Sebevražedný oddíl

• Česko Sebevražedný oddíl 2 (více)

Režisér James Gunn uvádí akční dobrodružství superhrdinů Warner Bros. Pictures Sebevražedný oddíl, těšte se na partu nejdegenerovanějších delikventů světa DC, kteří umírají touhou zachránit svět. (Vertical Entertainment)

Videa (4)

Recenze (820)

Psema

Jedinej rozdíl mezi tímhle a Ayerovým pokusem bude asi v tom, že tentokrát do toho Warneři nekafrali pro změnu vůbec. I tak jim na stole přistál ukázkový nekonzistentní guláš, který nedává po 5 minutách smysl (proč je Flagg v prvním týmu, který má za úkol zdechnout?) a který horko-těžko funguje v samostatných momentech (vystřílení povstalců), ale jako vyprávění trvající přes 130 minut je naprosto ubíjející, bez zájmu o postavy, s prázdným zásobníkem humoru (čestná výjimka King Shark) a s naprosto katastrofálním Elbou, který se celou dobu tváří, že ho to okaté zaskakování za Smithe fakt nebaví. ()

petero

Nečakal som že to bude The Idiot Squad ale nabudúce už poprosím niečo drsnejšie smerom k Ayerovej verzii, lebo držať palce debilom, lúzrom a deprimovaným psychopatom ma už na tretíkrát nebude baviť ale ok pristúpil som na hru. Je to väčšia zábava aj každá postava mala svoju svetlú scénku väčšiu či menšiu a ako tímu to medzi nimi správne iskrí. Jai Courtney, ktorého neznášam asi v každom filme, je ako Cpt. Boomerang opať úplne perfektný. Joel Kinaman má konečne čo hrať. Margot Robbie však už nemá taký wow efekt ako v jednotke. Na Peacemakera Johna Cennu pod taktovkou Jamesa Gunna som však zvedavý. ()

lamps

Gunn je hrozný hovado a nápadů má na rozdávání. Umí vykreslit srandovní postavičky, které nechá dvě hodiny dělat pravé opaky superhdinské etiky, aniž by to začalo být nudné. I když… tendenční je to zhruba od konce první třetiny až hanba a energický tvůrce plácá páté přes deváté. Dělá sice absolutní satiru na žánr či politické klima, ale nemá ji moc o co opřít - film má navzdory vtipným dějovým přesmyčkám dost rutinní a přímočarou výstavbu a poslušně následuje klasický emocionální vývoj dvou klíčových postav (Idrise Elby a hlavně Daniely Melchior, která je srdcem filmu a jasně nejzajímavějším charakterem, nejen díky impozantní vizáži představitelky); kritika USA moc novátorská není a téma odepsaných looserů, kteří si přece zaslouží trochu lásky, mizí ve změti bujarého kosení, požírání a rozčtvrcování, kde většina katů prostě nemá uchopitelné charaktery. Možná ještě King Shark (opět díky vztahu s postavou Melchior), jenž ale slouží jednoduchému situačnímu humoru, do něhož se drolí i celek. Akční scény jsou navíc dost odfláklé, také mají čistě parodický účinek, i když kaiju hvězdice je super a má skvělé hororové vlastnosti. Je to parodie s dost bídnými pokusy o seriózní sdělení a emoce, navrch s nevyrovnaným humorem. Gunn chvíli pálí jednu petardu za druhou a tvoří roztomilé situace, ale následně se zastavuje na místě a své aktéry nikam neposouvá - Peacemaker jako by jen občas vykročil ze stínu (a potřebuje k tomu o dvě čísla menší tričko a bílé spodky) a Margot Robbie mě tu poprvé nebavila (respektive Harley). Přitom to není vůbec marné, několik “bože!” jsem z pozitivního údivu nad Gunnovou neurvalostí skrz úsměv procedil. 65 % ()

Jara.Cimrman.jr

"Kdyby se tady všude váleli čůráci a ty bys řekl, že je musím v rámci boje za svobodu všechny sežrat, nemám s tím problém." Tak už vím, kam nepojedu na dovolenou. Ostrov Corto Maltese se mi prostě nelíbí. Diktátor, vojáci ani mimozemská hvězdice nejsou moje oblíbený turistický atrakce. Ledaže by se mnou vyrazil Sebevražednej oddíl pod vedením Bloodsporta, kterej by si z obětovanýho týmu 1 vzal Harley, Savanta a lasici Weasela. S těma byla sranda. Vlastně jsem se docela bavil, i když tohle obvykle není můj šálek kryptonitu. Ale kdyby všichni superhrdinové mysleli na mou zábavu tak svědomitě jako tahle sebranka, tak bych se jim zase tak moc nevyhýbal. ()

darkrobyk

Nu, tak to je něco zcela jiného, než minulý Sebevražedný oddíl! J. Gunn má koule a nebojí se je ukázat. Tedy, začátek byl jak vylodění v Normandii....ještě, že o kus dál se odehrávalo něco zcela jiného. Pěkná jízda, kde se nejde pro mrtvolu a vědro krve daleko. Zabíjení snad nebylo nikdy tak zábavné jako s Harley Quinn! A Amanda v podání Violy Davisové byla snad drsnější než celý oddíl, páč na otázku, zda by nechala tu holku fakt zabít, odpoví, že tázající zdaleka netuší, čeho všeho je schopná. A pak ta hvězdice! Mix Evoluce, Krotitelů duchů a Godzilly byl zábavný. Skvělá kamera a parádní muzika...uff...to retro...! Za mne rozhodně spokojenost. ()

Zajímavosti (43)

• Jedná se o třetí filmový projekt podle komiksu vydavatelství DC, ve kterém hrál David Dastmalchian. Předtím hrál Jokerova spojence ve filmu Temný rytíř (2008) a později hrál Dwighta v seriálu Gotham (od r. 2014). (G....)