Kamera:

Naoki Serizawa

Hrají:

Hisako Kanemoto, M.A.O, Nao Tójama, Rina Hidaka, Rina Sató, Satoši Hino, Jurika Kubo, Júičiró Umehara, Lynn, Mikako Komacu, Rjóta Ósaka, Kanehira Jamamoto (více)
(další profese)

Série(3) / Epizody(38)

Koudo Ikusei Senior High School je nejprestižnější škola v celém Japonsku sponzorovaná státem, jejíž absolventi mají 100% úspěšnost při hledání zaměstnání a velmi často se později podílí na rozvoji celé země. Zdejší studenti mají neskutečnou svobodu ve svém jednání a ještě jsou pravidelně na začátku každého měsíce odměňováni body, které slouží na zdejším kampusu jako platidlo, za které si mohou koupit skoro vše, po čem jejich srdce touží. Tato škola může z počátku působit jako ráj na zemi, ovšem pouze ti nejlepší studenti, kteří prokáží svou hodnotu, si dokáží udržet svá privilegia. Právě sem přichází do prvního ročníku Ayanokouji Kiyotaka, který nebyl při psaní vstupního testu příliš pečlivý, a tak skončil v třídě 1-D, kam byli zařazeni dle zdejších norem podřadní studenti. (Jeoffrey)

(více)

Recenze uživatele DaweForeman k tomuto seriálu (3)

Season 1 (2017) (S01)

Tyhle netypická anime s hlubší zápletkou (pletichy) je pomálu a v mém případě jsou vítány. Drama si tu člověk celkem užije dost - sice ne jako v jiných, kdy jde o život nebo o docela hodně privátní záležitosti, ale spíše o mysteriózní prvek, kdy člověk čeká, co za všema těma plánama je a jakej bude konečnej obrázek věcí po sečtení všech těch na první pohled nesouvisejících záležitostí. V tom mě právě i překvapil konec, který je opravdu unikátní, nechává člověka přehodnotit všechno a dá ho v očekávání, co bude dál. Dalším velkým plusem je to, že i když se jedná o celkem prestižní školu a říkáte si, že všichni jsou úplně normální, tak naopak má každej svojí vlastní temnou stránku a okolnosti, které nechce dát najevo a snaží se je skrývat, ale bohužel se postupně dostávají na světlo. Jen je škoda, že za těch 12 dílů se tam toho nakousne tolik, ale není možné všechno pořádně vysvětlit. Celkem mě překvapilo to, že se tu obešli autoři bez romance, komedie a naprosto nesnesitelných postav (obzvláště, že tu není ten hlavní hrdina šťastný ňouma spojen se šťastným úchylákem v jedné osobě, ale naopak je tu spíše chladný, vypočítavý a odměřený šedý človíček - trochu mi připomínal Hikigayu z "Yahari Ore no Seishun Lovecome wa Machigatte Iru", ale jen trochu, protože je Ayanokouji unikátní kategorií). Animace je velice dobrá a celkem dobře vystihuje postoje a emoce jednotlivých postav + správně zvolené barvy, odstíny, ostrost ad. Po hudební stránce je to zajímavé, ale jen v rámci sledování tohoto anime, kdy to podkresluje danou atmosféru, ale na samostatný poslech to není. ()

Season 2 (2022) (S02)

Druhá série přesně navazuje na konec první, kdy tentokrát si to možná o malinkatý stupínek drží úroveň níže, než předtím, ale pořád se tu děje spousta zajímavých věcí. Začátek se může mnohým zdát trochu nezáživný a pomalý, ale konec to naprosto všechno vynahradí. Člověk se tu dozví něco nového o hlavním hrdinovi a několika dalších postavách z třídy D, kterým nebylo předtím věnován skoro žádný prostor, a soupeřivost mezi třídami tentokrát jde trochu na vedlejší kolej, kdy se tato část spíše zaměřuje na vyřešení jednotlivých vztahů mezi postavami a jejich dokreslení divákovi. Divákovi jsou tak zodpovězeny určité otázky, ale získá několik dalších. Po hudební a animační stránce se to drží svého. Každopádně se budeme mít na co těšit v třetí sérii, která by měla být v roce 2023. ()

Season 3 (2024) (S03)

Tak jako v předchozích sériích, tak i v této se nám zodpoví některé otázky, ale zase se to nahodí několik dalších nových. Tahle série je už více zaměřená na hlavního hrdinu, kdy se tu poodkrývá něco z jeho minulosti, která ho zároveň začne dohánět v podobě určité nepříjemnosti, která se tam objeví. Proto aby si hrdina mohl zachovat svůj současný životní styl, tak bude muset vyvinout více snahy než doposud a brát jednotlivé výzvy o trochu něco vážněji. Postupně tak začne zasívat všude možně různá semínka, která bude moct později sklidit. Divák se za tuto sérii tak dozví trochu více o hlavním hrdinovi, který byl doteď docela mysteriózní a nikdy člověk nevěděl, co se mu odehrává v hlavě. Jenže to se právě mění a divák postupně začíná odhalovat jeho logiku smýšlení. Myslím si, že šachy jsou asi nejlepším příměrem, jak pochopit hlavního hrdinu - z jakého důvodu bude muset každý posoudit sám po shlédnutí (obzvláště závěrečného dílu a jeho závěrečně scény). Krom hlavního hrdiny se tu objeví i nové postavy a samozřejmě se tu člověk jako obvykle dozví něco více i už známých postavách, které prozatím nedostaly prostor. Po animační a hudební stránce se to drží svého. ()