Obsahy(1)
Temné drama v hlavní roli s nečekaně maniakálním Štěpánem Kozubem a labilní hrdinkou v podání Pavly Gajdošíkové. Kateřina s Robertem vychovávají malou dcerku v luxusní vile, těžko však jejich domácnost nazvat harmonickou. Dospělý Viktor žije s matkou v polorozpadlém domě na samotě, jejich soužití však není o nic zdravější. Osudy dvou dysfunkčních rodin se protnou v ambiciózní temné příběhové mozaice, která si Lynchovsky pohrává s divákovou potřebou vytvářet si domněnky o tom, kdo je oběť a kdo pachatel. (Bionaut)
(více)Videa (1)
Recenze (91)
Křižka si bere inspiraci z Texaských masakrů motorovou pilou a snaží se toto téma přetavit do českých podmínek. Něco z toho funguje lépe, něco hůře. Hrozná škoda je toho zběsilého způsobu vyprávění, které je tady úplně zbytečné. Jednoduchý příběh vůbec nevadí, tady je to o atmosféře a posloupnost tak mohla být naprosto normální. ()
Celé to prostredie - či už škaredá špinavá diera, alebo škaredý sterilný dom, mi pripadalo ako jedno oddelenie mentálnej inštitúcie, kde sa pacienti môžu navzájom vykántriť. A k tomu potrebujú iba masky sliepky a ovce, zvonček, hrdzavú dodávku, kladivo, nejakú ihlicu na špízy, zopár krížov, aby vedeli, kde zakopali mŕtvoly, a v hlave nasraté. A permanentný stav psychickej poruchy platil pre obidve "rodinky". ()
Emil Křížka ukřižoval, umučil a upálil Phoenixe na Hranici! Češi se snaží o něco jiného, ale tady jde vidět, že nám to absolutně nejde, nesedí. Raději zpátky k těm komediím a pohádkám, protože tohle je ostuda a trapas. Tady je špatně úplně všechno, že jsem při sledování šel 5x zvracet. Téměř vůbec se tu nemluví, vůbec nic tu nedává smysl, vypravěč míchá dějové linky jak se mu zachce ( asi podle zrovna nalitého panáku), je to nuda k posrání, postavy jsou nesympatické a jediné, na co se tady dalo dívat byly kozy Pavly Gajdošíkové. Přál jsem si konec jak už dlouho ne. Já jsem větší sračku letos ještě neviděl. 1 Hvězda z milosti. ()
Film evokuje jedinou otázku: proč si chtěl Emil Křižka natočit horor? Protože při nejlepším smířlivém smýšlení je to jediný žánr, kam bych tuhle ptákovinu mohl zařadit. Asi si Kozub potřeboval vylepšit rozpočet v covidových letech. Co je labilního na postavě Pavly Gajdošíkové? Petr Panzenberger je podle mě nadabovaný hlubším a mužnějším hlasem. Zatímco příběh ve vile mi dával smysl a šlo s ním něco ukuchtit, nesmysl na statku nepatří do kinematografie. Kluci z party okolo Míru, sorry jako. ()
[vzpomínky na LFŠ] Chvályhodný pokus zkusit tady něco, co tu nemá skoro žádnou tradici a o co se tu doposud pokoušel na nějaké úrovni akorát Roman Vojkůvka, od jehož posledního filmu je to bohužel již více než deset let. Je to více proof-of-concept než plnohodnotný film a nejvíc mě na něm zaujalo, jak se z pro mě nepochopitelnýho důvodu vyhýbá lokálnímu zasazení jakkoli očividně vychází z tradice hixplotací a české prostředí pro takový žánr má rozhodně mnoho zajímavých kulis. ()
Galerie (13)
Photo © Bionaut
Zajímavosti (4)
- Hrana zlomu je vůbec prvním filmem, který vyšel pod hlavičkou žánrové platformy Planet Dark. (Bionaut)
- Film se natáčel v Ostravě a v Rožnově pod Radhoštěm. (raininface)
- Film podpořil Státní fond kinematografie částkou 3 miliony korun. (SONY_)
Reklama