Režie:
Chris SmithScénář:
Chris SmithHudba:
Jason HillHrají:
Billy McFarland (a.z.), Ja Rule (a.z.), Ron Funches (a.z.), Elsa Hosk (a.z.), Chanel Iman (a.z.), Emily Ratajkowski (a.z.), Lais Ribeiro (a.z.) (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Festival Fyre byl představován jako luxusní hudební zážitek na soukromém ostrově. V rukou namyšleného podnikatele ale všechno nabralo jiný směr. (Netflix)
Videa (1)
Recenze (71)
Docela by mě zajímalo, jestli do toho šel McFarland s tím, že udělá podvod, anebo doufal, že party bude mít takový úspěch, že všechny ty nedostatky lidé jednoduše přehlédnou. Dopadlo to jak to dopadlo, ale je mi záhadou fakt, že mu to lidé žrali. Teď tím nemyslím instagramovou generaci, ale spíš profíky, kteří s ním do toho šli i přesto, že jim musela být zjevná nekoncepčnost a nereálnost celého projektu. To mi hlava nebere. Dokument sráží snad jen produkce v podání FuckJerry, ale na druhou stranu si musím položit otázku, o co by to mohlo být objektivnější. 80% ()
Viděla jsem tento dokument a taky Fyre Fraud, což doporučuji - je to zajímavý pohled na jednu akci z více úhlů.... Byl obžalován jako sériový podvodník a s tím naprosto souhlasím. Absolutně nechápu, jak někdo dokáže takto žít...Je to s*áč. To v tom dokumentu taky zaznělo :D Nicméně - koupit si lístky na něco, co vlastně neexistuje? To je jako když kupujete byt, který staví developer a on tam udělá plno změn, jelikož na ně má dle smlouvy nárok a vy pak bydlíte v něčem, v čem nechcete být...aspoň z pár % mi to toto připomíná. Nicméně - v dokumentu je hezky vysvětlena i generace milleniánů a jejich styl života, který i když jako millenián , neuznávám a měli si vyndat hlavu z toho věčného IG,Twitteru a já nevím čeho všeho a žít skutečně život kolem sebe.... ()
Kam se hrabe Český sen, když můžete mít ten americký. Dokument ukazující všechno, co je špatně se samozvanými marketingovými guru typu českého MajkJePan, kteří sice přijdou se zajímavou vizí a shrábnou cash, ale v momentě, kdy je potřeba se ponořit do tvrdé rutinní práce a realizace, velmi rychle dají ruce pryč. Holt každý není Jobs nebo Musk a už vůbec ne každý si uvědomuje, kolik dřiny a potu jejich "vizionářství" stojí. Jelikož se profesionálně v marketingu pohybuji, bohužel vidím, kolik potenciálních McFarlandů se v branži vyskytuje a jak ostražitý člověk musí být, aby se nenechal zvábit iluzorním světem kdejakého pomatence, který vás po nezdaru nechá s ledovým klidem utopit v žumpě.. Objektivnější obraz poskytuje Fyre Fraud, nicméně tento dokument obsahuje interní záběry z průběhu příprav festivalu. Předpokládám proto, že FuckJerry jakožto agentura pro soc. sítě festivalu (tedy spoluviník) je také producentem tohoto dokumentu a na videomateriál vlastní práva.. ()
(ne)Chtěl mít festival, ale přijeli mu tam influenceři. Je to fascinující, ne že ne, ale čistě po škodolibé stránce "muhehe, dobře jim tak evianistům". Události se nedaří koherentně zdokumentovat, nekladou se zpovídaným nepříjemné dotazy na tělo, zásadní osoby "vnitřního kruhu" to až na McFarlanda ignoruje a na konci má jeden více dotazů než na začátku. Je to ohraná písnička několika podvodů a zpronevěr, na kterých není nic sofistikovaného či nápaditého. Velké řeči a sliby charismatického podvodníka podpořené dobrým marketingem. Nic více a nic méně. V krátkém časovém úseku to procházelo a dotyční to před sebou valili a valili až bulvy nestačili valit. Z obdobného ranku je neskonale zajímavější kauza kolem Elizabeth Holmes. ()
Nějak se mi nechce zjišťovat, jak moc je to celé, nebo není založené na pravdě, protože pro mě nejde o fakta, která by mě nějak ovlivňovala do budoucna. Každopádně jsem se ale bavila a těšila jsem se, až zjistím, jak to celé dopadne. Vždy mě fascinovalo, co všechno dokáže dobře postavený marketing. Je to svým způsobem geniální. ()
Zajímavosti (2)
- V skutočnosti ostrov Norman's Cay nikdy Pablo Escobar nevlastnil. (Real Tom Hardy)
- Mary Ann Rolle vytvorila GoFundMe kampaň, z ktorej chcela zaplatiť jej zamestnancov a ľudí z ostrova Great Exuma, ktorí pracovali na festivale. Už po 9 dňoch mala kampaň na konte cez $260,000. (Real Tom Hardy)
Reklama