Film studia Disney Expedice: Džungle, inspirovaný slavnou atrakcí v zábavním parku Disneyland, je dobrodružnou výpravou do amazonské džungle, ve které se představí Dwayne Johnson jako charismatický kapitán lodi a Emily Blunt jako odvážná průzkumnice na své misi. (Falcon)

Videa (7)

Recenze (436)

Lima

Já to vážně nechápu. Jsem stejně ztepilý jako Rock (plus mínus 50cm), jsem stejně bohatý jako Rock (pravidelně vracím zálohovatelné láhve), tak proč mě ženský nechtěj? :o) ….. Asi proto, že nehraju v podobných zaměnitelných pásových prefabrikátech na jedno použití. Tak Disneyho myšáku, co tam máš dál? ()

Stanislaus

Z filmu je hodně cítit všudypřítomná atmosféra a inspirace Piráty z Karibiku (kletba, poklad, exteriéry) a Mumií (cílevědomá ženská vědkyně v hlavní roli), což však není na škodu, jelikož si Expedice: Džungle vzala ty lepší aspekty od svých předchůdců a zároveň nechce být pouze kopií, nýbrž se snaží mít i nějakou tu přidanou hodnotu, byť možná nepatrnou. Ústřední dvojice Blunt-Johnson měla mezi zvláštní chemii tkvící v protikladu křehkost-bytelnost; Jack Whitehall byl zpočátku trochu otravný, ale nakonec vcelku sympatický a Jesse Plemons zandal roli císařského vnuka bravurně, s jemně sociopatickým klidem. Trojice prokletých dobyvatelů byla spíše do počtu a možná až příliš umělá, na druhou stranu jsem ale uvítal postavu mile "sídžíájkové" Proximy. I když člověk tuší, jak to celé dopadne, připravili si scenáristi nějaký ten slušný zvrat a zároveň přidali do scénáře i nejednu upřímně humornou scénku či narážku. Svižné, přiměřeně napínavé a přijatelně humorné dobrodružství. P.S. Plusový bod za instrumentální verzi Nothing Else Matters! ()

Morholt

Už na začátku jsem si říkal, že něco podobného už jsem viděl v Mumii a nebylo to zdaleka naposledy, kdy jsem měl pocit, že něco podobného už proběhlo jindy a jinde. V případě Indyho to možná mohla být poklona klasice, byť to tak nepůsobilo, ovšem digitální záporáci už byli prachsprostou kopírkou z Pirátů. Nicméně i tak se na to dalo v pohodě dívat. Herecky je to fajn a Emily Blunt to s Dwaynem funguje, takřka pořád se něco děje a triky jsou na úrovni, ačkoliv ta digitální zvířata mi nešla moc pod nos. Škoda, že hapruje vtip a i minutáž by zaloužila zkorouhnout. Celkově je to takové převařené nic, které dokáže jednorázově pobavit. 60% ()

ScarPoul

Niekde na pol ceste medzi všetkým. Humor funguje 50/50. Hlavná zápletka je zaujímavá a odkazuje na staré dobrodružné filmy o expedíciách. Preto je myslím na mieste aj prirovnanie k Sommersovej Múmií a Verbinskeho Pirátom. Niektoré veci si z nich totiž veľmi očividne kradne. Lenže filmu chýba vízia. Každý dejový zvrat ( akokoľvek prekvapivý a dôležitý pre vývoj postáv alebo príbehu) je podaný rýchlo a bez potrebných emócií. Jedná sa tak o povrchné plávanie vo vodách žánru, kde očividne nikto zo zúčastnených nemá chuť sa skutočne ponoriť. A keď to už tak spraví, divák musí žasnúť ako čisto modrá voda je v hnedej Amazonke. A myslím že tá konkrétna scéna ponorenia slúži ako perfektná metafora celého filmu. Je tam veľa digitálu. Málo skutočnej túžby vypovedať dobrodružný príbeh. Ako jednohubka to funguje. Aj kvôli roztomilej Emily Blunt. Ale Johnson má svoje herecké limity. A takéto postavy mu skrátka neverím. Vyzerá to tak, že Disney prestáva vedieť, ako sa robí správny príbeh. Kedysi ich tvorba chytala za srdce, teraz sa z nej skôr mi diváci, chytáme za hlavu. ()

HAL

Problémy s gradací a rozvíjením příběhu má Jungle Cruise nemalé, ale pořád platí že od prvních Pirátů tu nebyl film který by tak věrně replikoval jejich uvolněnou atmosféru exotického dobrodružství se sympatickými hrdiny a lehce fantasy settingem. Dokonce i pokračování Pirátů jsou ve svém epičtějším záběru odkazu jedničky o dost vzdálenější. Potěší obsazení sympatické Emily Blunt místo nějaké mladé herečky (Emily je víc než dvakrát starší než tehdy v Pirátech byla Keira), nepotěší docela hnusné triky. Bavil jsem se slušně. 7/10 ()

Zajímavosti (17)

• Když Frank (Dwayne Johnson) bojuje s únosci v přístavu, v jedné scéně jim spálí ruce o hořák a sobě o rozpálenou pánev. Ta se ale pod jeho rukou prohne, protože je gumová. (LaserJet)
  • Natáčení započalo 14. května 2018 a skončilo 14. září téhož roku. Natáčelo se na Havaji a v Atlantě. (fiLLthe3DD)