Reklama

Reklama

Zkáza Dejvického divadla

(seriál)
  • angličtina The End of Dejvice Theatre
Trailer

Epizody(6)

Obsahy(1)

V režii Miroslava Krobota se v šestidílném televizním seriálu představí celé Dejvické divadlo. Tedy nejen všichni členové hereckého souboru, ale i ostatní zaměstnanci, příbuzní a přátelé. A všichni v něm budou hrát sami sebe... Vedení kdysi slavného a snad i kultovního Dejvického divadla je vystaveno nečekané a v podstatě existenční zkoušce. Tato kulturní instituce nezíská grant na svou činnost a je postavena do situace, kdy se musí v daleko větší míře starat sama o sebe, tedy sehnat peníze na svůj provoz a přitom neslevit ze svých uměleckých ambicí. Tak začíná šestidílný komediální seriál, jehož hlavním a jediným hrdinou je kolektiv Dejvického divadla, jehož existence neodvratně míří ke zkáze. Půjde o mystifikaci s prvky absurdního a černého humoru, který vychází z poetiky Dejvického divadla. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (234)

Fr 

všechny recenze uživatele

„DEJ TAM SRDÍČKO, TAKY KUNDIČKU, AŤ DIVÁK NEZAŽIJE ŽÁDNOU NUDIČKU. ZAPNI I ROZUM, ROZUM ZAPNI HO, A MOC NEBREBTEJ…“ /// Plno absurdních píčovin, dokazujících, že zoufalství jednoho divadla nezná hranic. Seriál 15+ a zábava? No nevím… tak 50/50. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Dycky Dejvice! Dejvice pyčo! 2.) Jsem biotronik z Holešovický tržnice. 3.) Divadlo se mi blíží ke zkáze. /// PŘÍBĚH *** HUMOR *** AKCE ne NAPĚTÍ ne ()

Marze 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Zpět od pasivních ztracenců k činorodým šílencům, od lhostejných k těm, kdo milují až příliš. Na ose mezi seriály Hrdinové seriálu se snaží zachránit své milované divadlo za každou cenu, všemi prostředky, ať už mají zpívat nové songy Evy s Vaškem, štěkat v kostýmu Žeryka, zkoušet pod vlivem hypnózy, shánět bizarní přivýdělky nebo prodávat důchodcům předražené hrnce. Přitom řeší ještě vzájemné vztahy i flámy, hromadnou nákazu AIDS, záhadné zmizení nemilosrdného recenzenta či ještě záhadnější zápach, který se divadlem šíří. Pointy zásadně směřují proti důstojnosti, vážnosti, poctám, mramoru. Oslavovaný, těžko však pojmenovatelný duch uznávaného souboru se raději přimkne ke Smradu, jak se jmenuje jedna z epizod, neboť navoněného sebeokouzlení se Dejvičtí bojí jako čert kříže. Zato v sebeironii se předhánějí tím více, že seriál v podstatě představuje vnitropodnikovou soutěž. Každý tu totiž hraje a mocně shazuje sám sebe, od hvězd typu Ivana Trojana, Hynka Čermáka, Jaroslava Plesla, Václava Neužila či Marthy Issové až po zaměstnance, rodiče, děti i psy. Nikdo nic nepředstírá. Se dvěma drobnými rámcovými výjimkami, úvodem na grantové komisi, která divadlu odmítne příspěvek, a náznakem pomocné ruky od „nejbohatšího Čecha“ naopak ve finále, se důsledně vyhýbá politice, aktivismu, komunální satiře. Neschovává se za vyšší umělecké cíle, nehoní se za společensky žádanými tématy. Ani sociální, potažmo romská otázka z Mostu!, ani uprchlíci versus mafiáni z druhé řady Rapla, ani varovná domobrana z filmu Úhoři mají nabito: nic takového se ve Zkáze nepěstuje. Naprosto jí stačí látka založená na oddanosti profesi, které sluší také rozumná metráž jednotlivých epizod a jako bonus vždy ukázka výtečného divadla. Třebaže umějí být neskutečně drastičtí, ze všech hrdinů vyzařuje, jak své malé potrhlé království milují – a jak upřímně mají své postavy rádi jejich autoři. Všeobecně pak odzbrojuje odvaha herců k sebevýprodeji od trapasů přes pomíjivost slávy po vyloženou hořkost. Třeba Trojan pyšnící se, že točí „Anděla trojku“, je pro mladé slečny neznámou nulou a pro kolegy pokrytecký svatoušek vyobcovaný ze stáda hříšníků nadávkou „Ty četnická humoresko!“. Sice i Zkáza vychrlí pořádnou nálož běžných vulgarit, ale její slovník obsahuje daleko vynalézavější kolekci jazykových hříček. Každý si tu projde sarkastickým očistcem pod vlastním jménem: Plesl coby „alkáč“, Trojan hrbící se před Skupovými dědici, Neužil konfrontovaný s prostitutkou, Issová posedlá kouzelnými kameny, raplovský hřebec Čermák, David Novotný během ponižujícího nákupu „bytelného“ kondomu, Simona Babčáková lačná po penězích, Martin Myšička sahající k cynickému vydírání penzistů i sám Krobot coby autor potupné zájezdové revue.Ale přitom neustálý balanc mezi vnější fasádou a vnitřním zmarem skýtá spoustu humoru od hororového přes existenciální až po vděčné hlášky typu „Vyplačte se mi do podprsenky. Tady žádná není.“ ()

Reklama

Cimr 

všechny recenze uživatele

,,Tam je třeba scéna, kdy se jedna maskérka vyspí s Charlie Sheenem a bojí se, že má AIDS a že ho zatáhla do divadla. A teď tam Myšička dělá graf a dává dohromady, kdo všechno ze souboru s kým spal a kdo AIDS má. No a zjistí, že to maj všichni!" vyprávěl mi kamarád při obědě a já se bavil jako blázen. Řekl jsem si, že se na Zkázu musím podívat, protože tyhle mystifikační hrátky - ještě navíc z prostředí divadla, v němž se sám pohybuji - mám velmi rád. Díl AIDS jsem si pustil... A překvapivě jsem se nebavil ani zdaleka tak dobře, jako když mi ho kamarád vyprávěl. A příliš jsem se nebavil ani u dílu prvního, třetího, čtvrtého... Seriál je totiž natočený tak nějak zvláštně. Jako kdyby vám někdo říkal skvělý vtip, ale byl špatný vypravěč. Takže i když pochopíte, co je pointou vtipu, spíš si představujete, jak skvělý by mohl být, kdyby vám ho říkal někdo vtipnější. "Přijde chlap k doktorovi a povidá..." se nedá adekvátně nahradit záběrem na pána, co vejde do ordinace. A podobné je to tady - když si člověk třeba představí, že pověstný Duch Dejvického divadla je vlastně smradlavý syreček, co si Ivan Trojan zapomněl několik let v šatně, je to zábavné. Ale když vidíte záběr na Trojana, jak se usmívá do krabice, v níž se jak z pohádky vrtí a piští hnědé cosi, je to prostě jen.. divné. Obdobně když jistý doktor nabídne zaměstnancům Dejvického jako sponzorský dar kolonoskopii, je to vtipné. Ale skutečně vidět potem oroseného Trojana v andělíčku, jak mu doktor vytahuje hadici ze zadku, vás spíš donutí zavrtat se s vytřeštěnýma očima hlouběji do sedačky. Seriál není vyloženě špatný či nepovedený, jsou tu světlá místa (herci smrtelně vážně hrající Spejbla a Hurvínka či prodávající předražené nádobí seniorům). Pochválit se dá mnoho, především absolutní ochota všech zúčastněných zesměšnit se, nebrat se ani trochu vážně. Je až fascinující, že hercům (vystupují zde pod svými jmény!) nevadilo, že jsou zobrazeni jako závistiví, egoističtí, labilní, záletní, na alkoholu závislí ztroskotanci. Umím si představit, že se třeba takový Václav Neužil se svými hláškami typu "s důchodcema musíš komunikovat jednoduše, jsou to debilové; já s debilama nemám žádný slitování" zprotivil nejednomu staršímu divákovi. Herci z Dejvického si udělali radost a natočili si takový soubor skečů, co je místy příjemně odvážný, místy absurdně vtipný, ale nějak chybí gradace fórů, načasování, pointy... ()

vyfuk 

všechny recenze uživatele

Já si vlastně nejsem ani jist, co jsem to viděl. Byl to ale asi jednoduše seriál, který se snažil zaznamenat herce, které známe ze zcela jiných rolí, tak je ukázat v rolí ponížených a vlastně i úplně normálních všedních lidí. Tohle v jistém úhlu pohledu funguje. Ale ten humor samotný, je trochu mimo. Jestli to teda vůbec je humor. Jde hlavně o sem tam bizarní situaci, která vás nenechá se divit a funguje, tak že mnohdy nefunguje. To ani nemluvím o trochu slabších příbězích jako takových, které mnohdy se mi zdá, že ani nemají pointu a jen se snaží být za každou cenu vtipné. Ale to je právě kámen úrazu, kdy se stane mnohdy přesný opak. V tomto ohledu je humor zrádný. To snad víme všichni. Jako ukázka a reklama DD asi funkce splněna. Jen mi to nejde celé do hlavy. A bohužel nejsem sám. ()

mira007 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Dejvické divadlo, které hraje samo sebe s herci i zaměstnanci pod svými skutečnými jmény ( palec nahoru za odvahu ze sebe udělat "něco" ) ve mystifikačním příběhu záchrany divadla. Humor je dobrá trefa do černého, herecké výkony na jednotku s hvězdičkou, některé scény navodí křeče ze smíchu, ale celkový dojem je, že mi k dokonalosti něco chybělo a pár scén se nepovedlo. ()

Galerie (93)

Zajímavosti (16)

  • Natáčení probíhalo v pražském Dejvickém divadle. (Duoscop)

Související novinky

32. ročník festivalu Finále Plzeň se blíží

32. ročník festivalu Finále Plzeň se blíží

11.04.2019

Finále Plzeň zveřejňuje program svého 32. ročníku, který proběhne od 11. do 16. dubna v západočeské metropoli. I v letošním roce je filmová přehlídka především oslavou českého filmu a jeho tvůrců –… (více)

Reklama

Reklama