Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Režisér Filip Renč vrátil ke kriminálnímu příběhu ze současnosti, když v Centru dramatické tvorby brněnského studia České televize natočil příběh, do jehož hlavních rolí obsadil Simonu Stašovou a Juraje Kukuru a který podle skutečných událostí napsal populární novinář a publicista Josef Klíma. Ten se podle vlastních slov nechal inspirovat skutečností, že "...na bohaté scéně zločinu a lidské špíny obecně přibyla další sorta lidí. Vniknou potají do cizích životů jako paraziti a postupně svého nositele zahubí, ať už existenčně, finančně či přímo fyzicky..." a dodává: "...tak je tomu i v tomto případě, protože náš příběh se skutečně odehrál - bohužel ovšem bez šťastného rozuzlení. Fabulace ho posunuje z pouhé anatomie zla (které je už dnes všude nadbytek a uvrhuje diváka do stále hlubší deprese) směrem k naději. K naději, že přestože se musí řadový občan v džungli dnešní doby spoléhat nejvíc na sebe, má šanci ? pokud nepodlehne malomyslnosti - ubránit se. A to přesto, že jeho situace vypadá často beznadějně." Takto beznadějně vyhlíží i situace zdravotní sestry Věry Podlipné, která sice nemá existenční problémy, neboť zdědila majetek po rodičích, ale které jednoho dne dorazí dopis s opravdu podivným obsahem... (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (102)

Tommassi3 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

"Tys myslel, že nás vochčiješ, ty poslední gamblerská nulo ?? Že bouchneš náš kšeft někomu jinýmu ??" Nějak si nedokážu vysvětlit, co se to kurva stalo s kdysi tak nadějným režisérem !! Filip Renč se sotva s bídou jednou za deset let vytasí s kvalitním filmem, mezi něž však tato diletantšina nejhrubšího zrna navíc patřičně ovlivněná bulvárním scénářem mistra osobního paradoxu Josefa Klímy, uvězněného ve svém vlastním (ne)spravedlivém světě, rozhodně nepatří, ačkoliv potenciál tahle konspirační televizka rozhodně měla obrovský, nebýt herecké kvality Simony Stašové, protože jinak celý ten mdlý ochotnický ansámbl vyjma snad zaškatulkovaného slizouna Jana Hrušínského nestojí ani za jízdenku na tu neexistující linku, byť i ta její nedůstojná akční scéna hraničila s naprostou stupiditou, nerozpakoval bych se obcházet brněnské ulice s peticí za svěrací kazajku pro Renče.. Pochvalná slova ?? Snad jedině pro Waltera Krafta a jeho nadprůměrně zdařilý soundtrack.. ()

dr.fish 

všechny recenze uživatele

Mám filmy Filipa Renče rád. Vymykají se totiž většině české produkce. Pan režisér si nikdy nědělal hlavu s originalitou, radši si ty nejlepší nápady vypůjčil od jiných klasiků a dobře je zkombinoval. S věrohodností se taky netrápí a celé je to vlastně takové trochu povrchní. Přesto nebo právě proto mne jeho filmy baví. Zrozen bez porodu z řady také nevybočuje. Přesto je zručně natočený, do poslední chvíle jsem nevěděl, co z toho vlastně vyleze, i když jsem každou minutu filmu měl pocit, že už jsem něco podobného x-krát viděl. Milé překvapení, nic jsem nečekal a bylo to fajn...75% ()

Reklama

liskam 

všechny recenze uživatele

Tak jsem to zkouknul... Nápad velice slušnej, ale provedení haprovalo... Scénář až moc překombinovaný. Kamera místy chaotická. Některé role opravdu kvalitně zahrané, jiné nikoli. Stašová místy přehrávala, ale jelikož si jí jako herečky opravdu vážím, s chutí to přehrávání hodím na režiséra. Jediná věc, kterou bych opravdu pochválil byla hudba! Původně jsem chtěl dát tři sluncata, ale když tak píšu ten koment a vidím toto hodnocení (v tuhle chvíli 59%) dám čtyři, za mě 70% ()

paascha 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Zmar a bída vládne českou kulturou, kde nejoblíbenějšími jsou herci škvárově podřadných neverending mýdlovek trapných vysílačů reklam, kde hlavním pořadem prvojarního večera je přehlídka blbun s vytrčenou sanicí a chybějící zadnicí, a kde hovadina na úrovni školní práce kdysi talentované naděje je hodnocena stejnými 63%, jako třeba Muž z prvního století. ()

rogerkint 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Nevím, nakolik je fér dělit tuhle minisérii na tři samostatné filmy, moje hodnocení i komentář se nicméně vztahuje k celé "trilogii" jako celku. Vetřelci a lovci jsou takovým pokusem navázat na seriály typu Pomsta s.r.n. nebo Status: Nežádoucí. Přitom dojíždí právě na to, na čem oba tyto seriály stojí - inteligence scénáře. Zatímco narušený Chapelle z Pomsty a bývalý CIA Michael Westen ze Statusu vymýšleli komplikované manévry k dosažení svého, lovec vetřelců Zahálka se spokojí s anonymním telefonátem, oznamující postavě A, že postava B se jí chystá zradit. Postavu A nezajímá, kdo a proč jí volá, informaci přijme a rozhodne se jednat (zkušený agent Westen přitom dobře věděl, že soupeřem manipulujete nejlépe tak, že mu dáte pocit, že se k informaci dostal vlastní zásluhou a nyní má navrch, čímž byly epizody zajímavější). Navíc jeho plány nemají žádný zádrhel, nepotká je žádná komplikace, vše jde jako po másle (Chapellovi a Westenovi se plány vždy zkomplikovaly v cca 35. minutě, takže epizoda dostala nový spád tím, že byli nuceni improvizovat). Zahálka si zkrátka s ničím nedává moc velkou práci a ve všem spoléhá na to, že protřelí mafiáni, vyděrači a obchodníci se zbraněmi jsou nepochopitelně naivní a uvěří prakticky všemu (jako vážně, jak se ke své pozici dostali? pomocí loterie? dědictvím po choromyslné tetě? kouzla?), případně sami ve vypjaté hádce mezi sebou popíšou celou tu zločinnou konspiraci, na jejímž utajení si dávali tak záležet. Na vině je možná to, že série se více než nějakému scénáři věnuje Renčově posedlosti stylizací, která sice místy vypadá dobře, ale většinou zdržuje děj a proto nejspíš úvod do problému trvá skoro déle, než jeho řešení. Takže na komplikaci, větší interakci postav a chytřejší manipulaci se záporáky zkrátka nezbývá čas. Epizody Pomsty s.r.n. a Statusu: Nežádoucí mají téměř poloviční stopáž a tohle všechno v ní zvládají bravurně. Poslední ranou do koulí je poslední díl Užij si se psem, reflektující známý případ vraždy letušky stalkerem, jehož jediným smyslem bylo zřejmě představit v jednom směšném flashbacku minulost Zahálky. Jinak se zde pro změnu neřeší vůbec nic, kromě toho, že se tu Renč formálně nejvíce vyhoní. ()

Galerie (32)

Zajímavosti (4)

  • Věra Podlipná (Simona Stašová) dostane obsílku od soudu, aby ohlásila adresu pobytu svého syna. Když však zajde za soudkyní, tak ta jí adresu dá, ale přitom ji údajně nevznali, a proto si Podlipnou pozvali. (Terva)
  • Točilo se převážně v Brně. Továrna, kde se odehrává část příběhu, se nachází u Blanska a jmenuje se Klamova Huť. Filmovalo se také v Jevíčku. (Marator)
  • Je zde menší hříčka příjmení, hlavní antagonista příběhu se jmenuje Lípa (Jan Hrušínský), jedna z jeho dalších potenciálních obětí a hlavní protagonistka příběhu se jmenuje Podlipná (Simona Stašová). (Nick321)

Související novinky

Brno na týden ožije festivalem Cinema Mundi

Brno na týden ožije festivalem Cinema Mundi

16.02.2011

Přemýšlíte, co s načatým březnovým večerem? Chcete si rozšířit své obzory, potkat se se zajímavými lidmi a načerpat atmosféru různých koutů světa? Mezinárodní filmový festival Cinema Mundi představí… (více)

Reklama

Reklama