Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hudební skladatel Pavel Bertl je nenapravitelný hýřil a vášnivý hráč, jeho finanční situace proto vypadá velmi neutěšeně. Takový život těžce nese jeho půvabná choť, která svého rozmařilého mužíčka stále miluje. Přičinlivý právník přesvědčí Pavla, aby dal Heleně svobodu a postará se i o léčku, která má dokázat manželovu nevěru… Důvod k rozvodu je jedna z nejzdařilejších komedií Karla Lamače z rodu tak zvaně společenských a dominují v ní Oldřich Nový jako flamendr a karbaník, Adina Mandlová jako oddaná a milující manželka a Anny Ondráková v roli atraktivní dívky, která má manžela kompromitovat. Předlohou k filmu se stala divadelní hra německého autora Karla Bachmanna "Hráč". Karel Lamač si byl vědom nedostatků poněkud těžkopádného námětu, a proto i do ostatních rolí obsadil tehdejší hvězdy filmového nebe, které garantovaly příznivé přijetí u diváků – kromě již zmíněných se ve filmu setkali s Járou Kohoutem, Jindřichem Plachtou, Otomarem Korbelářem, Ferencem Futuristou a Jaroslavem Marvanem. Divákům se líbila i písnička Járy Beneše "Loučení" v podání Oldřicha Nového. Veselohra měla premiéru v srpnu 1937. Současně byla natočena i německá verze, ve které hrála Anny Ondráková stejnou roli. (Česká televize)

(více)

Recenze (70)

Martrix 

všechny recenze uživatele

Ne, že bych vysloveně ujížděl na filmech pro pamětníky, ale když se z hlubin času vynoří nějaký nepříliš známý, ale kvalitní kousek... užívám si ho víc, než pokusy o rádoby komedie posledních let. A přesně to je tento případ. Kvalitní předloha podle divadelní hry....u těch musí dialogy fungovat, O. Nový, spousta hvězd rolí vedlejších a jako spotlight uprostřed nich, skvělá Anny Ondráková. Mám raději brunety, ale v té době bych byl její velký fanoušek.  V Ondrákové se sešla působivá vizáž, komediální vlohy a současně skvělé herectví. I naivním postavám dala specifický punc diblíka. Tvořila tím kontrast k ostatním hercům, kteří měli role napsané v duchu té doby. Z tohoto filmu problikává, že naši předci byli bystří, průbojní, uměli si užívat života a rozhodně nebyli tak upjatí a puritánští ohledně vztahů, jak nám to některé jiné filmy malují. Rozverná komedie podle mého gusta. ()

Aelita 

všechny recenze uživatele

Vedle Falešné kočičky a Hotelu Modrá hvězda třetí povedená komedie s prvorepublikovými poměry. Konflikt neboli fabule – láska versus peníze, peníze versus umění. "Moderní hudba nesmí mít ani melodii, ani cit, ani srdce, jinak to není moderní hudba" a velkému mistrovi, který by hrál sentimentální odrhovačky, zhasla by svatozář. Zdá se, že tuto věčnou otázku, zda dělat čisté umění pro umění, nebo dělat to, co se líbí publiku, dnešní velký Hollywood vyřešil stejně, jako hrdina filmu. ()

Reklama

Charlizee 

všechny recenze uživatele

V kontextu prvorepublikové komedie netradiční námět o smyšlené nevěře, která má být důvodem k rozvodu. Kdyby byla stopáž zkrácena na cca 70 minut, výslednému dojmu by to prospělo. Takhle jsem se místy nudila a ke konci málem odpočítávala vteřiny. Precizní je ztvárnění Anny ("jakože milenky") v podání Anny Ondrákové - je mnohem přirozenější, než do stejného typu obsazovaná Věra Ferbasová. Lamač věděl :-) ()

raroh 

všechny recenze uživatele

Anny skvělá (proti nijaké Mandlové), skvělá kabaretně laděná scéna tradičně opilého Futuristy s pianovou improvizací s Novým, ale ty maloměšťáské tendence v pohledech na moderní hudbu (myšleno vážnou) - ty mi teda lezly krkem! Copak E. F. Burian, Ježek, Martinů, Pavel Haas u nás (když pomineme Prokofjeva, Stravinského či Šostakoviče) nepsali sdělnou a i v jazzu inspirovanou muziku? Sentimentální slaďáky, které se líbily hlavní hrdince, byly spíše z rodu pokleslejších operet. No a náhled na manželství vyzněl v podobném duchu. Nicméně komediální běh a invenční nasnímaní živé Ondrákové film činí pro mě hodně dobrým zbožím /minimálně za scénu s frťany - tu si budu pamatovat - jako karbol, jako rybí tuk etc. !/. ()

Orlau32 

všechny recenze uživatele

Prvorepubliková komedie v hlavní roli s Anny Ondrákovou. Asi byla dost velkou konkurenci pro Adinu Mandlovou, protože dokud tam Andula byla, obecenstvo (hlavně to mužské) fandilo Ondrákové. Jaká úleva asi mezi soupeřkami nastala, když si Ondráková vzala boxera Maxe Schmellinga a odešla za nim do Německa ! Film je bláznivý a plný zápletek a vzpoměla jsem si na své rodiče, jak byli z těchto filmů nadšeni, jak si o tom doma povídali a ještě dlouho se smáli. Já už se tak moc nesmála a moje děti mi řekly, že je to ztráta času. Co povídají moje dospělé vnoučata nechci ani vědět. ()

Galerie (11)

Zajímavosti (8)

  • Film byl přístupný od 16 let. (NinadeL)

Reklama

Reklama