Režie:
Leigh WhannellScénář:
Leigh WhannellKamera:
Stefan DuscioHudba:
Jed PalmerHrají:
Logan Marshall-Green, Betty Gabriel, Melanie Vallejo, Harrison Gilbertson, Benedict Hardie, Richard Cawthorne, Christopher Kirby, Richard Anastasios (více)Obsahy(2)
Za pár let už nebudeme muset ani hnout prstem, protože moderní technologie za nás všechno obstarají. Technofobům se v takové době nebude žít zrovna lehko. Grey Trace (Logan Marshall-Green) je pověstný tím, že jako jeden z posledních lidí dává před technologiemi přednost vlastním rukám. Jedna noc, která mu obrátí život vzhůru nohama, však tenhle přístup rázně změní. Autonehoda na noční dálnici a střet s bandou grázlů, kteří mu zavraždí přítelkyni a jeho nadosmrti zmrzačí. Greyovy vyhlídky na invalidním vozíku jsou víc než temné, dokud mu kamarád vědec nenabídne technologické vylepšení. S čipem v míše dokáže Grey nejen znovu chodit a pohybovat rukama, ale získává i další, dosud netušené možnosti. Experimentální zařízení zvané STEM totiž dokáže například i vystopovat pachatele onoho nočního přepadení a také Greyovi pomoci si to s těmi gaunery vyřídit ručně. Kdo by odolal? Grey rozhodně ne. Když však zanechá prvního z pachatelů v tratolišti krve, napadne ho, jestli by STEM neměl aspoň trochu zbrzdit. Otázka zní, jestli to půjde. A jestli to Grey vůbec chce. (Cinemart)
(více)Videa (2)
Recenze (961)
Black Mirror s vyšším rozpočtem a lepší technickou stránkou. Což je poklona. Temná sci-fi s brutálními akčními scénámi mám ráda, takže za mě spokojenost. Je obdivuhodný, co Whannel s omezenými možnostmi zvládl. Vytvořil funkční futuro svět, dodal dobré CGI i příběh, který místy i překvapí. Jen pro příště doporučuju najmout originál Toma Hardyho. ()
Poté, co Wan natočil Rozsudek smrti, přichází i jeho dvorní scenárista Whannell s vlastním sympatickým revenge akčňákem, kterému dal zajímavý a zábavný sci-fi twist a v duchu Saw i závěrečnou "šokující" pointu. Jen škoda, že těch cool brutálních bitek nebylo víc a nebyly delší. Není to žádná instantní klasika, ale svou funkci zábavného béčka to plní. ()
Když se futuristická idylka změní na Přání smrti pod taktovkou vychcaného počítače jak z Vesmírné odysey, je to zábava. Zábava o to větší, že Whannell kašle na postavy a servíruje jeden zajímavý nápad za druhým, aby se přemýšlející divák nestačil nudit a nevadilo mu, že premisu prokouknul hodně dopředu. Vyprávění bez výrazných vrcholů, ale současně bez zaváhání a se závěrem, který přichází v pravou chvíli a nezklame. Za málo love hodně atraktivní parády... ()
Hardcore Grey. Tenhle STEM umí víc než přehledy volebních preferencí politických stran. V těle kvadruplegika je HALem i HOLLYm, aby se na konci převážil na stranu, která k tomu konceptu sedla. Kamera se interesantně drží trhavé „robotické“ trajektorie, násilí mísí prvky černého humoru s explicitou, vyobrazení blízké technokratické budoucnosti je ve svém minimalismu perfektní a Šural v hlavní (hmatatelné) záporné roli byl stejně na vyliskání jako ve sparťanském dresu. Motiv pomsty na pozadí pokročilých technologií a rozpadu společnosti, „Specs“ Whannell ví, co je to známka kyberpunku.. ()
Greyovi právě skupina zločinců zabila ženu a on sám skončil na vozíku. Ale není všem dnům konec, díky experimentálnímu čipu a umělé inteligenci začal znovu chodit a může se pomstít. A počítač v jeho těle mu s tím ochotně pomůže. Upgrade je akční béčko, které je překvapivě chytřejší, než jak na první pohled vypadá. Navíc má i skvělou nekompromisní a brutální akci, takže se na něj dobře dívá. Jen je škoda, že v hlavní roli nebyl někdo schopnější a charismatičtější. Ve svém žánru jde ale pořád o hodně vysoký nadprůměr. ()
Galerie (21)
Zajímavosti (20)
- Auto, ve kterém Grey (Logan Marshall-Green) ujíždí na dálnici před policií, je Dodge Challenger R/T z roku 1970. (joecole20)
- Když Grey (Logan Marshall-Green) prochází chodbami do bytu Jamie (Kai Bradley), je na jedné zdi namalovaný Jigsaw z filmu Saw: Hra o přežití (2004), jehož spoluautorem je režisér tohoto snímku Leigh Whannell. (Tomas.Chvala)
- Když Grey (Logan Marshall-Green) vstupuje do paneláku, zastaví se u zvonků. Na jednom z nich je jmenovka „J. Wan“, což odkazuje na režiséra Jamese Wana. (Tomas.Chvala)
Reklama