Alicent pověří Cola a Aemonda úkolem vypátrat Aegona a Otto svolá všechny významné rody ze Západozemí, aby mu stvrdily věrnost. (HBO Max)

TV spot

Recenze (76)

MegaBite

Na začátku série jsem byl trochu skeptický, ale druhá půlka chrlí lepší a lepší podívanou. Z Cristona se stal solidní hajzl (a to jsem ho měl na začátku rád), Aemond začíná pomalu nahrazovat Daemona jako týpek, který vypadá, že by všechny nejradši poslal do prdele a pak je ještě povraždil a tím se paradoxně stává jednou z mých nejoblíbenějších postav. Zrada Rhaenyry se dala očekávat a rovněž se určitě očekává její pomsta. Otto jako vždy parchant, kterému je následnictví "jeho krve" vším a neváhá použít k naplnění jako tužeb všech dostupných prostředků. V královnině hlavě, vypadá to, zbyl ještě nějaký kousek mozku a nenhradily ho plně piliny. Jediná "normální" v téhle epizodě, navzdory závěru, je asi Rhaenys. Pomalu se vlak dostává do zajetých kolejí, na které jsme zvyklí: plno postav, na jejichž smrt se těším (nejvíc asi Criston a Otto), plno dechberoucích situací (dětské souboje), random creepy týpek (Larys), aj. Prostě pecka, bez výčitek hodnotím plným počtem. ()

Martrix

Ty nadšené reakce chápu, ale nesdílím. Tanec draků jsem nečetl, takže Rod draka nehodnotím jako knižní adaptaci, ale jako seriálový prequel. Tzn. nevyhnu se srovnání s GoT. Na mě je to velmi přímočaré, postrádá to intrikaření chytrých postav, jako byla Cercei, Malíček nebo Varys. Jestli byly GoT královské šachy, Rod draka je zatím jen dáma. Jestliže je vrcholem epizody scéna, která je mnoho minut předvídatelná a jen na efekt, nestačí mi to. Ve skutečnosti se vlastně nestalo nic zajímavého, nepředvídatelného. Řekli, že něco udělají a udělali to. I přes slibný úvod s parádní hudbou, je to obsahově jedna z nejslabších epizod. 3 půl *. Ale když vidím, jak je to tady nadhodnocené, zaokrouhlím dolů. ()

husak_k

Většinu času skvělý díl zatím skvělého, předloze věrného seriálu, ve kterém přijde úplně na konci epizody úplně zbytečná černá kaňka (přílet Rhaenys). Snad se příště tvůrci vyvarují nutkání přidávat do seriálu takové přebytečné scény. Jinak stále spokojenost, seriál kvalitu drží, tak snad jí za nějaké ty čtyři série nepustí. GO GREENS! ()

Šimpy

Spoilery! Po minulém dílu a scéně, kdy se král Visery naposled vrací na trůn, jsem myslel, že to těžko něco překoná...a pak přišel závěr tohohle dílu....dokonce jsem se nechal unést (to už se mi dlouho nestalo)...a to tak, že jsem řval na Rhaenys ať řekne to jediné zpropadený slovo. "Řekni to! Sakra, řekni to...jen jedno slovo!"...ona ho bohužel neřekne...ale třeba to dělá proto, aby tu možnost dala Rhaenyře..aspoň doufám. Boj o trůn začíná..."It's treason, then!" (A Cristonovi už by měl někdo vážně useknout palici). ()

haluska11

všichni už víme, že tenhle seriál beznadějně vykrádá hry o trůny (ukradl dokonce i příjmení targaryenů!!!! :O), ale po posledních dvou epizodách musím uznat, že ve skutečnosti je hlavním zdrojem plagiarizace shrek - scéna u večeře, královna v kostýmu fiony, finále této epizody... a to v seriálu ještě nebyl tým černých a ZELENÝCH z předlohy. snad dojde i na potomky draka a udatného oře. ()

• Podle George R. R. Martina je Aegon (Tom Glynn-Carney), který si uzurpoval Železný trůn od Rhaenyry (Emma D'Arcy), založen na následnické krizi po smrti anglického krále Jindřicha I. v roce 1135, který svou dceru a jediné žijící legitimní dítě, Matildu, jmenoval jako dědice Anglie a tím i první vládnoucí královnou. Trůn si uzurpoval Matyldin bratranec Štěpán z Blois, který přijel do Londýna a byl korunován, zatímco Matilda byla pryč. Štěpánovo tvrzení bylo podpořeno zprávami, že král na smrtelné posteli změnil názor a jmenoval ho dědicem. (mikki089)
  • Lyman Beesbury (Bill Paterson) říká: „Je mi šest a sedmdesát let“. To z něj dělá vzácný příklad postavy, která je v seriálu mladší, než ve zdrojovém materiálu. V knihách Beesburymu bylo 80 let, když zemřel. (mikki089)