Vedenie elektrárne stále popiera výbuch v Černobyle. Ruská vláda sa snaží zistiť, aká je situácia a následne začína s riešením problémov a evakuáciou oblasti. Vedkyňa z Bieloruska prichádza zo zistením, že problém by mohol byť omnoho horší. (Aktuality.sk)

Recenze (167)

JindraLne

Abych opravdu vystihl, jak byl tenhle díl skvělý, tak bych už tak úžasnému prvnímu dílu musel napařit čtyři hvězdičky, jen abych mohl druhému dát o hvězdičku víc. Ta hodina utekla jak nic, ale jako nejsilnější poselství považuju to, že tvůrci nám tu bez obalu řekli, jak to taky mohlo skončit a díky komu tady ještě jsme. Takže díky za seriál a za připomenutí všech hrdinů, co se tehdy obětovali, abychom koneckonců mohli žít my ostatní. ()

Kinofil

|| TV-MA || HBO || "I prefer my opinion instead of yours." Je po havárii a nyní je potřeba vyřešit, co bude dál. 2. epizoda nejen až dokumentárně odhaluje, jak probýhal postup likvidace havárie během prvních 30 hodin, ale také ukazuje fungování sovětského režimu v přímém přenosu. Tedy kdo komu velí a co je vůbec zač. Šéf jaderné energetiky jakožto vyučený švec? Není problém. Šéf průmyslu jako bývalý betonář? V SSSR naprosto normální. Ačkoliv se postavy Legasova a Ščerbiny liší od reálu, v příběhu fungují tak, jak mají i s občasnými polopatickými technickými vysvětlivkami pro pomalejší. Vsadím se, že podobné přirovnání neutronu k letící kulce skutečně musel někdo použít, aby vysvětlil tupým sovětům fungování radiace. Jakýkoliv typ diváka má díky tomu výhodu, že se opravdu něčemu přiučí. Trochu škoda, že legendární pád helikoptéry zde vypadá, jako by za něj mohla radiace a nikoliv lano jeřábu (ačkoliv je viditelné jeho přestřižení). Menší historické lapsy však vynahrazuje přepečlivá režie, která ví, kdy má být seriál zticha a ponořit diváka do vrzajících zvuků smrtelného prostředí elektrárny. Jak evakuace města, tak i brouzdání zatopenými nádržemi jsou scény jako vystřižené z hororu. Černobyl vás prostě nenechá vydechnout. 100%. ()

Eleanor05

Vím, že jdu proti proudu (zase), ale radiace slábne... Kde byl první díl krutou, téměř hororovou podívanou plnou zmatených, šokovaných postav, tam je druhý díl jednou dlouhou komunistickou schůzí o zamlčování faktů. To, že se Sověti snažili celou černobylskou katastrofu zamést pod koberec (ano, je to strašné a dotyční byli de facto masoví vrazi), ví snad většina lidí, co se o Černobyl kdy alespoň trochu zajímala, takže se v této epizodě nestalo nic moc neočekávatelného. A ačkoli si minisérie i druhým dílem drží slušnou úroveň, padesáti minutám schůzování a třem výborným závěrečným minutám cesty podél černobylského potrubí, prostě pět hvězdiček nedám. ()

haffen

"Potrebujeme, aby vodu odčerpali spod elektrárne traja ľudia a potrebujeme súhlas." "Súhlas k čomu?" "Súhlas, že môžeme zabiť troch ľudí." Nečakal som, že sa prvý diel dá prekonať a ono to ide. Seriál pľuje všetkým ostatným rovno do tváre za veľkých fanfár. Posledné minúty dielu boli skutočne strhujúce. To sa len tak nevidí. Hodnotenie 99% je plne zodpovedajúce. Dávam 100% a netrpezlivo čakám na tretí diel. Teraz to idem rozdychavať. P.S. Škoda, s haváriou vrtulníka a neexistujúcou bieloruskou fyzičkou to vážne pohnojili a silne sa tým odklonili od toho, čo sa v skutočnosti stalo. Čo už. ()

Sidonka

Obvykle bývám poměrně kritická, i na nejlepším díle se dá najít nějaká chyba nebo něco malého k výtce. Jsou ovšem filmy (seriály), které jsou něčím tak výjimečné, že ani puntíčkář nemá slov a případné nedostatky převálcuje obsah viděného. Černobylská katastrofa a postoje lidí k ní a k jejím důsledkům je velice silné téma. Zpracování není 100%, ale vždy když chci něco konkrétního remcnout, dostaví se scéna, která mě dostane a já zapomínám na vše. Už z úcty k obětem nemám potřebu epizodu blíže rozebírat. Umělé ždímání emocí z diváka zde není, tohle dílo opravdu samo dýchá a žije. A přitom je zpracované "jenom" polodokumentární formou. Výsledný dojem? Myslím, že se to opravdu podařilo! ()

Zajímavosti (13)

• K pádu vrtulníku ve skutečnosti došlo až po několika měsících, přesně 2. října 1986. (Duoscop)
  • Vrtuľníky, ktoré zhadzujú bór a piesok na otvorený reaktor, sú Mil Mi-8. V skutočnosti sa na úlohách okolo elektrárne podieľalo päť typov, a to Mi-2, Mi-6, Mi-8, Mi-24R a Mi-26. (chesterko)