Režie:
Ernst LubitschKamera:
William H. DanielsHudba:
Werner R. HeymannHrají:
Greta Garbo, Melvyn Douglas, Ina Claire, Bela Lugosi, Sig Ruman, Felix Bressart, Alexander Granach, Rolfe Sedan, Edwin Maxwell, Richard Carle, George Tobias (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Garbo mluví! hlásaly reklamy, když hvězda němého filmu Greta Garbo debutovala ve filmu zvukovém. O devět let a dvanáct klasických filmových dramat později byla talentovaná filmová legenda připravena na novou změnu. Garbo se směje! slibovala reklama její první komedie, jiskřivého příběhu o přísné ruské komisařce, která vyměnila svou ženskost za sovětské bratrství – dokud se nezamilovala do elegantního pařížského světáka (Melvyn Douglas).
Ernst Lubitsch, který pracoval s rafinovaně sžíravým scénářem, jehož spoluautorem byl Billy Wilder, věděl lépe než kdo jiný, jak spojit vytříbenost se skvělým vtipem. "I ta nejdůstojnější lidská bytost je minimálně dvakrát denně směšná,” vysvětloval svůj proslulý "Lubitsch Touch”. A přesně tak vnímáme zamilovanou Ninočku Grety Garbo: jako klidně důstojnou a přesto roztomile směšnou. Uvidíte ji stejně.
(oficiální text distributora)
Videa (1)
Recenze (99)
Tentokrát soudruzi, jsem si řekla, že budu přísně objektivní a objektivně přísná, byť se jedná o černobílý film. A díky tomu předsevzetí mohu směle říct, že... to je naprosto skvělý film ze staré školy, se spoustou hlášek a za dobu jeho trvání vyinkasujete spoustu pohlazení na duši. Samozřejmě, je hodně romantický: "Slyšíte? Je půlnoc. Jedna ručička se setkala s druhou a líbají se. Není to báječné?" Je to báječné... A komunistická Ninočka, která je na začátku přívětivá jako zima v tajze, v Paříži roztaje a otvírá okna: "Vždycky mě trochu mrzelo, že naše vlaštovky odlétají v zimě do kapitalistických zemí... teď chápu proč. My máme velké ideály, a oni správné klima." ()
„Jak může bolševická propaganda získat mezi muslimy úctu, když se Vaši zástupci Buljanov, Iranov a Kopalski opíjejí tak, že vyhodí koberec z okna hotelu a stěžují si vedení, že nelétá?“ Já to tedy nevím a nechápu ani to, jak může uvědomělá soudružka zapomenout na blaho svého lidu při feromonových komunikacích s jakýmsi buržoázním feudálem, ale jinak jsem si zcela jist, že Ninočka je vynikající komedie z doby, kdy se filmy ještě točily pro radost diváctva. ()
Po neuveriteľne našlapanej komediálnej prvej hodine prichádza romantické zvolnenie a film trošku stratí čaro ale stále platí, že so súdruhmi nikdy nebola väčšia sranda ( možno s výnimkou Raz, dva, tri) ako tu. A Greta Garbo so svojim nekompromisným Arnoldovsko - Terminátorovským výkonom je úplne dokonalá. 9/10 ()
Opět film plný protikladů. Jako komedie funguje Ninotchka výborně. Ve screwball momentech je cítit Billy Wilder na sto honů, ty slapstickové zase baví svojí upřímností. Menší problém jsem měl s linií romantickou, která tempo filmu zpomalovala, nemluvě o tom, že chemie mezi ústřední dvojicí nebyla podle mě nikterak výjimečná. Zásadní nedorozumění se však týká ideologické stránky Ninotchky. Chápu, film vznikl v roce 1939. To mi ovšem nepomůže přenést se přes vnímání očividné propagandy, která na diváka číhá za každým rohem a obrazem. Nemám nejmenší problém s tím, když někdo haní komunismus, nicméně propaganda zabalená do romantické komedie mi vadí z principu. 6/10 ()
Garbo se sice smála, ale já ne.. Divný film. Garbo všeobecně se mi líbí mnohem více na civilních záběrech, kde je uvolněná, přirozeně krásná a to tak, že velmi a doslova nadčasově. Chápu, že její póza chladné ženy byla tahem filmového studia a ona na tu hru přistoupila. Nebo naopak, to je fuk, ale mě ten její kamenný výraz příliš neoslovil. V Ninočce se směje, pije, baví se, pro mnohé diváky to musel být zlom. Sklidila za to vlnu nespravedlivé kritiky. Mě se veselá Greta vcelku líbila, ale přesto mi to nějak nestačilo. ()
Galerie (85)
Zajímavosti (13)
- Ernst Lubitsch film režírovat vůbec nechtěl. Ustoupil pouze tlakům studia MGM, jež mu za to slíbilo produkování jeho snímku Obchod za rohem (1940). (Vodnářka)
- Steven Jay Schneider film zařadil mezi 1001 filmů, které musíte vidět, než zemřete. (orkadimenza)
- Greta Garbo byla zděšena, když zjistila, že scénář Ninočky po ní vyžaduje hrát opilou. Nikdy nepila přes míru a tvrdila, že role z ní udělá lacinou ženu. Režisér Ernst Lubitsch ji dlouho přemlouval, aby roli vzala, dokonce s ní seděl dvě hodiny v autě, když odmítala přijít do studia. Nakonec svolila ke kompromisu a soukromě natočila dva záběry s Melvynem Douglasem, které byly ve střižně následně prostříhány se záběry večírku v nočním klubu. (Babous)
Reklama