Miliónový hurikán

• Slovensko Miliónový hurikán (více)

Zlodějský gang plánuje provést velkou loupež během hurikánu, akci jim ale přeruší policista snažící se přimět všechny v budově k evakuaci. (Canal+ Action)

Recenze (60)

Cinematrix

Odulej Emil, Gibson chabrus na plíce a na ledviny, herečky taky nebyly nic, na čem by si jeden aspoň ohřál oko a navíc ani to počasí jim nějak nevyšlo. Všechno se to odehrávalo uprostřed tornáda, ale když se vylezlo z baráku na lešení, tak jsem zjistil, že ten vichr mám akorát v reprácích. Vim, že na to nebyl moc velkej rozpočet, ale nějakej ten ventilátor od Sencoru tam na tu chvíli mohli pro nebohého diváka mého typu fouknout, když už tam na ty zoufalé herce stříkali vodu zahradní hadicí s rozprašovačem. ()

VanTom

Namísto evakuace před blížícím se hurikánem čelí poslední "odmítači" v bytovém komplexu brutálním lupičům. Už samotná premisa trošku konstruuje, ale na to, jak se scénárista rozjel a každé klišé proložil dalším úletem, aby na titulní bouřící živly mezitím zapomněl, na to asi připraveni nebudete. A když se ke konci dostal do slepé uličky (popřípadě došly peníze), prostě vše uzavřel střihem. Celkově to sice není až taková katastrofa, jen postupně nuda. ()

castor

Na Portoriko se žene katastrofa. Může spadnout až 400 milimetrů srážek. Zvedne se hladina moře, hrozí sesuvy půdy, bleskové záplavy a pochopitelně obří škody na majetku. Zhruba tak nás tvůrci napínají a své postavy děsí na začátku tohohle béčka. A světe, div se, o hurikán se skoro vůbec neotřeme. Veškeré dění se přesouvá do bytového domu, ve kterém se shodou okolností ocitají i sličná policajtka Stephanie Cayo a její dočasný parťák Emile Hirsch s traumatickým škraloupem z minulosti, který měl ještě ráno bouchačku v puse. Za úkol mají odvézt ty natvrdlejší nájemce do bezpečí. Jenže o obsah jednoho z bytů má zájem i parta zlodějů. Přimíchá se do toho ještě sympatická lékařka, která chce dostat tvrdohlavého tátu Mela Gibsona na dialýzu. No, a Mel je bývalý ostrý polda. Ač jsem věděl, že to bude průšvih, docela jsem se těšil. Celkově to působí nesmírně lacině, akce je podprůměrná, nápady chybí, tempo je zoufalé. Michael Polish točí veleprůměrné kousky, atmosféru nechal za rohem a ani samotné (poměrně hvězdné) obsazení nijak neždímá. Mel naštěstí není tak otrávený jako Bruce Willis v podobných laciných námětech, pevně věřím, že tohle byl jen přešlap, protože jeho osobní kouzlo si zatraceně zaslouží ambicióznější projekty v rukou zkušenějších tvůrců. Na vedlejší kolej á la Nicolas Cage totiž Šílený Max rozhodně nepatří. ()

silentname

K "Force Of Nature" nie je potrebné dať veľa slov. V princípe ak si prečítate anotáciu, tak viete veľmi dobre čoho sa dočkáte. Takýchto thrillerov je celkom dosť a nevedia dokopy priniesť ani nič nové, čo by ich urobilo zaujímavé. Stačí mať aspoň jedno kvalitné meno, ktoré to dokáže potiahnuť a v princípe je to neškodné a je šanca, že to zaujme aspoň niektorých hercových fanúšikov. V tomto prípade ide o Mela Gibsona. No budem fér a poviem, že nie je tu nič, čo by som vnímal ako vysoko urážlivé. Pokiaľ ale chcete film, ktorý robí podobný koncept niekoľkonásobne kvalitnejšie, tak si dajte originál "Die Hard", ktorý je podľa mňa vrcholom tohto thrillerového žánru. Ale vždy budú existovať lacnejšie a slabšie napísané verzie. Hotovo. Hodnotenie: C- ()

Untentrauer

Nedávno jsem viděl film Nemilosrdní (2015) a nemůžu se ubránit srovnání. Příběhovou podobnost v tom nehledejte. Hledejme v tom spíše stařeckou demenci, jakési poslední "škubnutí". Zde se to Melovi prostě povedlo a vůbec nepůsobí tak hloupě a směšně, jako jeho kolega v mnou odkazovaném filmu. Příběh na motivy minimalisticky pojatého dreda je perfektní + atmosféra hrozícího hurikánu jsou za mě velmi povedené. Hlavní záporák s hubou jak Goofy taky nezkazí žádnou vraždu. Trpajzlík Hirsch už je ovšem kro vedle, to je tragédie! Jenže je tam Kate Bosworth, která to vše vizuálně zachrňuje. Film rozhodně doporučuju! *3+ ()

• Natáčelo se v San Juan v Portoriku. (SONY_)