• USA The Laundromat (více)
Trailer 3

Vdova (Meryl Streep) prošetřuje pojistný podvod a odhaluje, jak dva právníci z Panamy zneužívají světový finanční systém. (Netflix)

Trailer 3

Recenze (108)

Johnny.ARN

Toto je celkom taký film, že nie každý si ho pôjde. A Soderbergh opäť sekol do takej témičky, ktorá by ho mohla stáť jeho kariéru. Ale podstatu daňových optimalizácií vystihol presne a podal ju ľuďom svojsky. Prostredníctvom vyprávačov, scénok, tak, aby to divák poňal. A keď si po dopozeraní chcete založiť offshorovú spoločnosť, tak viete ako na to. 4 z 5 ()

Marze

Soderbergh pojednává těžká témata lehce a dokonce hravě. Jde o pokus dekonstruovat finanční toky známé jako panamské akcie. Jiný filmaři by k materiálu přistoupili mnohem vášnivěji. Soderbergh vzdělává a částečně baví. Téma je chovat se racionálně a nákladově efektivně, ale viděl jsem film iracionální a drahý. Několikrát jsem se přistihl, jak se dívám na hodinky. ()

Streeper

Já jsme obrovsky zklamaná. Trailer lákal na něco úplně jiného než jsem nakonec dostala. Doufala jsem, že postava Meryl opravdu dravě půjde po pojistném podvodu dvou právníků Antonia a Garyho. Že to bude trošku napínavá vyšetřovačka se spoustou hledáním a překvapením. A abych pravdu řekla i mi trošku vadila ta interakce s divákem, kterou vedli Antonio a Gary po každém doporučení. Musím se na ten film podívat znovu hned jak bude nálada, ale prozatím zůstává toto nízké hodnocení. ()

BOURQUE

Film so slabšou príbuznosťou Stávka na neistotu, ktorý sa snaží objasniť rôzne praktiky firiem a špekulantov neplatiť dane. S. Soderbergh však nevyužíva tak skvele svoju hereckú garnitúru, ako to robil A. McKay už v spomínanom filme. (A ani ten príbeh nie je tak sofistikovaný, čo je určite chyba.) A. Banderas len šaškuje a ku podivu ani G. Oldman nepôsobí presvedčivo. Kolegov zachraňuje M. Streep, to ona drží film nad vodou. Osobné hodnotenie: 72% (***) ()

Malarkey

Nějak si říkám, jestli se ten Steven Soderbergh ještě někdy vyhrabe z té průměrnosti ve filmech, co poslední dobou nabízí. Prací automat není vysloveně zlý film. Nenabízí film jako takový, ale dva herci Vám tu povídají o tom, jak je Amerika hrdá na to, že vynalezla praní peněz. A jak to vlastně funguje. Solidně to podle mě porušuje základní pravidla filmu, kde by mělo cokoliv burcovat, a kde by Vás mělo bavit dojít k závěru filmu a k jeho vyvrcholení. Tady nic neburcuje, dva herci si povídají s kamerou a vypráví příběhy těch, kteří přišli na pořádnou pračku peněz. Občas je to vtipný, řekl bych, že je to poměrně dost zajímavé, ale hlavně to působí víc jako dokument než jako film. ()

• Steven Soderbergh byl ze spolupráce s Meryl Streep tak nadšený, že ji nabídnul roli v dalším jeho filmu Let Them All Talk (2020). Herečka souhlasila a film natočili za pouhých 13 dní. (jezurka42)
  • Scenárista Scott Z. Burns vedl několik rozhovorů s Jurgenem Mossackem a Ramonem Fonsecou, zakladateli společnosti Mossack Fonseca a zároveň s dvěma z nejvýznamnějších postav v kauze tzv. „Panamských dokumentů“. (jezurka42)