Reklama

Reklama

Divoši

(festivalový název)
  • Francie Les Garçons sauvages (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Začátek minulého století je dobou buržoazní společnosti, jasného určení místa muže a ženy, dlouhých černých rób, svázaného chtíče a alkoholových halucinací. Pět dospívající chlapců se nechá unést a v záchvatu moci, v extázi rozkoše zabijí dámu z vyšší společnosti. A tak jsou poslání k převýchově. Na starost chlapce dostane kapitán, který se s nimi vydává na plavbu s jednou zastávkou na ostrově. Místo je plné tropických rostlin, z nichž tryská sladký nektar, avšak i lepkavých sítí, které jsou odolné vůči lidské síle. Ráj, kde neplatí pravidla z vnějšího světa. Když se však musí posádka vypravit zpět na loď, je o jednoho člena chudší. A nikdo netuší, že dlouhodobé pití sladkého nektaru nečiní tělům jen potěšení. Svébytný avantgardní debut Bertranda Mandica kromě netradičního příběhu vyniká zejména výraznou vizuální koncepcí. (Mezipatra)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (11)

rivah 

všechny recenze uživatele

Snové, černobílo-barevné obrazy. Juvenilní zkaženost. Závěrem proměna chlapců v dívky-narostou jim prsa a odpadnou údy. Ale erotika tam není. Trochu rozvleklé, ale jako fantaskní avantgardu lze film ocenit...Odehrává se na ostrově Réunion - dle IMDb. Oceněno: International Cinephile Society Award 2018, MFF Vilnius (dvě ceny): Queer Lion + New Europe. 70%. Arthouse kritika: https://criticsroundup.com/film/wild-boys/ ()

DJ_bart 

všechny recenze uživatele

Jako kdyby spolu Gaspar Noé, Nicholas Winding Refn, Harmony Korine, Karel Zeman, Jules Verne a Alejandro Jodorowsky měli orgie – anebo dítě. Francouzský experimentální snímek 'Divoši' je fantasmagoricky pohádková, alegoricky surreálná, formálně překombinová transgender robinsonáda, která vás učaruje svým perverzním sex-appealem a staromódní art-house stylizací, jakou jste v rámci queer cinema ještě neviděli. Bertrand Mandico je snílek. ()

Reklama

rashnomon 

všechny recenze uživatele

1.4.2023 Já bych osobně řekla, že Mandicův nejnovější snímek After Blue je o něco lepší. Možná je to jenom tou větší mystickou a futuristickou atmosférou, nebo jeho hraním si s vysokou škálou barev a efektů, jelikož tento snímek, Divoši, byl natáčen z většiny, fakt skoro celý na monochromový celuloid. Některé záběry byly ale barevné, k čemuž se v okamžiku dostanu. Celý snímek byl rámován černým tlustým rámem, který měl zaoblené rohy, takže to dávalo víceméně větší atmosféru 20. let (s pomocí natáčení na celuloidový pás).Jako efektivní metodu též použil promítání pozadí v některých scénách, stejně jako vysoký kontrast a expozici ve většině z nich. Nu…zpět k barevnosti, která spolu s 90% použitím monochromu vytváří mezi sebou perfektní dynamiku, která tento snímek a jeho divnost naprosto vybalancuje. Též mám pocit, že barevnost byla často použita v momenty, kde se jednalo o nějakého vůdce, ale to se mohu pouze mýlit. Celkový vizuál který je vysoce kontrastní, bláznivý a částmi i třpytivý je něco typického pro Mandica. Znovu použil lehkou hru s rozostřeným světlem v jednom záběru stejně jako v After Blue. Nebo i lehké podhledy, které jsou tu ale hlavně proto, že pár snímků vidíme ze subjektivity/pohledu další postavy, což je další specialitou, kterou Mandico často užívá. A ani dvojexpozice či víceexpozice nemohli chybět. Teď jsem byla schopna se podívat více pod kůži Mandicových filmů a jeho typických znaků. Samozřejmě tam zapadá i erotickost, které se budu následně později věnovat .A co nesmí v barvě obrazu chybět je barevný vertikální tint, užit u barevných záběrů. ()

drella_lover 

všechny recenze uživatele

To tak se sejde Gaspar Noé s Davidem Cronenbergem na pivu. Už jsou lehce opilý, tak si k nim přisedne postarší muž, který se už na ně koukal od té doby, co si dali první rundu. Ten muž je Walerian Borowczyk. Začnou se spolu bavit, všechno vypadá krásně, ale začne zde být nějaké tření, což všichni cítí. Pak se přejde na kokain, který si Noé klasicky přinesl, ten všechny pořádně nabudí. No a pokračuje se u Borowczyka na bytě, kde začne obrovská orgie mezi muži, při které drsně onanuje Nicolas Winding Refn a všem zůčastněným dojde, že vlastně asi jsou ženy. Vše samozřejmě natáčí Betrand Mandico. No a takto bych popsal tento geniální snímek. Připravte se na nechutnou, sexuální a transhomosexuální hrátky předtím, než k tomuto filmu vůbec zasednete. Nebo si o něm nezjišťujte vůbec nic a budeme mile/znechuceně (každý podle sebe) překvapeni. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Představte si atmosférické dobrodružné vyprávění ve stylu Karla Zemana s kouzelnou starožitní stylizací (včetně pár výjevů, které tu hodně evokují scény z Cesty do pravěkuVynálezu zkázy či Ukradené vzducholodi), přidejte si do toho kuriózně zakomponované LGBT motivy, spoustu nechutných bizarností a sexuálních úchylek včetně pohlavního aktu chlapce s rostlinou nebo pomalovaného penisu starého kapitána... ufff, a možná si pak téměř dokážete představit, jak asi ti Divoši vypadají... Vzhledem k tomu, že mají naprosto špičkové vizuální provedení včetně osobitě pojatých kulis ostrova a také skutečně napínavý děj s dobrodružnou plavbou lodí a putování po ostrovu, mě ti Divoši často i bavili. Přestože v nejedné scéně na mě byli až příliš nechutní (třeba ty homosexuální hody na pláži), zároveň z nich často dýchala tajuplná atmosféra a některé bizarní nápady jsem i ocenil (např. vyplavenou mrtvolu kapitána, na níž je pohled groteskní a děsivý současně). Dojde i na pár zvratů, z nichž ten klíčový mě teprve překvapil – jenže i tak mám ještě problém s přehnanou stopáží, kdy zejména v posledních minutách se už film hodně táhne a myslím si, že by mu lépe prospělo prostříhat to na klasickou hodinu a půl. Na jedno zhlédnutí velmi originální zážitek, až natolik, že tomu možná nějakou tu úchylnost v rámci osobitosti občas i odpustíte, ale podruhé si Divochy už určitě nepustím. [65%] ()

Galerie (29)

Reklama

Reklama