Když se objeví tělo místního teenagera, městečko Twin Peaks je otřeseno. (SkyShowtime)

Recenze (213)

Cimr

Přesně takhle vypadá pilot, který by mě okamžitě nalákal na sledování seriálu. Tak bizarní, vtipné, strašidelné i napínavé, že se člověk až diví, že to je ,,pouze" televizní film. Nepřiměřeně sladká znělka jako z nějaké telenovely nás zavede do záhadného městečka kdesi uprostřed lesů, kde se dějí sakra divné věci... Jo, tuším, že tohle se mi bude líbit! Lynch se strašně vytáhl, protože poněkud ohraný námět (najde se mrtvola a divák se seznamuje s potenciálními vrahy) povýšil nejrůznějšími vychytávkami (již zmíněná hudba, výprava, herci, ale především skvělý scénář) na mistrovské mysteriózní dílo. V podstatě se tu za tu hodinu a půl nic nestane, přesto jsem byl každou minutu napjatý. ()

kaposlav

Pri tomto hodnotení sa mi zastavuje rozum. 91%? Herci čo vo filme vystupujú ako 17 roční vypadajú na 25 rokov. Kameramana našli asi niekde pod mostom, alebo bol riadne nadraný. Moc tomu nepomohol ani ten biedny dabing. Logika a prirodzené reakcie tiež nie su silnou stránkou. Neviem za čo niekto dal 4, alebo dokonca 5*. Aj keď prižmúrim oko a budem tolerantný viac ako 2* nemôžem dať. Myslím si, že pri hodnotení tohoto hrozného filmu zavládla opäť davová psychóza a ovečky sa zaradili ako papagáji do radu. Keďže Ferko, Jurko a Paťko dali 5*, tak ja dám aspoň 4*, aj keď to stálo za prt. "Asi mi niečo ušlo" ako si papgáj často povie. No a aby som nezabudol, tak asi zabudli na maskéra/maskérku. Dvaja fakani sa pobili v bare, kde spievali a hrali poondiatu sračku, ktorú všetci ti drsňáci počúvali a ejhle. V base ani škrábanček, monoklík, rozbitá papuľka a ani kvapôčka krvi. Lepší ako Terminátor :). Napokom štekali a zavíjali na rivala v base ako debili a neviem prečo. Zrejme následok bitky. Zhodnotenie jedným slovom - Katastrofa! ()

bari68

Zdá sa, že pilotný diel tohto kultového seriálu naznačuje ,že v seriáli sa máme ešte na čo tešiť.Skvelá detektívka, ako vždy zaujímavé zápletky a hudba Angela Badalamentiho je asi to najlepšie čo môžeme v Lynchových filmov zažiť.Lynch ani Twin Peaks ,ale v podstate až tak neprekvapuje .Jeho rukopis je tu bezpochyby patrný ,na čo už sme ale vo filmoch oboznámený, no seriálny počin je dobrou voľbou už zo strany začiatku revolty proti zaškatulkovaným americkým seriálom,telenovelám a podobným televíznym ,,skvostom,,. ()

Djkoma

David Lynch rozehrává svou vlastní vizi tajuplného městečka poblíž nebezpečných lesů a nechává diváky se kochat svými nápady. Obsazení je prakticky dokonalé, hercům jejich role velmi padnou a pro některé se seriál stává startovní čarou do velké kariéry. Je velká škoda, že David Lynch nedokázal najít čas a neobětoval celému seriálu Twin peaks několik měsíců svého času a nezrežíroval celý seriál díl po dílu (u náš oblíbená praxe, která se v Česku nikdy nevyplatí, ale v americe prakticky něco takového nelze :( ). Hudba dvorního skladatele Angela Badalamentiho je opravdu krásná, poklidná, pozitivní a v některých momentech působí jako ta jediné hezké a příjemné (v pár okamžicích a scénách dokáže hudba zostřit, což je jedině dobře). Každý kdo chce sledovat Twin peaks musí vidět pilotní díl, protože pokud ten ho neosloví a neuchvátí, seriál ho nechá chladným. ()

dubinak

Rozhodně výborné započetí velmi známého amerického seriálu od oblíbeného režiséra Davida Lynche, jenž dokáže omotat hlavu neskutečným klubkem záhad, a proto jsem zvědavá, jak jeho klasická nadlidská filmová mentalita dokáže zpracovat námět do tolika dílů, aby do sebe vše zapadalo jako puzzle. Velkým bonusem je zde výběr originální hlavní postavy agenta Dalea Coopera, který příběh společně s některými soundtracky náramně odlehčuje. ()

• Pilotní epizoda má alternativní závěr. V době výroby pilotu David Lynch a Mark Frost nevěděli s jistotou, zda ABC zakoupí práva na celou řadu a chtěli, aby pilot měl pro tento případ zakončení. Proto po domluvě se samotnou ABC natočili navíc přibližně dvacetiminutovou stopáž, která ve spojení s pilotem funguje jako samostatný film a odhaluje, kdo zavraždil Lauru Palmer (Sheryl Lee). Takto upravená verze byla pak uvedena ve vybraných kinech v Evropě a nikdy nešla do oficiální distribuce v USA. Některé ze záběrů z tohoto alternativního konce Lynch následně využil v pozdějších epizodách seriálu. (Shakaar)