Smrtící virus zasáhne město a osamělý muž se ocitne v pasti. Uvězněný ve svém bytě bez spojení s okolním světem se snaží najít pomoc a cestu ven. (Netflix)

Recenze (132)

borec999

Kórejský zombie horor o chlapíkovi, čo počas vypuknutia zombie apokalypsy zostane uväznený vo svojom byte a snaží sa nájsť cestu von. Vo výsledku len nenáročný priemer na jedno pozretie s pár dobrými nápadmi, solídnými maskami zombíkov a v pohode vizuálom, resp. technickou stránku filmu (tak ako býva u Netflixu zvykom). Not great, not terrible. Akurát to nebude 3,6 ale len 3* a 55% ()

Untentrauer

Asijské neumění v praxi. To jejich herectví je vyloženě zábavné, ale ani zde to nepomůže. Film plný nesnesitelného přehrávání a poklonkování se za každou blbost. Je to normální bolest se na to koukat. Ale aspoň je tady vidět, jaký sou Korejci mužského pohlaví babráci v rámci vztahů se ženami, to jediné tady pasujuje skutečně realisticky. Poděkování ženě i za usrání do huby, podpantofláctví, jaké nemá obdoby. Ponižování, trapnosti, nesmělost....Pro to, když pojedete do Koreji, nebo Japonska budete za hvězdy. Jinak je film o rozmazleném zbabělém srábkovi, který neumí nic, než hrát PUBG a dělat ze sebe děvku. A tento frajer má přežít zombie apokalypsu ve svém bytě obklopeném Zombíkama. Víc než polovinu filmu tak koukáme na jeho zbabělou nerozhodnost a sebelítost, na pokus o dramatickou sebevraždu, na jeho trapné chování před další přeživší naproti v paneláku....No je to natahovaný, jak to jen jde! Hvězdička za to, že chápu, že jinej kraj, jinej mrav a u nich to může být třeba kultovka. Pro mě je to jen strašnej asijskej brak vystihující jejich mentalitu a herectví, které mi nikdy nepřirostlo k srdci. ()

Sany33

Príbeh: Svet postihne apokalypsa nemŕtvych a týpek sa zasekne v rodičovskej garsónke. Herecké obsadenie: Aby film priblížili svetu tak dali Ah-in Yoo (nar. 1986, Jižní Korea) blond melír, ktorý ani po mesiaci v karanténe neodrastie, zaujímavé. Prevedenie: Lacnosť celej snímky je ňou doslova presiaknutá a popravde nehrá ani na strunu pocitov. Jediné čo je vážne premakané je množstvo komparzistov ale pri kórejskej populácií, zohnať ich asi nebolo moc ťažké. Pocity: Je to chabé a popravde keď sa hlavný hrdina rozhodol o samovraždu celkom som mu fandil aby sa tá utópia skočila. Prekvapivo asi 20 minút do konca som sa začal celkom dobre baviť.  Pridaná hodnota: Priemerný film malým množstvom dobrých pasáží a silným komparzom. 45% ()

vurhor

#Alive je vlastně taková korejská zombie metafora na přežívání lockdownu během koronavirové pandemie. Mladý muž je zavřený ve svém přepychovém bytě, kde se může v pohodlíčku válet, hrát videohry a pít dobrý alkohol, zatímco venkovní svět jde do háje. Eventuálně ale tyto zlaté časy brzy skončí, protože začne docházet jídlo a voda, přičemž se hrdina musí vydat ven z bytu, ale si našel něco k snědku. Samotný motiv přežívání zombie apokalypsy na jednom malém, uzavřeném a vybaveném místě, ještě navíc s hlavní postavou prostého puberťáka, je supr nápad. Nemluvě také o využití novodobé technologie a sociálních sítích, což dodává filmu unikátní šťávu. Film se tím hezky odlišuje od klasického formátu dalších zombie snímků, čímž se chytře vyhýbá nějaké stereotypní zápletce. A i když je nápad dobrej, stejně mi přišlo, že v mnoha pasážích tvůrci příliš nevěděli, co s tím dějem dělat. Jednu dobu to chvilku vypadalo na psychologické drama, pak si ale tvůrci řekli, že z toho vlastně chtějí mít napínavou řezačku, díky čemuž je celý děj poněkud zmatečný. Ve výsledku to ale byla příjemná zombařina, i přestože se film trošku hledá, plus v žánru už vyšly mnohem lepší kousky. Navíc korejskými zombie se přece nedá pohrdnout! Lepší 3* ()

Eliott

Trochu komornější zombie horor, ale to mu však na kvalitě neubírá. Občas sice hlavní postava nereagovala zcela logicky, ale nerozhodně to nepovažuji za chybu ve scénáři. Neboť to byl nerozhodný trouba. Za nejslabší pasáž považuji navazování vztahu mezi sousedy naproti a pak samotný závěr. Zbytek filmy byl na 5* ()

• Natáčelo se od 1. října do 12. prosince 2019 ve městě Gunsan (Jižní Korea). (ČSFD)