Temná tvář Brooklynu

• USA Motherless Brooklyn (více)

New York, rok 1950. Osamělý soukromý detektiv (Edward Norton) se snaží vyřešit vraždu svého mentora a jediného přítele (Bruce Willis). (Magic Box)

Recenze (212)

TheSpearCZ

Motherless Brooklyn je pěkně vypadající detektivka s mimořádnou hudbou, ale bohužel mě osobně vůbec nevtáhla do děje (což se mi moc nestává, aby mě nějaký takový podobný žánrový snímek s takovým kalibrem herců nezaujal), a tím pádem mi bylo úplně jedno jak to celé skončí. Zbytečně překombinované, bez nějakých zajímavých scén, které bych si třeba pamatoval, když se vysloví název filmu. Potěšil aspoň dobře zahraný Norton s Tourretovým syndromem. Lepší 2* ()

B!shop

Tak se Norton konecne po letech vratil k rezii, navic hodne fajn trailery, na tohle jsem se zkratka tesil. Vysledek rozhodne neni spatnej, ale ani to neni nic kulervouciho, bohuzel, Nortonovi bych nejakej vetsi uspech fakt pral. Takhle tu mame v podstate dobovou kriminalku se sice zamotanym a zajimavym pribehem, kterej ale ve vysledku tak trochu vysumi do zracena a obcas je lehce nelogickej/prekombinovanej. Je fajn, ze to neni nejaka mafianska klasika, kde by se nahaneli poldove a zlocinci, Norton se snazi o neco krapet jinyho, navic s fajn melancholickou atmosferou, ale misty je film proste az moc pomalej a jsou tu casti, ktery klidne mohli skoncit ve strizne, protoze dej nikam neposouvaj. Ale ackoliv tu neni nejaka vylozene kulervouci scena a v podstate tu prakticky ani neni akce, i presto film za tech trochu prehnanejch 140 minut nudit nezacne. Zasluhu na tom maj hlavne fajnovy herci. Dafoe a hlavne Baldwin jsou hodne fajn, Willis na ne samozrejme herecky nema, ale ma minimum prostoru, takze je vlastne taky fajn a vsemu ocekavane kraluje Norton. Ten i v 50 vypada jako takovy mlady ucho, ale tim, ze to neni nejakej drsnej bouchac se od podobnejch filmu taky odlisuje a jeho postavu si diky tomu zapamatujete. A samozrejme i diky ty jeho poruse, to je misty vtipny, misty smutny a misty trochu otravny, nicmene to, ceho jsem se bal nejvic, ze bude delat kokota, jen kdyz se to bude hodit, se nastesti potvrdi jen parkrat, takze ve vysledku super. Jako celek je to proste fajn kriminalka s dobrejma hercema a peknym vizualem, ale nic, z ceho by se mela stat nejaka klasika. Ale i tak v zasade spokojenost. ()

italka63

Willice jsem si moc neužila, ale i tak to nevadí. Krátká role se ctí, bylo to fajn. Zato Norton, byl opravdu skvělý. Perfektně střihnuté, zkraje pomocné, šmírácké očko, které trpí poruchou, nevím jak se lékařský jmenuje, ale život činí nesnesitelný, i když vám z druhé strany nadělí vysoké IQ a fenomenální paměť. Celkově výborné herecké obsazení a perfektní kolorit padesátých let, kdy ulice nebyly ještě přecpané, dámy byly elegantní a pánové nosili padnoucí saka s kvalitním kloboukem, aby posléze odjeli autem, jehož blankytná modř se snoubí s leskem kovů. Vše tak fajn odsýpalo do doby, kdy se hlavní hrdina dostane do jazzového klubu, kde sice odehraje úžasnou citovou taneční scénu, ale pak to všechno, pro mne, jde do kopru. Nastoupí velmi rušivý jazz, který vás neopustí po zbytek filmu, je přeřvaný oproti zvuku filmu a vydává dojem, že minimálně dvacet hudebníků se sešlo sjetých a každý si střihnul sólo part, leč o něčem jiném. Do té doby hudba v pohodě, ale tohle mi zkazilo dojem z celého slušného filmu. Vynikající dabing. ()

Pavlínka9

Norton mě bavil. Hudba mě bavila. Kamera mě nebavila. Nicméně - přišlo mi to zbytečně všechno propletené a složité. A to si myslím, že nebavilo plno lidí...Hrát Tourettův syndrom - klobouk dolů :) To mě zaujalo od první chvíle. Tento styl oblékání mi na Nortona sedí a neskutečně se mi v tom líbí ;) I v tom má pro mě film plus. Ale mě vlastně bylo dost jedno, jak to skončí :D A to bylo obrovské mínus... ()

Anderton

Osobne mám väčšie výhrady snáď len k prehnanej dĺžke. Zápletka nie je až tak komplikovaná, aby sa musela tiahnuť cez dve hodiny a v takejto dĺžke film trochu stráca tempo a mám dojem, že si ho už nikdy nepozriem. Ale dosť bolo kritiky, pretože všetko ostatné ma príjemne prekvapilo. Netradičný hlavný hrdina s handicapom, pri ktorého prejave sa budete občas nahlas smiať a taktiež aj samotné vyšetrovanie istej vraždy a nakoniec aj vrážd. Potom je tu ale aj Alec Baldwin, ktorý si to akoby s Nortonom pred kamerou rozdával v snahe o upriamení divákovej pozornosti na svoju osobu. Darí sa to obom zhruba rovnomerne. No a koniec koncov aj jeho slizký politik má tú svoju pravdu, svoj uhol pohľadu a v niektorých veciach s ním možno budete aj súhlasiť. Alebo si vydýchnete, že ste sa nestali politikom s veľkými snami na počiatku kariéry, ktoré len tak v súlade so zákonom uskutočniť nemôžete... ()

• Edward Norton se setkal a konzultoval s mnoha členy Americké asociace pacientů s Touretteovým syndromem, aby se připravil na svou roli. Film také získal souhlas od této organizace. (MarLin)
  • Rovnako ako dej filmu, tak aj jeho natáčanie prebiehalo na viacerých miestach v americkom meste New York. (MikaelSVK)
  • První informace o chystané adaptaci odhalil sám Edward Norton již v roce 2005. Plánovaným rokem premiéry filmu byl tehdy rok 2009. Film se nakonec do kin dostal o deset let později. (vnimatkrasu)