Režie:
Stephen DunnScénář:
Stephen DunnKamera:
Bobby ShoreHrají:
Connor Jessup, Aaron Abrams, Joanne Kelly, Aliocha Schneider, Sofia Banzhaf, Jack Fulton, Mary Walsh, Jonathan Watton, Marthe Bernard, Isabella Rossellini (více)Obsahy(1)
Osamělý dospívající Oskar, který často uniká do smyšleného světa, sní o kariéře uměleckého maskéra a bojí se, že drsný otec odhalí jeho homosexualitu. Když se Oskar zamiluje do pohledného, světaznalého kolegy, je nucen čelit svým obavám. Tvořivého Oskara traumatizoval brutální homofobní útok, který viděl jako dítě, a bolestivý rozvod rodičů. Nyní žije se svým nevyzpytatelným otcem a bojí se, že by sám mohl být gay, takže dělá vše pro potlačení své sexuality a v doprovodu mluvící samičky křečka Buffy uniká do smyšleného světa. Když potká pohledného kolegu Wildera, sexuální zmatek se zvětší o přitažlivost a paralyzující strach. Jestli má Oskar objevit pravé štěstí, pak barvitý imaginární svět bude muset ustoupit vzplanutí opravdových citů. (Cinemax)
(více)Videa (3)
Recenze (32)
Nevšední film, zejména z režijního hlediska. Některé pasáže byly opojné. Pouze nenávist ve vztahu k otci pro mě nedostala reálný základ. Ten zůstal skryt kdesi pod povrchem. Náznaky toho, že byl chlápek čůro, se objevily, ale mám kolem sebe mraky mnohem horších kokotů. Coby heteráka mě to téma příliš nezasáhlo, navzdory tomu ale věštim představiteli hlavní role zářivou budoucnost. ()
Přijetí tohohle filmu asi závisí na tom, jak budou člověku pasovat všechny ty okázalé symboly a metafory v realistickém děj. Tenhle "metakonflikt" filmu je něco, co může přinýst jak silný zážitek, tak vyvolat odstup. Já sám nevím, jak se k tomu postavit. I když asi nakonec nemám problém to přijmout, tak samotná věc, že se musím rozhodnout, že mi to nevadí a je to v pořádku, mi brání plně ten film docenit. Protože já jsem ten typ diváka, co je rád, když ho film nekompromisně vtáhne a neptá se ho na "názor", jestli je dobrý, a prostě mu to oznámí... 7/10 ()
Vizuálne a zvukovo brilantné, veľmi moderné. Ale psychológia postáv pokrivkáva, o otcovej nevyspytateľnosti vieme veľmi málo, veci sa dejú akosi náhodne. A hoc Connor Jessup i Aaron Abrams hrajú ako o život, spracovaniu chýba duša. Nafúknuté podobne ako očividný vzor, Imaginárne lásky, nielen vizuálom Wildera. ()
Režisér měl asi pocit, že musí trošku expresionisticky předvést svoje pocity a vydrat je ze sebe na povrch. Chvílemi je totiž film Skryté monstrum hodně konkrétní a zjevnéý, až mi z některých momentů nebylo nejlíp a ocenil bych, kdyby si je režisér odpustil. Na druhou stranu film vyprávěl příběh kluka, který není úplně normální, ale zase není zlý. Snaží se jen v dnešním světě přežít v době, kdy jsme my onen svět ještě ani nemuseli řešit. To samo o sobě není jednoduché a po herecké stránce klobouk dolů. Také oceňuji soundtrack, který byl naprosto špičkový. Porovnání s italskou Suburrou je naprosto oprávněné. Kéž by takových elektronických soundtracků bylo více. Závěr byl špička špiček, ale to, co tomu předcházelo byla místy nudy a místy nic, co bych musel vidět znova. ()
"You can have anything you want in this world. Just close your eyes." ___________ Bravurní studie o bisexualitě s konotacemi rozmanité imaginace fikčního mikrosvěta hlavního hrdiny, která svou atypickou stylizací výrazně vybočuje ze škatulky standardních queer dramat. Za mě fakt znamenitý komorní hidden gem! .... VERDIKT: 8,5 intelektuálních křečků z 10 [#PRIDE2020] ()
Galerie (16)
Photo © Elevation Pictures
Reklama