Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Nahá pastýřka je název obrazu rokokového malíře Jeana-Honoré Fragonarda, který proslul nejen jako portrétista a ilustrátor, ale také jako autor erotizujících obrázků. Jedním z nich je i obraz ze zámku Ronov, na kterém je někdejší zámecká paní a proslulá milostnice Anna vypodobněna jako „nahá pastýřka“. A právě kolem tohoto plátna se točí bohatě rozvíjený příběh. Vyšetřovatel kapitán Tronda (V. Menšík) originálním způsobem – netradiční kombinací kriminalistických a divadelních metod – vyšetřuje dvojnásobnou vraždu a řadu podvodů a machinací s uměleckými díly… (Česká televize)

(více)

Recenze (110)

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Honosné sídlo, na kterém se odehraje zločin, v bublině uzavření podezřelí plnící role figurek na šachovnici vyšetřování a zvratů a patina inteligentního humoru. Kdo by to byl řekl, že máme svoje Murder by Death nebo Clue! Nesympatický T-800 Munzounar byl jasný od začátku, ale víte, co tvrdí submisivní služebníček a amatérský latiník Pacínek - dílo korunuje konec. I když i v tomto má vlastně zmatek.. ()

Jasmín 

všechny recenze uživatele

Co jste na tom Pacínkovi viděli?? Se svou "milostivou paní" a rádoby Švejkovskou úslužností a prostotou mi spíš vadil. Když hrál Šmída pana Louskáčka v Na kolejích čeká vrah, tak se to ještě dalo, ale tady už ne. Menšík, jó Menšík, to je jiný kafe. A dějová linie taky celkem ušla, i když ta past na odhalení vraha byla dost přitažená za vlasy a v reálu by ten člověk musel být naprostý pitomec, kdyby na to skočil. Přesto nelituju času stráveného u tohoto filmu. ()

Reklama

Adam Bernau 

všechny recenze uživatele

Jednání prvé: Státní zámek prolezlý šejdíři. Podívejme na ně, na kunsterei. Milostivá paní sem, milostivá paní tam. Neudělají krok, aniž by neprovedli nějaký ten vykutálený kšeftík, západní valuty jim čouhají i z uší, to vše přímo pod nosem esenbáka Menšíka, který má na zámku asi služebnu. (Omdlení jediného poctivce nikoli při pohledu na mrtvolu, nýbrž na zjevení Nahé pastýřky, je v této situaci zcela logické.) Jednání druhé: Protřelá šejdířka chce zítra ráno emigrovat a tak si dá s otravným somrákem schůzku už na dnes večer? Nota bene na dobu, kdy potřebuje tajně odebrat obraz? Pak ji nenapadne nic lepšího pro klidný odjezd než se pokusit ho zapíchnout? Nota bene vlastního bratra? Nu, dobře jí tak, krávě. Jednání třetí: Nejprve to vypadá na nejdementnější vraždu v dějinách české kriminálky. Pak se to sice překvapivě zkomplikuje a celý průběh vyšetřování skýtá velmi sympatickou společenskou zábavu. Ovšem závěr je ještě promyšlenější než úvod - jednání čtvrté: Jakže? Vrah si má po veřejné inscenaci falešného doznání myslet, že případ je uzavřen? Jakže? Oba obrazy jsou k disposici, ví se, která bije a on si má myslet, že proklouzne s tím správným? Jakže? On si to dokonce opravdu myslí? A nakonec kapituluje pod tíhou takových důkazů, jako je nesprávná expertíza a umaštěná kapsa? Nehledě na to, že je divákovi už dopředu prozrazen tím, jak pronáší své „to vám blahopřeji, pánové“ (zhruba 1:01:07). Tak tedy hvězdička za v tak lehkém filmu nečekaně kvalitní ochutnávku tehdejších herců. Vyšetřovatelům to docela pálí, ačkoli vypadají jako z půjčovny. Podezřelí jsou zajímavější. (Ovšem Shakespeare před dvěma sty lety, to snad ne, pane Munzar.) Druhá hvězdička specielně pro pana Pacínka („...pan Pacínek napsal hipotéza s měkkým i, ano?“ „To je těžký, já nemám ucelené klasické vzdělání.“) v podání skvělého Bhm. Šmídy. Jinak další dobový film, v němž zní z rádia Karel Gott. ()

Vesecký 

všechny recenze uživatele

Jedna z nejlepších detektivek našich časů. Ano, scénář je napsán ve stylu klasické detektivky anglického střihu, kdy se zdá zpočátku vše jasné a pak se před námi začínají rozvíjet komplikace, které nám najednou celý případ zatemní, kroměvraždy paní Jůzové dojde nakonec i k vraždě malíře, případ se pak vyšetřuje a opět klasicky - jako je to třeba u A. Christie - se sezvou všichni podezřelí a místní kapitán VB Menšík sehraje komedii, při níž usvědčí skutečného - a překvapivého - vraha. Kdo by to v tom Högerovi čekal... Ne, pokud tento příběh člověk nezná nebo nepamatuje, od obrazovky se neodtrhne, aby o něco podstatného nepřišel. Navíc skvělé herecké výkony - Pacínek Šmída, Menšík, Höger, Munzar... Co víc si přát? ()

Klariska 

všechny recenze uživatele

Docela milá česká detektivka. Námět se mi velmi líbil, ale filmové zpracování mi přišlo mírně nedotažené. Zámecké prostředí a tajemství zmizelého obrazu vybízí k tajemným a mystickým úvahám. Bohužel ani tajemno ani mystičko či něco na ten způsob jsem zde neshledala. Zkrátka mi tam chyběla ta pravá atmosféra. Přesto musím uznat, že film byl zajímavý (hlavně díky "švejkovské" postavě pana Pacínka, která film hezky okořenila). Filmu bych vytkla něktreré detaily, které zřejmě skript přešel bez připomínek. Například nesrovnalost ve velikosti obrazu Nahé pastýřky a rámem, ze kterého byl obraz vyříznut. Tři hvězdy je podle mně akorát. ()

Galerie (7)

Zajímavosti (12)

  • Scény na hřbitově se točily na Smíchovském hřbitově Malvazinky, dále se natáčelo na zámcích Ronov a Orlík. (sator)
  • Průvodce na hradě Ronově Zounar v podání Luďka Munzara návštěvníkům vypráví o tom, že by o avantýrách vévodkyně Anny jistě psal před 200 lety William Shakespeare, pokud by už nepsal o jiném zámku. William Shakespeare ale zemřel 350 let před touto prohlídkou. Buď průvodce, nebo scenárista, se dopustili chyby. (klukluka)
  • Pacínek (Bohumil Šmída) si volně upravil přísloví „Audaces fortuna“ jako „Odvážní mají kliku“, věrnější verze překladu však zní: „Statečným přeje štěstí.“ (sator)

Reklama

Reklama