Režie:
Spike LeeKamera:
Newton Thomas SigelHudba:
Terence BlanchardHrají:
Delroy Lindo, Jonathan Majors, Clarke Peters, Norm Lewis, Isiah Whitlock Jr., Chadwick Boseman, Jean Reno, Mélanie Thierry, Paul Walter Hauser (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Videa (1)
Recenze (111)
Tento film prišiel ako by "na zavolanou". Proste je úplne vhodný do doby, kde sa v USA hrotí rasové napätie a podľa môjho názoru to napätie nevyvolala polícia, ale tzv. demonštranti, teda zamaskovaní lupiči, opice skákajúce po autách a biely odpad z Antify. Tento film sa snaží ukázať, že to spoločne môže fungovať - ale len na strane jednej rasy. Dejovo to však je celkom zaujímavé a všetko podčiarkujú vynikajúci herci. Film má svoje vážne aj vtipné momenty. Ale ponúka aj zaujímavú štatistiku, že v čase vietnamskej vojny bolo v USA 11% populácie černošsskej, ale medzi vojakmi bolo až 32%. Zabudli však aj na aktuálnu štatistiku. Dnes afroameričania tvoria asi 13% populácie, ale za väzenskými múrmi majú krásnu väčšinu s utešeným ziskom 60%. Buďme vo faktoch korektní. ()
Nesympatičtí otravní "hrdinové", zkušení a válkou protřelí, přijeli po dekádách zpět do Vietnamu, aby se chovali jak naprostí kreténi v zemi, ve který strýček Sam zakopal a položil tisíce tun min a explozivních zařízení. A tak sledujeme, kterak se detektor kovů snaží použít na detekci zlata, ale už ne na záchranu vlastních životů. I díky tomu se v druhý polovině dostáváme z brutální nudy do brutálních jatek, ve kterých se režisér ani scénárista s ničím neserou. Ten styl prezentovaný trailerem tam ale není ani z procenta, chybí tomu klasický hudební pecky (originální soundtrack je příšernej), efektivnější charakterizace postav, svižnější režie, psychadelie Apokalypsy Now, ale i vkusnější humor. Sice se to trefilo do současnýho rasovýho dění dokonale, ale vlastně to nemá moc co říct. Těšil jsem se na to asi moc. ()
Příliš uvolněný mix přehršle opakujících se politických názorů, dobrodružné poetiky a Blanchardovy výpravné hudby, která hraje nesmyslně i ve scénách, ve kterých má být ticho. Asi aby okořenila zdlouhavost a dramaturgickou chabost dějové kostry. U několika scén především v první polovině je strašně cítit, že jsou dvakrát delší než bylo potřeba. Nejvýraznější postava Delroye Linda je nesympatická a v close-up monologech až otravná. Filmu ale nelze upřít příjemný feel-good charakter. ()
Banda senilných negrov čo chcú OJEBAŤ U.S (Vietnam) na výlete... úžasné. Tip-Top - prečo nie, aj ja chcem! Ale prvá (úděsne predlhá a vlastne celý film) polka filmu je venovaná zemepisnej a domorodej kráse New-Neon Vietnamu, druhý nepodarok je vykrádačka The Treasure of the Sierra Madre, kde je každý proti každému. Tak za takúto čurákoviznu Oscara nedostaneš! Mám hafana "Spike"... a robí lepšie otočky! ()
Kdyby se námětu chopil nějaký klasičtější, ale zároveň kvalitní režisér Hollywoodu současnosti, tak by to dopadlo líp...ale zároveň by to bylo daleko méně o černošské kultuře. A o té je to hodně...vlastně je o tom celý film. Spike Lee to ostatně jinak ani neumí. Navíc ale přidává kopu politických názorů, chvílemi z toho dělá dokudrama a navíc místy dost nudí, než baví. Pořád tu jsou ale některé scény natolik dobré, že jsem se chvílemi ztrácel v atmosféře vietnamského lesa. Bavilo mě pozorovat toho dědka s tím detektorem kovů. V jednom momentu z toho ale scénárista udělal zbytečný thriller. Myslím si, že to všechno mohlo být klidně o dost obyčejnější a vůbec by mi to nevadilo. Nicméně IIsiah Whitlock s jeho "shiiiiit" hláškou mě baví i ve snech. Film plný bodů pro i proti, proč jej vidět, popřípadě nevidět. V celkovém zhodnocení jsem ale rád, že jsem ho viděl. Jedná se určitě o zajímavý kousek, jen je poplatný režisérovi a tak se s tím musí počítat. ()
Galerie (12)
Photo © Netflix
Zajímavosti (6)
- Desroche (Jean Reno) na svoju obranu používa Parabellum Luger P08, osobnú zbraň vyšších nacistických dôstojníkov počas WW2. (Johnny.ARN)
- Snímek nesl původně název „The Last Tour“ a napsali ho Danny Bilson a Paul DeMeo. V první myšlence pojednával o čtyřech stárnoucích bílých veteránech, kteří se vraceli do Vietnamu. Oliver Stone v této době projevil zájem o režii, avšak producent Lloyd Levin zahlédl v jednom z rozhovorů se Spikem Lee jeho vyprávění o oblíbeném filmu Poklad na Sierra Madre (1948) a domníval se, že podobné prvky ocení i u tohoto snímku. Leeovi se ta premisa líbila a ve spolupráci s jeho spoluscenáristou, Kevinem Willmottem, přepsal scénář, aby příběh byl o vojácích černé pleti. (Kuzmik)
- Natáčelo se v Chiang Mai v Thajsku a v Ho Chi Minh City ve Vietnamu. (SONY_)
Reklama