Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Debut Evy Gerové po boku Zity Kabátové v románu Marie Blažkové  Další úspěšnou adaptací románu se Zitou Kabátovou v hlavní roli, který původně vycházel ve Hvězdě, se staly Spodní tóny Marie Blažkové. Pro film byl titul aktualizován jako Manželství na úvěr a z Ostravska převeden do Prahy. Na plátna kin přivedl vedle Kabátové také teprve šestnáctiletou Evu Gerovou a rok od roku populárnější Věru Ferbasovou. Příběh se tentokráte věnoval milostnému životu sester Ley a Emy Pohlových a komickým eskapádám Kristýny Žitné, Eminy spolužačky. Příznivý ohlas a zájem publika udržel film v neutuchající pozornosti celou zimní sezónu 1936/1937. (Filmexport)

(více)

Recenze (30)

otík 

všechny recenze uživatele

Mám rád předválečné české komedie, tato ale bohužel nemá ono kouzlo, kdy sedíte u obrazovky a mile na ni civíte, protože zobrazení doby, vztahů a morálky dnes už jen navozuje onen milý úšklebek. Kromě tradičního děje (který je přeci jen složitý na vysvětlování a navíc to výborně udělal Karlos80) slyšíme během celého filmu velmi jednoduchou, nechytlavou a čím dál více otravnější hudbu, postavy si nejsou schopny vynutit naše porozumění a výsledné napárování je tak nepravděpodobné, až je směšné. ()

Skuby47 

všechny recenze uživatele

Tento v televizi méně uváděný slaďák možná nedosahuje kvalit jiných pamětnických komedií, ale ukazuje laskavou tvář prvorepublikových časů. Jako žena se s potěšením dívám na tehdejší účesy, módu, hudbu a záběry staré Prahy. Tyto snímky jsou svědectvím své doby, proto jsem k hereckým výkonům i sladkobolným příběhům shovívavější a nehodnotím je tak přísně. Příjemná oddechovka. Zaujalo mě, jak se na hodině fyziky zmiňuje učitel Bedřich Veverka o televizi. ()

Reklama

Marthos 

všechny recenze uživatele

Film, v němž by nebyla nouze o humor a přitom by hrál na jemnou strunu lidských citů, byl žádanou akvizicí snad u všech tehdejších producentů. Svou roli v tom nepochybně sehrál také fakt, že podobné románky masově zpopularizovaly ženské týdeníky, v nichž tyto příběhy lásky a cti obvykle vycházely na pokračování. Přestože tvůrci v čele s režisérem Oldřichem Kmínkem byli do jisté míry limitováni původní předlohou, v tomto případě ryze nenáročným dílkem Marie Blažkové, podařilo se do filmu vměstnat celou řadu komických špílců, které měly za úkol vytvářet vedlejší (odlehčený) rámec pro hlavní dějovou linii. Je nasnadě, že tento nesnadný úkol připadl především temperamentní Věře Ferbasové, která exceluje ve scénách ze školních škamen, a také Theodoru Pištěkovi, jenž si tu střihl věčně namíchnutého strejce, náruživého fotbalového fanouška. Milý, vcelku sympatický film, který dokáže ještě dnes vyloudit na tváři lehký úsměv i decentní slzu. A koneckonců o nic víc tu přece nejde. ()

nash. 

všechny recenze uživatele

Oddechová prvorepubliková limonáda, která možná měla být vztahovým dramatem, ale díky Věře Ferbasové se lehce a neplánovaně nachýlila ke komedii. Navzdory plytké zápletce a lehce toporným hereckým výkonům je to milá podívaná, která neurazí a člověk se s ní rád na chvíli ponoří do iluze idylických starých časů. ()

Padme_Anakin 

všechny recenze uživatele

Příběh je sice lehce čitelný a vývoj odhadnutelný, přesto se jedná o příjemnou oddechovou záležitost, milou a úsměvnou. Zita Kabátová si zahrála starší sestru Evy Gerové a na konec se o ni láskyplně postarala. Nemohu nezmínit Theodora Pištěka, v roli správce domu byl skvělý a vtipné hlášky sypal nenuceně z rukávu jednu za druhou. U mě dobrý. ()

Galerie (12)

Zajímavosti (6)

  • V románu Marie Blažkové Spodní tóny je několik věcí jinak. Původně se děj odehrává na Ostravsku, ve filmu je velice důležitá pražská kapitola. Mezi sestrami Leou a Emčou má být věkový rozdíl 15 let, zatímco herečky Kabátová a Gerová měly mezi sebou jen 7 let. A postava Týny, kterou hraje Věra Ferbasová, nebyla původně takovou uličnicí. (NinadeL)
  • Eva Gerová, jako začínající herečka, dostala ze tento film honorář 12 000 Kčs. (kosticka7)
  • Natáčanie filmu prebiehalo v Prahe. (dyfur)

Reklama

Reklama