Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Čtyřicetiletý maloměstský architekt Viktor Průcha (K. Heřmánek) žije s manželkou Soňou (J. Šulcová), je ve svém oboru dobře zavedený a na hmotnou nouzi si nemůže stěžovat. Dobře však ví, že zajištěnou existenci získává díky různým ústupkům a kompromisům: soužití se Soňou už dávno není jako dřív a v práci mají před rozumným a účelným řešením vždy přednost zájmy vlivných lidí. Jednoho dne však dostane Viktor těžkou lekci: fyzicky ho totiž napadne starší muž, jehož vnučku srazilo před školou auto. Viktor totiž jako architekt kdysi podepsal souhlas s umístěním školy blízko frekventované silnice. Muž se ze dne na den rozhodne skoncovat s dosavadním životem. Odejde od manželky a nastěhuje se do svého starého ateliéru na kraji města. A začne se věnovat dávnému koníčku, fotografování ženských aktů. Když pozná nespoutanou romskou dívku Aranku (A. Tomsová), najde v ní ideální modelku. Výstava jeho nových fotografií, uspořádaná v místním divadle, vyvolá velký ohlas. Ovšem zdaleka ne jen pozitivní. Teprve teď stojí Viktor před skutečnou životní zkouškou, která odhalí, jak pevně za svým novým životem stojí… (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (84)

Master19 

všechny recenze uživatele

Docela povedený pohled na zajištěného architekta Viktora, který jednoho kránsného dne dostane na hajzlíku hospody přes hubu a po procitnutí si uvědomí ty nenaplněné plány z mládí a začne znovu fotit. Všechno, ale hlavně akty, což tedy v té době rozhodně nebylo na výsluní "veřejného" mínění. Kachyňa podává příběh civilně, ale to vůbec není na škodu. Nižší hodnocení dávám v kontextu jeho působivějších filmů. ()

Padme_Anakin 

všechny recenze uživatele

Spolupráce Karel Kachyňa- Vladimír Smutný- Karel Heřmánek dopadla výborně, příběh architekta Viktora jsem sledovala s jistým nadhledem, s úsměvem a to podstatné s pochopením.. Jana Šulcová tentokrát jen ve vedlejší roli, ovšem nepřehlédnutelná, její maloměšťácká manželka byla dokonalá, k tomu dvě krásné role - Ilja Prachař a Petr Pelzer, oba výteční.. ()

Reklama

RomanHyde 

všechny recenze uživatele

Dobrému světlu nelze upřít filmovou poetiku, zároveň je to však "refoluční" film díky koncentraci nahoty. Ale jak také natočit film o fotografovi, který se již dále nechce vzdávat svého dávného koníčku fotografování aktů kvůli pracovní kariéry, která stejně nikam nevede, ba naopak jej činí nešťastným? Karel Kachyňa film výborně obsadil a ústřední roli si střihl vynikající Karel Heřmánek. Svou první větší roli zde odehrála také Ivana Chýlková a rovnou se představila před kamerou v celé své nahotě a kráse. Celý film je natočen na ruční kameru, která dodává filmu dynamiku a také se samozřejmě používají "rozmazávací" filtry, které ke Kachyňovým filmům neodmyslitelně patří a dodávají jim tu správnou nostalgickou atmosféru.. Dobré světlo řadím k tomu nejlepšímu co vzniklo v době komunismu a co nebylo touto ideologií moc postiženo. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Maloměšťáctví se nejvíc hodí a taky nejvíc bují v prostředí, které je rovněž malé - v maloměstě. Ve velkoměstě se totiž všechno snadno ztratí a vesnice je pro měšťáka moc malá. Viktor kdysi na studiích architektury snil o smělých stavbách, krásných ženách a uměleckém uznání. Ve středním věku dokonale zná lákavou tvář kompromisu, umí být vstřícný k vlivným a nejednou dal přednost osobnímu přilepšení před zájmem veřejnosti. V osobním životě prožívá typickou krizi středního věku násobenou bolestí bezdětného manželství a excelentně maloměšťáckou povahou partnerky. Z apatie a pochyb ho probudí až nabídka přítele, aby se vrátil k umělecké fotografii, a rozhodne se věnovat aktu. Sehnat modelku je na maloměstě potíž, ale přežít ve zdraví podrážděnou reakci úzkoprsých obyvatel městečka s jejich pojetím morálky, to dá mnohem víc práce a něco to stojí. Pro Kachyňu představuje Dobré světlo vlastně tvůrčí průměr, ale i průměrný Kachyňa umí mnohem víc, než za co stojí práce většiny jeho kolegů. Celkový dojem: 65 %. ()

mh.mail 

všechny recenze uživatele

60% — Kachyňovsko-Čabrádkovská moralita o krizi středních let a soukromé vzpouře, která sice nedopadne úplně podle představ hlavního hrdiny, ale ten čas mezitím prožije naplněně a možná si může začít sám sebe i trochu vážit. Nakonec je však i on pohlcen okolním stereotypem a jeho vlak opět jede po starých kolejích. Na tehdejší dobu odvážné erotické scény. ()

Galerie (38)

Zajímavosti (9)

  • Přemek (Jan Hartl) používá fotoaparát Pentacon Six TL. Jedná se o jednookou zrcadlovku vyráběnou východoněmeckým výrobcem Pentacon v letech 1966 až 1992. (sator)
  • Původní názvy filmu zněly Fotograf aktů a Fotograf - amatér. Titul Dobré světlo vymyslel spoluscenárista Karel Čabrádek až během natáčení. (Xell)

Reklama

Reklama