Scénář:
Miro ŠifraKamera:
Martin DoubaHudba:
Petr OstrouchovHrají:
Cyril Dobrý, Lenka Krobotová, Miloslav Pecháček, Martin Havelka, Hoang Anh Doan, David Novotný, Igor Bareš, Magdaléna Borová, Anežka Novotná, Petr Franěk (více)Epizody(6)
-
Vstup do prázdnoty (E01)
-
Hlavně ať se to nedozví máma (E02)
-
Ze života pozůstalých (E03)
-
Dovolenka v Polsku (E04)
-
Den pravdy (E05)
-
Všechno bude OK (E06)
Obsahy(1)
Vietnamská mafie v Česku ovládá víc než 70 procent trhu s pervitinem. V jejím čele stojí investoři nazývaní aj Bác (strýcové), kteří se zde usadili ještě v době komunismu a navenek se tváří jako vážení podnikatelé. Díky propracované a efektivní struktuře výroby jsou na ně klasické policejní postupy krátké. Policisté z protidrogového tak musí používat spíše praktiky tajných služeb – a často jdou i za hranice toho, co je vůbec legální. Příběh šestidílného seriálu zobrazí tři týdny v životě drogového dealera a policejního informátora Davida Frýdla, který působí v českovietnamské drogové mafii. Po vraždě své policejní spojky zůstává sám a po krku mu jdou obě strany – policie i mafie – a on hledá cestu, jak si zachránit život. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (137)
Drogové prostředí, ale ne nudně? Inovativní až zvrácená kamera? Policejní zápletka s intrikami v oddělení i mimo něj? Ano, ano, ano. Člověk by až řekl, že po tolika zkušenostech s podobným prostředí, které dopadali více než špatně tu najednou máme menší seriál z tuzemského prostředí, který určitě víc, co dělá. I když se to mnoho lidem nelíbí. Přeci jen, naprosto přesvícená kamera je docela i bolest pro mě jako barvoslepého, a když vám hrdina zamlžuje funěním sklo od kamery jak je blízko, občas je na točení hlavy i mně. I přesto kamera je zcela aktivní až děsivě autentickým způsobem, a i když to spíše vypadá jako školácká chyba, tak zde to funguje naprosto skvěle. Scénář na začátku je skoro jako z mé osobní pohádky, kdy dochází na menší inovace a vzdělanost pro diváky v oblasti drog, menší filozofie kolem toho a docela zajímavá zápletka. Občas chcete dát do zubům některým protagonistům a některé pasáže, hlavně vietnamské drama je záživné jako průjmový výplach. Konec už se občas trochu táhne, ale samotné finále je děsivé, syrové a překvapující. Pokud se nebojíte inovací nebo experimentu, tak toto je něco, co by vás nemělo minout. Pokud někdo bude chtít nadávat, je to jeho právo, ale ať se vám to jednoduše nemusí líbit, tak jde minimálně o tvůrčí posun takového rázu, který za deset let poslední doby neprokázali žádné soukromé televize. ()
Dejovo i herecky ma seriál celkom zaujal, hoci bol dlhší než mal byť, zbytočne natiahnutý do šiestich hodín, stačila i polovica. Výrazným nedostatkom je dookola sa opakujúci jeden hudobný motív. No a absolútne najhoršia bola kamera. Nechápem ten štýl, veď to je akoby som pozeral film v saune alebo v nejakej hmle. ()
Výborný scénář a autentické dialogy se sociologickou linkou (rodiče a děti, komunitní centrum, atmosféra inspekce atd.), etnografické rozkročení, rytmický příběh, prokreslené postavy, dobří herci (Krobotka, Bareš a další - např. Miloslav Pecháček!), náležitá hudba.. Jasně, občas se ta kamera chvěje opravdu příliš stylizovaně a když se mluví, může se i zapomenout na soustředěné hraní či režii; a našly by se i některé "policajtské stereotypy"... Ale to jsou detaily, které ve výsledku nejsou podstatné a můj dojem neruší. Autorům bych pogratuloval. ()
No po pravdě mám z toho celkem rozporuplné pocity, protože každé pozitivum, které si vybavím, má nějaké své "ale". Kamera byla veskrze zajímavá a osvěžující, s poměrně přiměřeným nádechem "reality show", ale někdy to naopak vypadalo jako na první dobrou. Nehezky roztřesená (že by zemětřesení?), zamlžování, jakési nečistoty (hmyz?). Střih podporoval atmosféru a spád, na některých místech to ale zas vypadalo dost humpolácky střižený, až jsem si řekl "au". Hudba byla skvělá, někdy tématicky dokreslovala scénu, jindy potěšila ta vykrádačka filmu Dead man. Ale zas mi přišlo, že jinde byla až nadužívána a ticho by bylo lépe podtrhující. Herecké výkony vesměs dobré, ale měl jsem trochu problém se identifikovat s valnou většinou postav. Příběh a způsob jeho výstavby mě bavil, ale některé pasáže byly až moc zkratkovité, jiné zas zbytečně nafouklé - což je asi dost subjektivní. A tak dále... Takže veskrze se mi to docela líbilo, ale víc než tři dát bohužel nechci. Uvidím časem, až a jestli se k tomu někdy ještě dostanu. ()
První dva díly začaly velice slibně...Bylo to neokoukané, osobité a zvláštní...Pak se mi to, ale všechno začalo zajídat, právě pro to vše co jsem napsala...Začalo to být divné, zvuk byl příšerný ( neustále jsem měnila hlasitost), kamera byla taky jak zdrogovaná a byly tam scény které neměly vůbec žádnou logiku a smysl...Jo a ještě hudba...Co to jako bylo? ...Absolutně se do toho děje nehodila...Tauš opět předvedl Tauše, což mi vždycky na jeho filmech vadí a nakonec to naprosto bezpečně zabije můj celkový dojem z jeho všech filmů...Někdy si dokonce říkám jestli má tu svou drogovou dráhu už opravdu za sebou, sic! Za mě 70% ()
Galerie (137)
Photo © Česká televize
Zajímavosti (16)
- Rodné číslo Davida Frýdla (Cyril Dobrý) 990123/3281, čtené při jeho výslechu, není platné, neboť nesplňuje ověřovací pravidlo dělitelnosti jedenácti. (Martin_L)
- V úvodních titulcích se 2x mezi herci objeví jméno Duy Anh Tran. (mikulin)
- Natáčelo se v Praze, Liberci, Smržově, Sychrově, Hrabyni, u Mostu a v městských lázních Chomutově, ale také v Německu a Polsku. (rakovnik)
Reklama