Eli

Zoufalí rodiče přivedou jedenáctiletého chlapce stiženého vysilující nemocí na odlehlou kliniku, kde má podstoupit experimentální léčbu. (Netflix)

Recenze (198)

agentmiky

Netflix se vytasil s příjemnou změnou, horory u něj tak často nezaznamenávám. Eli mě nalákal zejména na zajímavý příběh o nemocném chlapci, jenž ve mně vzbuzoval touhu zjistit víc a tím pádem tento film nutně vidět. Obsazení je taktéž nadmíru slušné, hlavní klučina Lili Taylor dokázal i v emocionálně vypjatých momentech předvést, že hrát rozhodně umí a ve filmu fakticky není jen pátým kolem u vozu. Nabídne to i pár slušných lekaček, bohužel se tyto situace drží ve střídmějších vodách, takže krvavých sekvencí se zde diváci nedočkají. I tak se ale najdou chvíle, které dokážou tak trochu vystřelit vaši tepovou frekvenci skrz střechu vašeho domu :D.........Jak se postupně film chýlil ke svému konci, tak spíše narůstal počet otázek, začalo se to slušně zamotávat a já jsem pomalu ale jistě ztrácel naději v nějaké vydařenější rozuzlení. Jenže pak TO přišlo !!! Konec, který jsem ani v koutku duše nepředpokládal, zamíchal kartami opravdu hodně, došlo i výměně žánrů. Hezky si to tvůrci na nás přichystali, to se jim musí nechat. Za mě dávám 78 % ()

TheSpearCZ

Překvapiví hororový kousek od Netflixu, kde je sice první patnáctiminutovka nezáživná, ale od té doby se rozehrává zajímavá hra o tom, co se vlastně v záhadném domě odehrává. Nutno podotknout, že to je béčkový film, který ale díky své vybudované atmosféře, napětím a povedeným lekačkám dosahuje Áčkových hodnot. Každopádně jako velké mínus považuji již všemi zmiňovaný twist, který se mi absolutně nelíbil a ať už jsem si představoval cokoliv, tak tohle se mi teda nelíbilo. Konec to opět potopil do béčkových vod a veliká škoda v tomto případě. Čisté 3* ()

luka4615

Upřímně, už jsem v to ani nedoufal, nicméně toto je v rámci hororového žánru velkým a povedeným překvapením. Eli zaujme především precizním budováním atmosféry a nečekaným finálním rozuzlením, u něhož jsem napětím téměř nedýchal. Jen škoda několika otravných hororových klišé, které se bohužel vyskytnou i zde. Až na tento drobný detail se tedy jedná o skvěle zpracovanou záležitost, u níž si budete užívat každou minutu stopáže. Tohle je zkrátka duchařský horor podle mého gusta! ()

Cappuccino

Približne polovica filmu to skúša na diváka klasickými lakačkami, a tak som si myslel, že opäť dostanem len obyčajný priemer. Záver ma však milo prekvapil, a preto môžem dať Eli s radosťou o jednu hviezdu navyše. P.S. vôbec by som sa nesťažoval keby bola snímka na konci ešte o niečo brutálnejšia a skrátená o záverečný odchod autom. ()

honajz2

Není to špatný, atmosféru to má celkem slušnou a bylo to i napínavý, což podpořil ten fakt, že jsem si o filmu přečetl jenom tady ten obsah, nic víc, takže jsem nevěděl, co z toho nakonec bude. No, vyvíjelo se to slušně, jen co je pravda, ale co se konce týče, překvapivý docela i je, ale mě spíš zklamal. A teď už se to bez SPOILERŮ neobejde - zpočátku to vypadá na duchařinu, což jsem doufal, že z toho nakonec nebude. Taky že nebyla, ale přece jenom antikrist už tu taky byl tolikrát, nic moc originálního to není a já pořád doufal, že z toho vyleze něco zajímavějšího, než to, že ve skutečnosti byl ten klučina záporák už od začátku a že je nějaký antikrist. A proboha, co byla zač ta malá holka? A proč matka toho Eliho má nějakého manžela, když ve skutečnosti měla všechny děti s Ďáblem? To klidně mohla na tu "kliniku" přijet sama, jako matka samoživitelka, jelikož když nad tím teď přemýšlím, ten otec tam vlastně vůbec být nemusel. Jo, btw, 317 mi docvaklo až po dokoukání filmu, ale koho hnedka napadne, že to je citát z Bible? Nebo to napadne hned každého, jen já jsem vůl. KONEC SPOILERŮ. Jako, asi takhle, má smysl se na to podívat, není to špatný horor, akorát si o NĚM NIC NEZJIŠŤUJTE, protože pak z toho budete víc překvapení, ale i tak to na víc jak na průměr není, navíc ten konec mě fakt celkem zklamal. 3* ()

• Když odjíždí rodina z motelu, tak je po nich hozena láhev, po které zůstane na zadním skle mokrá stopa. Při výjezdu z parkoviště je ale sklo čisté. (Duoscop)
  • Kořen Tannisu původně vymyslel spisovatel Ira Levin pro román „Rosemary má děťátko“. (LUKICKK)
  • Scenár k filmu bol zaradený v roku 2015 na čiernu listinu (ročný prehľad najobľúbenejších scenárov, ktoré zatiaľ nevznikli). (Scraffy)