Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Uvěřitelný film o pauze v manželství, stálosti vztahů, empatii a mnoha dalších věcech. Inteligentní, přemýšlivá, jemná komedie s Jenovéfou Bokovou v hlavní roli. Saša (Jenovéfa Boková) cítí, že se její vztah s manželem Karlem (Miloslav König) vyčerpal, a tak od něj na čas odchází. Nachází chvilkový azyl u Dušana (Bohdan Karásek), starého známého, který jim kdysi hrál na svatbě. Oba se snaží zorientovat ve svých vztazích a vzájemně jsou si v tomto tápání oporou. Celovečerní debut Bohdana Karáska klade důraz na přirozenost dialogů i hereckých výkonů. S neokázalou elegancí a subtilním humorem představuje svět třicátníků, kteří hledají, nacházejí a někdy i ztrácejí přátele i životní partnery. (Marienbad Film)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (135)

-bad-mad-wolf- 

všechny recenze uživatele

Takový indie pocitový tlachání, který chvílema rve nervy, protože vyvolává dojem/pojem "mělcí lidi hluboce promlouvaj". Ale ono je to tak správně, takže těžko někomu něco zazlívat. Obsahově se jede na způsob post mortem pokecu o vlastním rozchodu - spoustu věcí víte, spoustu věcí ví ten druhej a jediný, o čem se nemluví, je to, co víte oba. Myšlenková konfrontace s někým dalším je pak vždycky obohacující a v jistým ohledu tenhle film "toho třetího" supluje dost dobře. Není objevnej, ale je chytrej a ve svým minimalismu kvalitně ukuchtěnej i naporcovanej, byť by porce mohly bejt menší. Skoro dvě hoďky jsou trochu moc. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Pro diváka lačného filmu, v němž se toho hodně stane a vyřeší, může být sledování Karáskova zdařilého pokusu o český mumblecore, v němž se stane málo a nevyřeší v zásadě nic, frustrující. Karel, já a ty ovšem i tím, jak málo je naplňující, věrně odráží, jak žijí a přemýšlejí dnešní mladí městští intelektuálové. Film vzdor svému minimalismu a omezení záběru na malý vzorek příslušníků generace Y zároveň podobně jako filozofující walk-and-talk filmy Erica Rohmera či Richarda Linklatera otevírá řadu univerzálních témat. Tím klíčovým je nepolevující existenciální úzkost z toho, že se stále míjíme se svým „správným“ životem.___Nejistota je duševní stav zažívaný ve filmu s krátkými pauzami nepřetržitě takřka všemi postavami. Trvalému porozumění se jim paradoxně nedaří dosáhnout kvůli neustálému hledání jistoty, kterou vztahy z vlastní podstaty vylučují. Kvůli svému nastavení nedokážou některé skutečnosti v zájmu vlastního štěstí prostě ignorovat. Neumí tak být spolu, ani bez sebe, zas a znovu se scházejí a rozcházejí, hledaje sebe samé i člověka, po jehož boku budou moct sebou samými pohodlně být.___Trvalá nespokojenost kvůli nepřehlednosti bytí člověka sice vysiluje, ale možná i díky ní neustává ve snaze přesáhnout sebe samého a dál se vyvíjet. Nepřetržité kritické zkoumání vlastních stavů a vztahů, v jejichž pojmenovávání jsou hrdinové podstatně úspěšnější než v jejich řešení, je ostatně i hlavním hybným prvkem vyprávění. Karásek vystihuje nestálou povahu (nejen) partnerského života jednak nenucenými dialogy, prozrazujícími výjimečný cit pro rytmus a nuance lidské řeči, jednak přirozenou návazností přesně odpozorovaných situací. Dějí se jedna za druhou bez vykonstruovaných dějových zvratů, velkých konfliktů či složité vztahové kombinatoriky. Karel, já a ty zachycuje život postav zdánlivě bezprostředně, bez ohledů na požadavek pevně strukturovaného dramatického útvaru s vyvíjejícími se charaktery a silnou pointou. Ke spontaneitě a nahodilosti, které brání tomu, aby se téměř dvouhodinový film stal předvídatelným a těžkopádným, přispívá také natáčení v autentických pražských lokacícha přirození herci, obtiskující do rolí kus ze sebe samých.___Samotné dosažení opravdovosti, jaká je v české kinematografii ojedinělá, představuje výjimečnou hodnotu. Karel, já a ty u ní ale nezůstává. Věrná nápodoba skutečnosti Karáskovi slouží k tomu, aby mohl bez okatého předkládání velkých životních pravd přesně vypovědět o pomíjivosti vztahů, nenaplněných očekáváních a věčně se opakujících životních cyklech. Ve své jednoduchosti jde o neobyčejně promyšlený film. 80% Zajímavé komentáře: Hwaelos, zencitizen, elgreco, Syndrom, Marthos ()

Reklama

Dave Lister 

všechny recenze uživatele

Český nezávislý nizkorozpočťák Karel, já a ty, jako by byl natočený pro manifest Dogma 95. Minimalistický počin debutanta Bohdana Karáska, je originálně pojatým konverzačním snímkem, který nemá v českém filmu obdoby. Nepřináší nic nového ani světoborného, ale je to příjemný svěží vítr, který v dnešní kinematografii chybí. Je to pohled do světa mladého manželského páru, jejich přátel a vztahů jako takových. O tomto tématu bylo natočeno u nás poměrně mnoho filmů, ale tento je jiný než všechny ostatní. Díky civilnímu a přirozenému herectví hlavních aktérů, jsem si připadal jako když sleduji konverzaci svých přátel od vedlejšího stolu. Zajímavý počin, který určitě stojí za zhlédnutí. ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Minimalistický, komorní film o ničem, teda pardon, o několika lidech, co pořádně neví, co sami se sebou (což je v českých filmech strašně originální téma, že jo) a věnuje se to přede vším jednomu poměrně mladému manželskému páru, který má pocit, že se vztah mezi nimi vyčerpal a tak si od sebe dávají pauzu. A celé to trvá dvě hodiny, pořád se tu jenom mluví a mluví, sem tam filozofuje a občas padnou i zajímavé myšlenky, překvapivě to vůbec nenudí a spíš to má takovou podmanivou atmosféru, o postavách dokonce víme i něco víc a i když prvních 10 minut vypadalo strašně, nakonec se z toho stala celkem příjemná věc. Líbily se mi tu i nějaké detaily (třeba když se Petr Marek (btw, potěšilo mě, že tady hraje) líbá s Jenovéfou Bokovou, děje se tak v knihkupectví u oddělení sci-fi a fantasy - a vzhledem k tomu, že je tahle scéna z celého filmu nejakčnější, tak v celkovém konceptu a atmosféře filmu opravdu působí, jako kdyby byla trošičku fantasy - snad chápete, jak to celé myslím), ale zase některé byly dost špatné (vážně neuvěřím tomu, že by tenhle intelektuální typ lidí pil Braník). Teď jsem se pomalu přehoupl k negativům, takže už bych mohl rozebrat těch prvních 10 minut - ty totiž vypadají, jako nějaký špatný studentský film, kameru mají amatérskou, střihy naprosto příšerné a to divné skákání ze scény do scény, kdy člověk nechápe, jaká doba uplynula od předchozího časového úseku, mi taky hodně vadilo. Pak je to ještě v posledních 5 minutách, ale jinak naštěstí ne a pak už se na to dá celkem v pohodě dívat. Neštve mě tolik absence jakéhokoli děje jako spíš to, že to pořádně nevyvrcholí, manželé si prostě dají pauzu a po té jsou zas spolu a celkem v pohodě. A nelíbilo se mi, že se film věnuje hlavně Saše a Dušanovi, ale Karlovi, který by měl mít v "příběhu" též podstatnou roli, se nevěnuje skoro vůbec. Taky mi vadilo, že se postava Dušana (kterého hraje ve skutečnosti Bohdan Karásek, který z nějakého neznámého důvodu není u herců vůbec uveden a v obsahu je taky díky tomu fatální chyba) nikam nepohne, což je bohužel strašné klišé všech těchto filmů a zatím jsem snad nenašel žádný, který by se tomu pokusil "vzepřít". Vadilo mi i obsazení Jenovéfy Bokové - a teď prosím její rozsáhlý fanklub, aby mi to odpustil - ale do tohohle komorního a realisticky natočeného díla se mi tak slavná česká herečka do hlavní role prostě nehodila. Kdyby tam hrála nějaká naprosto neznámá herečka, působilo by to na mě realisticky a přirozeněji, protože v tom filmu Boková prostě pořád je Boková, ne ta role, kterou má hrát, zas tak skvělá herečka není (ještě jednou pardon, její fanklube - ale abych vás potěšil, tak musím říct, že ve Chvilkách byla dost dobrá). Když to celkově shrnu, je to sice jinak natočené a dost ukecané, ale jinak se to od ostatních českých filmů o ničem vůbec neliší. Teda jo, kromě jedné věci - nebyl tu sex, nikdo to neumřel a nikdo se tady ani nepoblil, což mě dost (a mile) překvapilo, protože tyhle tři věci jsou typické pro 90% českého filmu, možná i víc. Karel, já a ty, je nakonec docela příjemnou (možná bych řekl, že až relaxační) záležitostí, která ale má jisté mínusy, kvůli kterým nemohu jít s hodnocením výš. 3* () (méně) (více)

Tosim 

všechny recenze uživatele

Neuvěřitelně živej a chytrej film, s dialogy, který ocení člověk, který se nedívá na svět povrchně. Jsem unesen tak, jak jsem nikdy nečekal, že bych mohl u "bytového" a celkově malého a nezávislého filmu někdy být. Ani tomu Kamilovi Filovi jsem nevěřil, že ty skoro dvě hodiny utečou jako voda a já si tak lebedil, že bych snesl i další. Musím zahanbeně přiznat, že je ostuda, že já, který se o film zajímám tak intenzivně, jsem o Bohdanovi Karáskovi až do sklonku roku 2019 nikdy neslyšel a jeho další snímky je pro mě přímo povinnost dohnat. 100%!!! ()

Galerie (12)

Zajímavosti (5)

  • Film Karel, já a ty byl po premiéře na karlovarském festivalu označen za „situační esej“ nebo „rozcházecí film“. (SONY_)
  • Bohdan Karásek rád pracuje i s neherci, vidí zde velký potenciál přirozenosti. (Zdroj: Marienbad Film)

Související novinky

Ceny české filmové kritiky – výsledky

Ceny české filmové kritiky – výsledky

02.02.2020

Nejlepším filmem roku 2019 byl českými kritiky zvolen road movie Staříci. Hraný debut Ondřeje Provazníka a Martina Duška o pomstě a spravedlnosti získal kromě nejvyššího ocenění na 10. Cenách české… (více)

Letos v Marienbadu

Letos v Marienbadu

19.08.2019

V srdci malebných Mariánských Lázní se v termínu od 28. do 31. srpna 2019 uskuteční již čtvrtý ročník Marienbad Film Festivalu. Poklidné lázeňské město přivítá na konci prázdnin festival zaměřený na… (více)

Reklama

Reklama