Režie:
Jiří HavelkaKamera:
Martin ŽiaranHrají:
Tereza Ramba, Vojtěch Kotek, Dagmar Havlová, Jiří Lábus, Pavla Tomicová, Ondřej Malý, Andrej Polák, Klára Melíšková, Kryštof Hádek, Stanislav Majer (více)Obsahy(1)
Paní Zahrádková (Tereza Voříšková) s manželem (Vojta Kotek) idealisticky chtějí, aby společnými silami dům zachránili. Novomanželé Bernáškovi (Jiří Černý, Maria Sawa) se s nadšením připojují. Paní Roubíčková (Klára Melíšková) pedantsky kontroluje řádný průběh schůze. Paní Horvátová (Dagmar Havlová) všechno iniciativně komentuje. Naivní pan Švec (David Novotný) zastupuje svojí maminku. Paní Procházková (Pavla Tomicová) s panem Novákem (Ondřej Malý) hledá způsoby jak zhodnotit svůj majetek. Pan Nitranský (Andrej Polák) touží po půdě v domě a pan Kubát (Jiří Lábus) důsledně sabotuje jakékoliv rozhodnutí. A v pozadí číhají bratři Čermákovi (Kryštof Hádek, Stanislav Majer), jen starý pan profesor Sokol (Ladislav Trojan) zatím nic nekomentuje… (Cinemart)
(více)Videa (1)
Recenze (1 100)
║Rozpočet $-miliónov║Tržby USA ║Tržby Celosvetovo $1,713,858▐ 12 rozhnevaných vlastníku? Ako nápad dobré, občas niečo trefné, praštené, uletené, len niekedy sa to začne troška strácať v takej samoľúbosti (od režiséra že ako že moc dobre sype humor), či samolútosti, až to začne strácať konzistenciu. Až záverom to akosi už stagnuje. /videl v kine: 60%/ ()
To nejlepší z našich lůzru a hnojů! Fantasticky napsaná a ještě lépe zahraná koncentrovaná kvintesence zmrdstí, maloměšťáctví, debility, přizdisráčství, vychcanosti, bonzáctví, afektovaného pičizmu a lopatistického egoismu pod jednou hnijící střechou. Absurdní karikatura? Ani hovno. Libovolný náhodný dvanáctičlenný výtěr z populace bude obsahovat nadpoloviční většinu těhle hovad. Už jen při pohledu sem je zřejmé, kolik těch pičusů nevydýchalo pohled do zrcadla, nebo nepochopilo, na co se vlastně vůbec dívají. Komedie? Ani hovno 2. Mrazivá tragédie, jejíž transpozice do makro roviny rovná se Babitch. Na naše poměry nebývalý sarkastický skvost, který oproti většinovým kinoprodukcím alá TV Hovna a Prima Hnooj vypadá jako Chamonix vedle Špindlu nebo chcete-li jako luxusní belgická čokoláda vedle úplavičného průjmu. Za tohle zasloužíš pořádně zcákat záda, Jirko. Bravo. ()
// Povedená komediální variace na 12 rozhněvaných mužů, akorát místo osudu jednoho obviněného muže se rozhoduje o osudu jednoho baráku, který může a taky nemusí každou chvíli explodovat. Že to je herecká a na naše poměry i dialogová hitparáda je z toho zdejšího hodnocení všem tak nějak jasný, za mě tak vlastně zmíním ještě překvapivě snaživou kameru, která by se bohatě mohla spokojit s tou jednou místností a pár lidmi, ale místo toho dostáváme hezký detaily na tváře, po dlouhé době zase cool zpomalovačky, a taky pár překvapivě drsných střihů na statické záběry pokojů a praskajících pojistek doplňujících náladu a atmosféru jednání. Po emoční stránce to rozhodně není tak mistrovské dílo jako od pana Lumeta, ve sféře komedií jde ale o něco tak zásadně povedeného a ojedinělého, že přidávám tu pátou hvězdu a začínám se těšit se na Havelkův příští film. 9/10 a jednoznačně nejlepší český snímek od Ztraceni v Mnichově. ()
Chodit do kina na nové české filmy považuju - stejně jako koukat na současné české seriály - za nevkusný masochismus/masochistický nevkus, kterému jsem nikdy moc nerozuměl ani neholdoval. Z lidových podívaných mi zalézají varlata do těla a uvnitř pak zoufale křičí, náročnější věci mě málokdy zaujmou a celkově pro mě v českém prostředí ani hercích není žádná přidaná hodnota. Vlastníci mě ale do kina vytáhli a nebylo to kvůli humoru, protože v trajleru jsem žádný nepostřehl - šel jsem na drama, které mohlo být potenciálně hodně nepříjemné. Jsem totiž veskrze otevřený, pozitivní a racionální člověk, který věří, že jsme lidi a vždycky se nějak dohodneme, že jo (a když to s někým nejde, tak dostane deku, nebo prostě zmizí, že jo) a nedělá mi moc dobře koukat na lidi, co se spolu domluvit neumí. Jenže mě zase zajímá, proč se spolu domluvit neumí. Ale konečně k filmu - šlape slušně jako komorní konverzační drama i jako komedie, byť bych se obešel bez všech running jokeů, což by znamenalo, že by film přišel o asi půlku vtipů. Taky postavy by mohly být míň karikaturní... Ale závěr byl krásně strašidelný. ()
Kina jsou plný a diváci se v nich smějí v pravidelných intervalech, ale za mě bohužel docela slabota, o jeden možná i dva levely slabší než skvělá divadelní hra. Ta jiskrnná živost předlohy se na plátno úplně nepovedla převést a ani ji nic adekvátně nenahradilo, navíc hvězdnější herci v některých momentech nepůsobí úplně přesvědčivě (Havlová, zčásti Voříšková) a i dějově se to v poslední třetině notně rozpadne. Radši bych šel znovu do divadla. ()
Galerie (22)
Zajímavosti (28)
- Když se Zahrádková (Tereza Ramba) hádá s Kubátem (Jíří Lábus) o tom, že kvůli plynu vybuchne dům i celá čtvrť a město, odletí jí z tužky guma ve tvaru růžového jednorožce. V následujících záběrech má tužku bez gumy. Za chvíli Švec (David Novotný) pomalu leze pod stůl a něco hledá na zemi. O pár sekund později, když Zahrádková vysvětluje, že jako předsedkyně SVJ půjde do vězení, Švec sedí na židli jakoby nic a Zahrádková mává opět tužkou s gumou. (Brain)
- Autoři plakátu si pohráli s malým detailem, kdy na jednom zvonku je původně jméno Voříšková, které je ale přelepenou novou samolepkou s příjmením Ramba. Je to odkaz na změnu příjmení herečky Terezy Ramba, která se v roce 2019 provdala a u níž by nové příjmení mohlo na diváky působit zmatečně. (hansel97)
- Láhev alkoholu, kterou přinese pan Čermák (Stanislav Majer) na schůzi, je medový Jack Daniel's. (SONY_)
Reklama