To, co se zprvu jednomu inženýrovi zdálo jako skvělý nápad, jak získat miliony dolarů, se zvrtlo do stavu, kdy musí prchat, aby si zachránil holý život, a snažit se přijít na to, proč ho vlastně pronásledují. (Filmbox)

Recenze (446)

Djoker

Film s úchvatným dějem a myšlenkou. Samozřejmě nechybí klasický klaďas, který chce zachránit svět (Ben Affleck), holka, která ho miluje (Uma Thurman) a záporák, který pro prachy klidně svět zníčí (Aaron Eckhart). Pro mě je to nadprůměr, ale scény, v kterých počitačový expert Jennings předvadí výkony, za které by nemusel stydět ani Rambo, jsou už trošku moc. Ten konec se mi však hodně líbil. ()

kleopatra

V návalu sebemrskačství jsem sáhla po filmu s Affleckem, kterého ne že nesnáším, ale nepovažuji ho za talentovaného herce a nechápu jeho hnízdění na hvězdném hollywoodském Olympu. Ne, omluva se nekonala, Ben mě nepřesvědčil, opět použil jen několik málo svých naučených výrazů, které střídá stále dokola (údiv s otevřenou pusou, údiv se zavřenou pusou a zamračeným čelem, atd.) . Ale film jako takový mě drapl - i přes spoustu nesrovnalostí, ale je to sci-fi, takže to se dá prominout, když má film takový odpich. ()

Lima

Je vidět, že když je k dispozici zajímavá předloha (opět díky Philipe K. Dicku) a scenář, který jí nezprasí, jde to i i bez holubic. Jinými slovy, Paycheck nenese žádné znaky předchozích opusů Mistra Woo a tempo filmu tím rozhodně netrpí. Affleck podává překvapivě solidní výkon, oproti tomu Uma Thurman je tu velmi nevýrazná, na roli podobného typu se nehodí, ale to je těžký, po její silné ženě v Kill Bill se na ní budu pokaždé dívat už jinýma očima. ()

nash.

Velmi dobrý námět, víceméně slušně zpracovaný scénář, několik parádních akcí, zručně budované napětí, solidní polotemná atmosféra, několik skvělých momentů. Potud vše v pořádku. Jenže Affleck. "Nemá talent, nemá," konstatoval by Prácheňský a měl by pravdu. V tomto případě svým prkeným projevem dosáhl toho, že i když příběh, akce, vše bylo v pořádku, vše šlapalo a ani chvilku jsem se nenudil a opravdu mě hrdinovo zručné pátrání po vlastních stopách bavilo, nedokázal jsem v sobě nastartovat to pravé divácké nadšení, se kterým bych se do filmu doslova propadl a nechal se jím semlít. ()

kOCOUR

Tvorba Johna Woo se vždycky nesla ve znamení ohlušujících výbuchů, ultrazpomalených záběrů na kráčející hrdiny a zálibě (přímo fetiši) v ručních zbraních, zabíraných ještě zpomaleněji. K tomu všemu dostal Woo ve Výplatě vrchovatě prostoru a jako bonus všechen svůj rukopis narouboval na zajímavý příběh. Jeho jednotlivé detaily sice není radno zkoumat z příliš velké blízkosti (hrozí řada fatálních otázek), ale jako poslepovaný a vratký celek na rychlé zhlédnutí funguje perfektně. Woo se vyžívá ve svých tradičních explozivních trademarcích, k tomu přidává samoúčelnou, ale nápaditou automobilovou honičku ze staré školy, ultrarychlé kamerové nájezdy, bullet-time, spoustu hi-tech hračiček a malých roztomilých nápadů a k tomu nechá hrát téměř geniálního Powella. Místy jsem této kombinaci přišel minimálně velice na chuť. Jistě si pár lidí bude stěžovat na určité až televizní momenty, ale Woo takhle dřív prostě točil, ten styl mu sedí a neviděl bych to tudíž jako obrovský zádrhel. Co bych jako zádrhel viděl, je prkenná, přehrávající a špatně nalíčená Uma Thurman, po Kill Bill neúprosně zaškatulkovaná spolu se svým pohledem do žluté teplákové soupravy, odkud ji už jen tak něco nevytáhne. Na druhou stranu, jestli mi připadal Ben Affleck nemotorný a prkenný v Daredevilovi, o to větší mám radost z jeho role ve Výplatě. Vládne slušnou fyzičkou, s tyčí mu to solidně odsýpá a občas předvede i nějakou vypečenější akční lahůdku. A to nemluvím o tom, že herecky dospěl od všech svých filmů minimálně o třídu. Podtrženo a sečteno, forma občas hodně přebíjí obsah, ale jinak jde o slušné řemeslo a film, za který se John Woo rozhodně nemusí stydět. ()

Zajímavosti (19)

• 20 předmětů, které Michael vytáhne z obálky jsou – sluneční brýle, balíček cigaret, lístek na autobus, diamantový prsten, sponka, lísteček z cukroví, klíček údržbáře, zapalovač, sprej na vlasy, krabička zápalek, propustka do Allcomu, klíč k BMW, zrcadlo, známka, kuličková ložiska, klíč, půldolar, křížovka, kulka a hodinky. (HellFire)
  • Scénář filmu prošel i rukama českého režiséra Jana Svěráka, který o něm chvíli uvažoval, ale nakonec jej odmítl: "Měl výborný začátek, ale ten konec byl tak blbě americkej... když má příběh zajímavý jen začátek, tak to je konec." (NIRO)
  • Za vývoj holo-monitoru získal Jennings (Ben Affleck) dne 22. prosince 2004 526 000 amerických dolarů a 19 centů. (Pyron)