Epizody(10)

Ve Španělské národní bance už banda strávila víc než 100 hodin a Profesor je v ohrožení. A aby toho nebylo málo, blíží se nový nepřítel – armáda. (Netflix)

Recenze (77)

Lachtaan

Jeden z divácky nejúspěšnějších seriálů posledních let dospěl do svého ultimátně očekávaného konce a třebaže ono vyvrcholení spousta striktních obdivovatelů chválí, já jsem upřímně zklamán. Po pro mě nepříliš poutavé 3. a 4. řadě přišla 5. v září s absolutním oživením upadající seriálové značky a neváhal jsem hodnotit tak, jako kdysi v první sérii. Prosincové zakončení jsem vyhlížel jako 5leté dítě Ježíška, nakonec jsem ale dostal směsici překombinovaných zvratů, které skvěle fungovaly v případě první loupeže, teď už ale zkrátka nemohou nikoho ohromit. Svět byl zaslepen, já ne, finále jsem si představoval jiné, ale stále jde o seroš, který si i v mém srdci našel důstojné místo. [viděno na Netflixu] ()

HonzysKISS

Konečně nám ta telenovela skončila. Nerad to přiznávám, ale samotný závěrečný díl je vážně skvělý, povedlo se to zakončit. Na druhou stranu bylo v páté sérii skoro vše stejné jako dřív. Koukalo se na to sice hezky, je to vážně kvalitně natočené, ale ty akce byly naprosto nesmyslné. Nevadí mi nelogičnost profesorových nápadů (jediné, co mě dost zarazilo, tak bylo přestrojení za popelnice), ale vadí mi, že se tam střílí habaděj a skoro nikdo nechcípne. Vystřílí se tam během chvíle miliony střeliva, všichni jsou z toho v prdeli, ale většina nemá ani škrábanec. A scéna s granátem mě pobavila až až. Dementní romantika taky nechybí. První polovina série je vážně strašná, druhá je naštěstí mnohokrát lepší (včetně flashbacků). Za finální epizodu přidávám třetí hvězdičku. Nakonec musím pochválit i postavu Tamaya, jeho herec se do toho vžil úplně fantasticky, ten byl super. ()

Fr

„ZAHNALI NÁS DO KOUTA, ALE JEŠTĚ NEJSME MRTVÍ…“   Hned první díl se nese v parádním duchu, ale pak… si začnou dělat pakárnu sami a to mě sere. To chování – idiotský, bych jim žral v první sérii (a že bylo…). Pak ty kecy – telenovela pro lidi v červeným (s maskou na tlamě). Jako… dyť to kurva nemusí mít deset dílů! Faktem je, že když se něco děje, je to super! Nakonec… nedá se tomu upřít zlodějská vášeň ani zajímavý zvraty. A řešit, co ještě je genialita a co už náhoda, fakt nemá cenu. Zakončení se povedlo, je v něm dost akce… Ale nemuselo tu bejt tolik sentimentu a zbytečnech dějovejch zvratů.     /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Miluju červený oblečky. 2.) Kecal bych, kdybych tvrdil, že si s něma nezabékám!  ///  Thx za titule „Anna Hulcová“.                PŘÍBĚH  ****  HUMOR  ne  AKCE  ***  NAPĚTÍ  ** ()

Konec jedné velké Éry. End Game mezi seriály a je to velmi důstojné, seriózní, velkolepé a působivé 5 leté zakončení něčeho, co mi změnilo život, změnilo pohled na filmy, co mě emocionálně dusilo a tahalo za koule celých 5 let. Jediný seriál, který jsem zhlédl 2x a jeden z mála seriálů, který obsahuje absolutně všechny kinematografické prvky, atributy i subžánry vybroušené k dokonalosti. La Casa de Papel má Sex Appeal a Koule, který vytváří, redefinuje a umocňuje Heist subžánr k naprosté dokonalosti. Pro mne seriál všech seriálů, při kterém jsem napětím šilhal, lapal po dechu, brečel smutkem i dojemností, při akčních scénách řval jak při mistroství světa v ledním hokeji, při filosofických úvahách jsem okamžitě bral tužku a papír a při každé další Profesorové vyjebávce jsem se nádherně usmíval od ucha k uchu. Tady dialogy se scénářem psal Bůh, hudbu utvářel génius, postavy vybíral Maestro a zvraty servíroval abnormální talent. Já jsem absolutně bez výhrad i bez výtek ke všem sériíím. Finále je opět promyšlené skrz na skrz a opět tvůrci dokázali, že rozhodně nápady nedocházejí. Je pozorohudné se podívat na seriál zpětně, kde už v roce 2017 věděli, co se bude dít v 5. sérii. Samozřejmě, že seriál odpůrce má, ale za mne je to jen hrst pozérů, kteří se jednak snaží zviditelnit, být zajímaví a tváří se inteligentněji než celý štáb, který se podílel na scénáři CHa. Jokes on you Bitc *hes. Příběh 5/5, Akce 5/5, Humor 4/5, Násilí 4/5, Zábavnost 5/5 Hudba 5/5, Vizuál 5/5, Atmosféra 5/5, Napětí 5/5, Emoce 5/5, Herci 5/5. 100%. ()

domeček konečně doklopýtal ke svému konci a i když druhá polovina páté řady nebyla tak žalostně špatná jako ta první (a celé dvě řady předtím) a samotné finále nakonec dopadlo poměrně solidně,pořád se nic nemění na tom,že Netflix absolutně dokurvil co šlo a zabil tak první dvě vynikající série a bude tak lepší se pokusit na ty další tři rychle zapomenout.Samotná pátá řada logicky jde cestou kterou jí vyšlapaly řady předtím a tak tu máme zase tunu akce.hodiny střílení,tisíce zvratů a nefunkční hru na emoce - to vše za zvuku dunivého soundtracku.Druhá polovina se sice lehce uklidní,ale zase ne tolik abych si řekl,že to je ten starý dobrý Papírový dům.Není a už - naštěstí a i bohužel - nebude...60% ()

• Matías (Ahikar Azcona) si vymyslí jméno Pamplona, ve kterém se ve skutečnosti narodila představitelka Alicie Sierray, Najwa Nimri. (KajusaK)
  • Ve 37. minutě slyšíme v pozadí skladbu „Kingston Town“ od britské hudební skupiny UB40 z jejich alba „Labour of Love II“, které vyšlo v roce 1989. (Trajektt)
  • Ve scéně, kde se Berlín (Pedro Alonso) baví se svým synem v restauraci, je slyšet píseň „ily (i love you baby)“ od zpěváka Surf Mesa. (orionn12)