Země na scestí

• Čína The Wandering Earth (více)

Zemi ohrožuje blížící se srážka s Jupiterem a lidstvo hledá novou hvězdu. Osud planety teď leží v rukou hrstky nečekaných hrdinů. (Netflix)

Recenze (133)

Adramelech

Námět filmu je, fyzikálně vzato, tak nesmyslný, že je to až zábavné. Země opatřená motory, která plachtí někam do kosmu, mi přijde vskutku žertovná. Nicméně mě potěšilo, že Číňané i v tak těžké situaci zůstali stejnými labužníky jako dřív. Sušené žížaly s durianem vypadají jako zajímavá kombinace. Přikládám záznam tematicky korespondujícího snu. - - - Sen o polévce proti zlým duchům (v noci z 15. na 16. prosince 2021) - - -     Doneslo se mi, že v Praze existuje čínské bistro, kde vaří polévku proti zlým duchům, kteří způsobují nemoci, úrazy a nehody. Usoudím, že taková polévka by mi určitě prospěla, a jdu tam.      Požádám prodavačku o jednu porci polévky proti zlým duchům. „Chcete, aby vás chránila normálně nebo fakt hodně?“ ptá se Číňanka. Říkám, že raději víc. Ona na to, že v tom případě mi do ní přidá ještě trochu masa. Ukrojí dva plátky, každý z jiného druhu masa, a porcuje je nožem na drobné kousky. Ptám se, co je to za maso. „Kachna čínská, sluka zelená,“ odvětí prodavačka. Pomyslím si, že o magickém využití těchto živočichů jsem nikdy neslyšel. Ona, jako kdyby četla moje myšlenky, poznamená, že tuto polévku vynalezli taoisté. Zeptám se, jestli ji také jedli. „Někdy,“ dí Číňanka, „ale většinou si vařili polévku z jiného zvířete.“ Tázavě na ni pohlédnu. Ona naznačí ukazováčkem gesto mlčení, sáhne pod pult a vytáhne za křídlo mrtvého netopýra, zjevně určeného k potravinářskému zpracování. ()

JohnCZ

Když člověk překousne tu uřvanou čínskou mentalitu, kýble patosu, neskutečně jeblej celkovej námět a místy strašnej vizuální chaos, dostane dost epickej sci-fi CGI blockbuster, kterej místy působí jako slabší videoherní cut-scéna, ale některé, především vesmírné vizuály patří mezi to nejhezčí, co jsem na filmovém plátně kdy viděl. Je to všechno vyhnané do maximálního možného absurdna, předramatizované občas daleko za hranice nechtěné parodie, ale mně u toho prostě chtě nechtě dost často padala držka. ()

JohnnyKladno

Slunce se chystá během pár stovek let pohltit Sluneční soustavu, a tak se lidstvo spojí a vymyslí „geniální“ nápad. Namontujme po planetě tisíce a tisíce obřích motorů a odleťme s matičkou zemí na 2500let dlouhé putování vesmírem do jiné galaxie. Po 17 letech jsme teprve u Jupitera a co čert nechtěl, vlastně spíše co čínský dráček nechtěl, Jupiter má silnou gravitaci a nastávají problémy. Ten film chce být úplně vše, vykrádá tolik klasických Sci-Fi, že to až hezké není. I když se stále něco děje a stále se někam jede, hrozně to nešlape, neutíká, nebaví. Co je za mě ale opravdu problém, to je kamera. To se skoro nedá fyzicky ukoukat. Někdy od poloviny filmu se kamera začne třást a klepat, aby mě to asi vtáhlo, nebo nevim. To bylo chvílema až nepříjemné. Finále mi přišlo trochu jako kdyby jim snad došly peníze a nevypadá to vůbec pěkně a už vůbec ne epicky. Úplně poslední scény jsem asi ani nepochopil, nebo spíš už jsem ani nechtěl. Za mě fakt špatné a nudné. 10% ()

Malarkey

Jedním slovem – mazec. Číňani doslova epicky zfilmovali povídku současně nejúspěšnějšího čínského sci-fi spisovatele, který stojí za trilogií Problém tří těles. A jelikož tuto trilogii mám aktuálně rozečtenou a jedná se o těžkotonážní technologické skvosty, nápad jsem kvitoval rozhodně s nadšením. Počítejte tedy s absolutním hard ci-fi námětem, do kterého ale tvůrci pro výrazný komerční úspěch vměstnali pár „haha“ momentů na úrovni českého Kameňáku nebo Babovřesek. Digitál je ale epický. Celá řada záběrů by si zasloužila zarámovat a navždy na ně nezapomenout. Když tedy přijmete námět a přijmete i pro laika nelogičnosti, které Vám tam úplně nevysvětlí, tak si myslím, že nemůžete nebýt nespokojeni. Tři hvězdy dávám hlavně proto, že film je určen především čínskému publiku a čínské nátuře. Některé jejich expresivní vyjadřování jsem úplně nedával. Zbytek ale pecka. ()

Wysch

Neskutečná bejkárna, kterou jsem objevil při brouzdání po netflixu a nakonec zkouknul byť s malou přestávkou. Až bude někdo nadávat na americkej patos a klišé, odkážu ho na tenhle čínskej velkofilm, kterej těží z každýho myslitelnýho sci-fi, až to ve výsledku působí po scénáristický stránce neskutečně lacině (a to podle titulků na scénáři makalo kvantum lidí). Už jenom za vlasy přitažená premisa (pravděpodobně z předlohy), neskutečně bejkovní celej příběh (z předlohy už nikoliv!) a patetický finále, kterýmu by Bruce Willis mohl jen závidět. Ale těch 50% nakonec tenhle čínskej výplach dá, byť jen za to, že střihačský nůžky aspoň zkrátily do snesitelný délky, a vcelku ucházející efekty. ()

Zajímavosti (3)

• S tržbami 693 milióny amerických dolarů v Číně (700 miliónů celosvětově) se ke květnu roku 2019 jedná o druhý nejvýdělečnější čínský film všech dob. (Jirka_Šč)
  • Trailer na film bol prvýkrát predstavený 25.12.2018 v Čínskom múzeu pre letectvo a vesmír v Pekingu. [Zdroj: mtime.com] (Enceladus)