rukou Jakuba Šmída, který zatím natočil jenom Laputu (která je úplně o hovnu) a dva homosexuální videoklipy, které když si pustí normální heterosexuál, tak ho nedokouká a ještě se mu udělá blbě, tak se žádný skvělý film čekat nedá. Sice jsem trošičku doufal v zázrak, ale ten - u českých filmů skoro jako vždycky - nepřišel. A podle mě to není jen jeho vina, protože jestli scénář napsala autorka předlohy, tak tu předlohu snad ani číst nechci, jelikož bude taky plná hluchých míst. Ale vyhrála Magnesii Literu, bacha, takže se do mě za tenhle názor někdo možná pustí. Každopádně, Na krátko ode mě dostává slabé 2*, za námět samotný, za SPOILER happy end (od začátku filmu jsem čekal, že se Jakub na konci zabije, naštěstí ne) KONEC SPOILERU a za autobusové nádraží v Mělníku, které mi vrací moc hezké vzpomínky. A vlastně to se mi na celém filmu líbilo nejvíc. I když se mi to nelíbilo, i tak jsem rád, že jsem to konečně viděl. Slabé 2* () (méně) (více)

Galerie (24)

Zajímavosti (3)

  • Komorní snímek vznikl podle jedné ze tří povídek knihy „Zmizet“, za niž Petra Soukupová dostala v roce 2010 cenu Magnesia Litera. [Zdroj: Deník.cz] (Duoscop)
  • Snímek se kromě ateliérových scén z Kavčích hor natáčel i v Ústí nad Labem, Děčíně, Mělníku, Kralupech nad Vltavou a Neratovicích.
    (rakovnik)
  • Brněnská kapela Květy spolupracovala na hudbě k filmu. (Iamthewalrus)

Reklama

Reklama