Fantasy dobrodružný film Mortal vypráví příběh o mladém muži, který objevuje, že má zvláštní schopnosti podobné bohu, které jsou založeny na norské mytologii. (FiRST)

Recenze (49)

EvilPhoEniX

Talentovaný André Øvredal, který se proslavil Lovcem Trollů, zazářil v Autopsy of Jane Doe a zabavil v Scary Stories to Tell in the Dark nám teď servíruje starodávnou norskou mytologii s fantasy prvky v reálném světě. Hlavní hrdina ( Nat Wolff) má nadpřirozené schopnosti ( dokáže ovládat blesky) a omylem zabije kluka, který jej otravoval a tím zpozorní vláda i police a žene se z problému do problémů. Má to slušné efekty, pohodové tempo i pěknou dávku norské mytologie, kterou fanoušci zajisté ocení, ale příjde mi to jako Øvredalova slabší chvilka. Snad jeho nadcházející horor s Drákulou opět bude stát za to! Příběh***, Akce***, Humor>Ne, Násilí**, Zábavnost****, Hudba***, Vizuál***, Atmosféra***, Napětí***. 6.5/10. ()

Arsenal83

Trochu nórskej mytológie v súčasnom príbehu o mladom mužovi, ktorý objavil svoje nadprirodené sily. Film sa začína celkom zaujímavo, kedy sa v lese prebúdza tento chlapík, celý špinavý s výzorom bezdomovca, aby po rannej prechádzke natrafil na otravného teenagera, ktorého zabije mysterióznym spôsobom. Nuž čo, veď aj u nás je mnoho výrastkov, ktorí si svoje hormóny odbavujú na bezďákoch ležiacoch polomŕtvych v krabici, tí by si tiež zaslúžili príučku. Začína sa policajné vyšetrovanie a potom celkom zaujímavý dej, ktorý je lepší v prvej polovici, v druhej akoby strácal tempo, ale stále to stačí na pohodový zážitok. ()

7ynek

Po dlouhé době se musím dostat ke komentáři. Za mě prostě nevyužité téma, nynější zpracování by klidně mohlo být časově na úrovni delšího kraťasu. Absolutně nepochopitelná minela na konci. Nedotažené okolnosti "zázračných" jevů, které jsou často jen samoúčelné. Opravdu zbytečné scény jako hloupé předjíždění kamionu, taky mi přišlo, že se to trochu opakuje, vrtulník, pak nemocnice bez proudu a oživení kluka atd. Efekty docela fajn ale nemohl jsem nevzpomenout na chobotničky z druhého patra. Dávám slabší tři hvězdy, hlavně snad pro její modré oči... ()

JohnCZ

Začátek je trochu zmatený, ale ta depka fest vtáhne. Nat Wolff klasický sympaťák, se kterým člověk lehko soucítí, Iben M. Akerlie je ve své ochranářské poloze mega cute a chemie mezi nimi valí parádně. Do toho zajímavá zápletka otírající se o severskou mytologii a dechberoucí norské exteriéry. Běží to v dobrém tempu, efekty dekel až na Asgard sice neodjebou, ale divák, pokud si chová alespoň špetku nadšení pro severské bohy, přeci jen bulvy na ty hromy blesky chtě nechtě valí. A pak najednou přijde konec a já si říkám: u Odinových vousů, proč!? Za tohle se scénárista do Valhally fakt nedostane. ()

iXtr3m3

Obdobné milé prekvapenie ako seriálový Ragnarok. Netypické spracovanie starých nórskych legiend, ktoré pekne navnadzuje, pekne odsýpa, krásne sa na to pozerá, príroda je jednoducho balada, ale ono je to nakoniec baladou aj príbehom. Škoda, že to končí v najlepšom. Toto by si neskutočne veľa zaslúžilo seriózne pokračovanie, nakoľko je to natoľko atypické, že jasné, že najviac to zaujme menšinové skupiny divákov, ale svojou "exotickosťou" to možno prerazí aj viac, len to mať reklamu... ()

• Natáčelo se v Norsku (Hordaland, Akershus a Oslo) a České republice (Praha). (Rominator)