Díra

• Španělsko El hoyo (více)

Vězni v horních patrech se najedí lépe než ti dole, na které zůstanou jen zbytky. Jeden muž se snaží prosadit změnu, aby všichni měli dostatek. (Netflix)

Recenze (612)

Spiker01

Díra mi udělala velikou radost. Neotřelý jednoduchý nápad převeden do filmu celkem naturalistickou podobou, který navíc koupil Netflix a minimálně v celé Evropě dosti zviditelnil. 90 minut uteklo jako voda a musím přiznat, že jsem dlouho nic tak originálního neviděl. Ano, vzpomenete si na Saw, Kostku a další, ale španělské Díře dejte šanci...9,5/10 ()

Fr

„SNĚZ, NEBO BUDEŠ SNĚZEN…“ /// Nechutné lidoužrotská psychárna z důmyslnýho místa zvanýho Díra. Převýchovný Vertikální samosprávní centrum a pokus o nastartování spontánní solidarity. Předpokládám, že každýmu došlo, že nejde o místo pro milovníky knih. Přesto by film mohl bavit milovníky divadelních dramat. Premisa je totiž jednoduchá a herecký obsazení skromný. Všechno je ovšem podáno celkem výstižně. Je to takovej podivnej film o nás, lidech. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Miluju místa, kde jsou hovna nejefektivnější argument. 2.) Při pohledu na Kostku, mě nikdy nenapadlo, že jednou může sloužit dezert Panna Cotta jako poselství. 3.) Thx za titule „vasabi“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ ** ()

TomX2

Snáď nebude mať nikto nijaké námietky keď prehlásim, že Platforma je jedným z najlepších hororových filmov posledného desaťročia. Možno z mojej strany nie je úplne vhodné porovnávať Platformu s inými hororovými filmami, keďže je čisto osobitá a výrazne sa od bežnej kinematografie líši, ale už sa dlho nestalo, žeby si ma nejaký horor držal v napätí po celý čas a taktiež donútil sympatizovať s postavami a reálne o nich prejaviť záujem. To všetko sa Platforme darí nie len vďaka uveriteľným hereckým výkonom a vynaliezavému scenáru, ale v neposlednej rade aj kvôli podmanivému, mrazivému hudobnému podkladu, ktorý ešte viac stiesňuje atmosféru a stupňuje napätie. Šiel som do toho s celkom nízkymi očakávaniami a vo výsledku som nadmieru spokojný. Prvá cca polovica filmu bola síce "len" fajn, nebolo od nej jasné kam bude smerovať a mala zopár hluchých miest (neviem či to je mnou, ale mne tie "snové" scény a paranoje hlavného hrdinu strašne kazili zážitok z filmu), ale po príchode černocha na plátno to naberie obrátky, primieša trochu tej filozofie a až po záver filmu pomaly diváka nepustí si ani nadýchnuť. Veľa otázok síce bohužiaľ ostalo nezodpovedaných a sklamalo ma otvorené "rozuzlenie", ale niekedy si človek musí na odpovede prísť sám a aspoň ho to núti sa trošku hlbšie zamyslieť, čo sa hlavne v hororovom žánri sakra cení. Jo, a pre lepší zážitok je lepšie si o filme vopred nič nezisťovať. ()

TheEvilTwin

Myšlenka vertikálního vězení je jedna z nejoriginálnějších, které jsem za poslední dobu víděl, a když se k ní přidá podmanivý vizuál, všudypřítomná znepokojující hudba, španělský dabing a pěkně drsné, syrové a místy nečekaně brutální (kanibalismus, vytrhané střeva..) scény, je vyhráno. Pěkná dystopická alegorie na společnost, kdy snaha jednoho "dobrého" člověka v prostředí vrahů a násilníků o změnu systému (v tomto případě rozdělení jídla mezi jednotlivá patra) může mít smysluplný výsledek. Za originalitu, poutavost a přesvědčivé herecké výkony si snímek zaslouží čtvrtou hvězdičku, ale co je největší mínus The Platform je nedotažený a nevysvětlený konec (vlastně nevysvětlená celá pointa filmu), který se snaží dívákovi ukázat filmové "poselství", ale pořád si nedokážu spojit, co tím chce tvůrce ve finále říct... ()

Claw

Dost husté Španělsko, které je na jednu stranu krutou satirou a kritikou dnešní společnosti (pokolikáté už za posledních 40 let?). Na druhou stranu brutální, a hlavně nechutná podívaná. Sadistická zvrhlá krutost, kde se objevuje v nemalé míře i kanibalismus... Což by se mi líbilo nebýt závěru filmu, který vyšel úplně někam do prázdna. Nepochopil jsem a jako pouhá satira mi to nestačilo. Přece jen už jsem viděl hodně... /60%/ ()

Zajímavosti (11)

• Jelikož Díra obsahuje 333 pater, teoreticky je v ní zavřeno 666 lidí. Díra je tedy z tohoto pohledu sama o sobě peklem. (NiWi)
  • Když jsou postavy na platformě, tak ta se pohybuje dolů pomaleji, než předtím. (LUKICKK)