Viserys pořádá turnaj na počest narození svého druhého dítěte. Rhaenyra vítá strýce Daemona zpátky v Rudé baště. (HBO Max)

Z natáčení

Recenze (180)

husak_k

Je skvělé být zpět. Rod Draka navazuje svou atmosférou na první série Hry o Trůny, první epizoda je více komorní a intrikářská, a dialogy konečně zase zní jako ve středověku, a ne jako v posledních sériích svého mateřského seriálu. Je vidět, že tvůrci mají velikou úctu k předloze. Začínáme u mladých postav a je docela jasné, že se seriál bude v prvních dílech posouvat v čase docela znatelně. To ale vůbec nevadí, protože je důležité vědět co předcházelo tanci draků, jelikož válka vzniká jen v období míru. Z herců je rozhodně v první epizodě nejvýraznější Matt Smith jako slizký strýc Daemon, a Rhys Ifans jako intrikářský pobočník krále. Nemůžu se dočkat na další díly. ()

Arsenal83

Prvá časť len rozjazdová snáď. S veľkou dávkou nostalgie. A nepochopením, prečo do hlavne roly obsadili takú opachu. Ako na ostrovoch už nevedeli nič nájsť, tak pošli až do Austrálie, ale toto je fakt ako keby s klokanom zrazené. Mne dlhé konverzačky bez akcie nevadili ani predtým. Len problém je, že už prvá časť GoT priniesla veľký koniec. Tu to neprišlo. ()

elanius

Na úvod tri mená, Considine, Smith, Alcock. Filmári od Amazonu by si mali ísť po školenie ako obsadzovať hlavné úlohy. Toto vyšlo na jednotku s hviezdičkou. Ja som s prvým dielom veľmi spokojný. Na rozdiel od Prsteňov, či chceme či nie, porovnávaniu sa nevyhneme, je zrejmé že tvorcovia tušia čo chcú ukázať ďalej. Ako úvod a rozbeh funguje prvý diel skvele. Od GOT sa hneď odlišuje seriál jemne, ale dôsledne, vážnejšou atmosférou v prvom rade a mne to sadlo. Uvidíme čo ďalej. (8/10) ()

Casull

Obávám se, že autoři dostali jasné zadání neodklánět se od linie a stylu Hry o trůny. Jenomže tam měli knihy od George R.R. Martina, zatímco zde je od něj pouze linie a tak nezbylo, než napodobit sebe sama.  Navíc zde zatím chybí i výrazné herecké osobnosti jako Peter Dinklage, Kit Harington či Nikolaj Coster-Waldau. Těžko hodnotit jen podle prvního dílu, ale z původní Hry o trůny je to zatím jen odvar. Mám obavu, aby zde nenašlo naplnění přísloví o opakovaném vstupu do téže řeky. Možná by to mělo jindy na čtyři hvězdičky, ale při srovnání s Hrou o trůny jsou to zatím jen tři. ()

Ivoshek

Vypadá to zábavně, byť ne tak zábavně a komplexně jako HoT. Možná to je tím, že je tu jen jeden rod, kolem něhož se točí děj. Jinak tu ale všechno je - intriky, násilí, sex. Trochu potíž je s tím, jak se tvůrci snaží být politicky korektní. Tlačit na trůn ženu má v historii paralely a dává to smysl. Afro-Targaryan už o dost méně. Pokud chtěli mít tvůrci rasově pestré složení postav, dávalo by víc smysl mít tam černé postavy jako krále nějaké jižní země. Nomádi z Asie byli minule řešeni podobně a zapadlo to bez problémů. ()

Zajímavosti (8)

• Přízeň, kterou Alicent (Emily Carey) dává Daemonovi (Matt Smith), je jasně vidět na jeho kopí, když mu kopí bylo předáno po oznámení, že má čelit Cristonovi (Fabien Frankel). To pak chybí, když se jejich koně staví na zadní, ale je zpět během souboje a je vidět, jak letí po tyči, když se oba muži střetnou. (mikki089)
  • Režisér Miguel Sapochnik, ktorý nakrútil prvú epizódu, knižnú predlohu nečítal, aby mu nebránila v tvorivom rozlete. Chcel mať rovnakú perspektívu ako diváci, ktorí román nečítali. (krasomama)