Recenze (180)

(mOnkey)

Když váš život ovládá Netflix, můžete dělat i dost šílené a/nebo amorální věci, které by vám v běžném životě byly proti srsti. Chápu paralelu divák-hlavní postava, kdy jsou oba pouze loutkou vyšší entity zvané Netflix (ať už je to nějaká hra, cizí planeta či mimozemská forma života), která řídí jejich životy, třebaže jim dává zdánlivý pocit svobody a vlastní volby. Chápu také fakt, že tvůrci mají vytvořený určitý příběh a konkrétní dramatický oblouk, jenž má vyvolat určitou emocionální reakci, takže vás „nenápadně“ vedou k jednomu z očekávaných konců. Přesto se však musím ptát – nebylo by v rámci prozkoumávání možností média a narativních principů, k čemuž samotná futuristická premisa Black Mirror více než vybízí, lepší umožnit divákovi rozbít příběh natolik (ať už záměrně, či nikoliv), že by skončil s pátou vedlejší postavou na dovolené v Burkině Faso, třebaže bez jakékoli původně zamýšlené katarze? Podobně (blbě) jako Bandersnatch to totiž už řadu let dělají/dělali například David Cage nebo Telltale Games (a mnozí další dávno, dávno před nimi). ()

zdepapepa

Není tajemstvím, že mám rád CYOA knihy a zejména počítačové hry s podobnými mechanikami - Mass Effect, Life is Strange, Stanley Parable, Walking Dead, Late Shift, atd. Tohle dílo mě ze začátku však ničím nelákalo - poslední řada BM mě nudila a z osobností a vzhledu ústředních dvou postav (Stefan a Colin) jsem také moc unešen nebyl (ačkoliv je nutno uznat, že v dané době moc jiných archetypů programátorů asi nebylo). Dílo to však bylo podařené - cesty se krásně větvily a konce byly uspokojivé nejenom co do ztvárnění, ale i do způsobu jak se k nim dostat. Nejhorší na celé záležitosti tak byla hlavně nemožnost uložit si pozici v ději nebo již viděné scény přeskočit. Osobně doufám, že se Netflix konceptu nezbaví a bude ho prozkoumávat dále, méně jako meta komentář a více blíže skutečným příběhům. Když nic jiného, tak je to vynikající způsob, jak zamést s piráty. ()

xmatysekx

Je to první film, který jsem podobného druhu viděl. Pro mě tak první půl hodina opravdu zajímavá. Po hodině, kdy se vracíte v ději (nebo vlastně nevracíte) a ono vám to dává jiné možnosti, tak mě to celkem přestalo bavit, ztratilo to drive a rozhodování bylo již motivováno spíše chutí to už dokončit, než opravdu zjistit, co by kdyby... ()

FAITH.BABE

Když si vzpomenu na interaktivní dývko s Final Destination 3, je to slabej odvar proti tomu co vytvořil Netflix. Celou dobu skáču do stropu a pištim jak kok nadšenim. Panebožeeee, asi napíšu na správu webu, ať mi tam k tomuhle filmu otevřou šestou hvězdičku. Jdu se z toho pojebat a zejtra pouštim znovu. Mám vítr z toho, aby mi něco neuteklo. ()

DaViD´82

Skrze volby (vlastní, ne ty politické; i když...) vstříc mnohým hlubinám šílenství. Formát sice originální není, a jiní s ním již naložili i lépe než jak se s ním pracuje zde, ovšem i tak to originální je; a to díky meta hrátkám s formátem skrze zaobalení do meta hávu aplikovaného na meta komentář o meta... No, představu již: a) Máte, b) Nemáte, c) *Zííív* Vždyť to nemělo smysl ani děj, takže 2/5, d) Ničemu nerozumím, svinská POMObáze, mažu profil a těm kapitalistům v Netflixu taky už ani kačku, na tohle jsme víčka nesbírali!, e) Zhulíte se a (snad/no) (ne)pochopíte čili za 5/5. PS: Konců je sice sympaticky "tak akorát", ale jakous takous katarzi nabízí pouze dva čili volte moudře. ()

• Colin (Will Poulter) pracuje na hře nazvané „Nohzdyve“. Ta názvem evokuje epizodu Nosedive (2016), ve které se pomocí aplikace hodnotí všechny mezilidské interakce. Ta však s počítačovou hrou zřejmě nemá nic dalšího společného. (hansel97)
  • Na začátku, když se Stefan (Fionn Whitehead) poprvé setkává s Colinem (Will Poulter), tak jakmile si Colin sundá sluchátka, je slyšet, že právě poslouchá skladbu „New Life“ z roku 1981 od Depeche Mode. (Dangerous2)
  • Celý film je interaktivní, natočený formou choose-your-own-adventure, kdy divákovi jsou nabízeny volby mezi dvěma možnosti ovlivňující kompletně děj filmu. Kvůli tomuto faktu bylo celkem natočeno přes 5 hodin použitého materiálu, přestože následná stopáž sledovaného filmu má 90 minut. (hansel97)