Režie:
Luc BessonScénář:
Luc BessonKamera:
Thierry ArbogastHudba:
Eric SerraHrají:
Jean Reno, Gary Oldman, Natalie Portman, Danny Aiello, Peter Appel, Willi One Blood, Michael Badalucco, Ellen Greene, Elizabeth Regen, Frank Senger, Maïwenn (více)Obsahy(2)
Záhadný Leon (Jean Reno) je elitním newyorským nájemným zabijákem. Když jsou vyvražděni jeho sousedé, Léon se stává neochotným ochráncem jediného, kdo masakr přežil - dvanáctileté Mathildy (Natalie Portman). Ta ovšem nechce ochranu, ona prahne po pomstě. Od elektrizujícího nástupu až po fatální zakončení je LEON nabitý nekonečnou kaskádou akce a napětí. (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (1 476)
Jean Reno z utrápeným výrazem chlastá mlíko, zalejvá kytku a jeden by do něj toho profesionálního zabijáka ani neřekl. Portmanka která ač mladá už by byla šukézní je příliš otravná jak se snaží za každou cenu vniknout do Leonova světa a vezme si přitom do palice, že se stane profesionální vražedkyní aby pomstila svoji rodinu. V podstatě když se to tak vezme dost absurdní námět a ty psychologický sračky víceméně otravný. Jinak to docela šlape. Naprosto famózní je Gary Oldman který smaží, psychotí a zabíjí lidi. Jenom škoda, že nedostal větší prostor. Suma sumárum akce sice příjemně drsná a oldschol, ale vyplněná pro mě někdy nesnesitelnými a ubíjejícími dialogy a to jsem viděl normální verzi. Ta prodloužená by mě asi unudila k smrti. Prostě zabiják z dobrým srdcem a afektovaná pipinka to u mě nevytáhnou na víc než na průměr (sorry Laco) no a na 32 nejlepší film (údajně) už ani náhodou. Marná sláva největší Bessonova pecka je Brutální Nikita. Tohle mi proti ní přijde jenom jako slabej odvar i když úplně špatnej film to taky není, takže dávám 55% ()
Na Leona si vždy vzpomenu když koukám na film s Jeanem Reno. Dost možná je to největší role, protože právě tady se zamiluje do mladičké Natalii Portman a ta nájemnému vrahovi bez citů dokáže udělat v hlavě pořádný zmatek. Herecky je to zvládnuté na výbornou a určitě už je to i legenda, protože takovýto film se nezapomíná. Nastartoval Portmanové kariéru, byl tak trochu revoluční, už svým příběhem, dokázal že Jean Reno je frajer a hlavně ukázal jaký je Luc Besson umělec natočit něco tak originálního tak citově a zajímavě. Dokázal vlastně takřka nemožné. Každopádně na pět hvězdiček to u mě není. Mám ten film rád, ale plný počet tomu nedám ani na poprvé, a ani na podruhé. ()
Zpočátku jsem měl k Leonovi trochu nedůvěru a nějaké předsudky. Obával jsem se vylíčení vztahu zabiják - malá dívka. Nakonec jsem byl ale velmi mile překvapen, ba dokonce ohromen. Závěr byl vskutku dokonale natočen a uzavření děje mi radost udělalo také. Píseň během závěrečných titulků (Sting - Shape of My Heart) - výborná. Leon je přesně ten případ, kdy se dává nejlepší hodnocení. Chyba: Ve scéně, kdy Leon střílí do ventilátoru, aby mohl zachránit Mathildu, se pozorně dívejte na díry po kulkách, co jsou ve zdi. V jednom záběru jsou totiž jinak rozmístěny než na dalším. ()
KAŽDÝ BY MĚL MÍT KOŘENY.....Uklízeč Leon i malá Matylda. A určitě taky (výtečnej) ,,hnusák" Gary Oldman. Někdo je zapustí dřív, někdo později a někdo třeba nikdy. A třeba jen proto, že se nejdřív musel naučit střílet puškou, protože jen díky ní měl odstup od klienta. A čím byl větší profík, tím chodil blíž a blíž. Až se naučil zacházet s nožem. LEON, to je přesně ten film, při kterém na začátku otevřu hubu a zavřu ji po skončení titulek. Má vůbec cenu psát o vztahu Leona a Matyldy? A můžou slova popsat vztah Leona a kytky? Kdo neviděl neuvěří .... a my ostatní jsme zase o kus dál. ()
Snad žádná slova nedokáží říct, v čem je zrovna Leon tak speciální. Film o samotářském nájemném vrahovi Leonovi (Jean Reno), který se nikdy nemusel o nikoho starat, dokud nepotkal malou Matildu (Natalie Portman) má od začátku našlápnuto k nezapomenutelnému dílku, který si pustíte i několikrát po sobě a vždycky vás dojme. Jean Reno ve své nejlepší roli. ()
Galerie (105)
Zajímavosti (43)
- Během filmování na ulici, kde bylo hodně policejních aut, přiběhl muž, který právě vykradl obchod. Když viděl přítomnost tolika uniforem, sám se dobrovolně odevzdal do rukou komparzu. (don corleone)
- Při konkurzu na film si Natalie změnila příjmení Herschlag na dívčí jméno své babičky Portman. Málem odešla z castingu s nepořízenou, ale nakonec rozhodl sám režisér Besson a obsadil ji do hlavní role Mathildy. (Roman.Ticka)
Reklama