Režie:
Lee Isaac ChungScénář:
Lee Isaac ChungKamera:
Lachlan MilneHudba:
Emile MosseriHrají:
Steven Yeun, Ye-ri Han, Yeo-jeong Yoon, Noel Cho, Alan S. Kim, Will Patton, Scott Haze, Darryl Cox, Laurie Cummings, Chloe Lee, Esther Moon, Ben Hall (více)Obsahy(2)
Osmdesátá léta minulého století. Rodina korejských přistěhovalců se stěhuje z města na arkansaský venkov, aby si splnila svůj americký sen. Doufají, že jim život na farmě zajistí lepší budoucnost, ale nové prostředí jim klade do cesty řadu překážek. Ty jim však pomůže překonat jejich vzájemné pouto. (HBO Max)
Videa (1)
Recenze (90)
Takové specifické rodinné drama. Autor scénáře /režisér Lee Isaac Chung vytvořil sebevědomý obraz ze svých vlastních vzpomínek z dětství. Bez sentimentu přestože s širokým srdcem. Je to citlivý a snivý film o lidské odolnosti , rodinném snu a obtížnosti změny při emigraci. Kombinuje dramatické oblouky a estetickou sílu. Působí to jako obejmutí od někoho, koho znáte už dlouho. Chung je trpělivý tvůrce a pracuje v malých specifických epizodách , které narůstají do něčeho majestátního. Jenže mě to emocionálně nezasáhlo tak jak jsem chtěl. Film ale určitě zlepší rodinné porozumění vás, kteří jste v manželském svazku. ()
[VIDĚNO 7.3.] "Minari is truly the best. It grows anywhere, like weeds. So anyone can pick and eat it. Rich or poor, anyone can enjoy it and be healthy. Minari can be put in kimchi, put in stew, put in soup. It can be medicine if you are sick. Minari is trully wonderful!" ______ Poté, co Stevenu Yeunovi rozjebal jeden nejmenovaný sociopat hlavu baseballovou pálkou omotanou ostnatým drátem, Štefan zdatně chopil osud do svých rukou, a zavítal na scénu nezávislé kinematografie - přesněji zavítal do subtilního minimalistického dramatu od ikonického studia A24, 'Minari' - v podstatě agitační reklamy na kuří farmy, vypovídající o životě korejských přistěhovalců, kteří se pokouší asimilovat do diaspor společenského ekosystému amerického státu Arkansas. Lee Isaac Chung z hlediska kauzality natočil sice zbytečně apatický, zato formálně velmi konzistentní (snímek brilantně pracuje s dikcí nevyřčeného a v mnoha okolnostech tak spoléhá na implicitnost a submisivní symboliku, v jejíž specifikách divák musí permanentně hledat) i narativně distingované melodrama, které vytváří velmi autentické plastické zrcadlo které reflektuje život přistěhovalců v americké pospolitosti - ačkoliv celková péče o tenzi a konflikt by mohla být víc sofistikovaná vzhledem k tomu, že se jedná o autobiografii samotného autora, a celková výpovědní hodnota strádá a emocionální impakt značně stagnuje. Ale jinak v resumé snímek nenabízí nic víc či míň - nejspíš jsem očekával příliš mnoho. Zlatý Glób v kategorii Nejlepší cizojazyčný film bych tomu určitě neudělil - už jen z toho důvodu, že byl produkován a distribuován výhradně v USA. Just sayin'... // VERDIKT: 7,4 kuřecích ovulací z 10 // 🐣🐤🐣🐤 ()
„MINARI JE TA NEJLEPŠÍ BYLINA. DAŘÍ SE JÍ VŠUDE. JAKO PLEVELU, TAKŽE MŮŽE UZDRAVIT BOHÁČE I CHUDÁKA…“ /// Ty vole… Korejská rodina v USA, někde na venkově, farmařej, bydlej mobilhejmu… pak přijede bába, kluk se pochcává….Američan v neděli nosí kříž (vohromnej… dřevěnej!)… Kurva to je vopruz. Ať už jde ta CORONA do hajzlu, nebo chcípnu při sledování podobnejch bijáků…. Jako není to žádná idyla. A pak se to ještě trochu sere… ovšem pomalu… takže spíš nuda, než strhující drama. Furt čekám na nějakej zlomovej bod… a von je konec. Hmmm… /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Tchýně je nemocná a má přijít vymýtač. 2.) Stará ve mně ztratila víru. (Každopádně doporučuju jít se radši vožrat!) 3.) Thx za titule „Giovanni“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ ne ()
Moc pěkné. A24 drama o tom, jak se rodina korejských přistěhovalců snaží v Arkansasu rozjet zeleninovou farmu. Jeho srdcem je ale jednoznačně vztah mezi malým chlapcem a babičkou. Ideální věc, když se chce člověk nechat lehce dojmout, ale ne nějak lacině. U vytržení jsem teda ale byl z toho chick sexing, to jem netušil, že existuje. Job snů :D ()
Kedysi som na festivale videl jeden z Lee Isaac Chungových filmov a viem, že som z neho mal fajn pocit, hoci si už nedokážem presne rozpomenúť, o čom bol. Minari vo mne prebúdzalo veľmi dlhú dobu smútok. Je to film o hľadaní šťastia ale zároveň je to snaha o komplexnejšie zobrazenie stretu dvoch protipólov. A je jedno či je to protipól kultúrny, generačný alebo náboženský. Zároveň je to najväčšia slabina filmu. Nemá totiž ujasnený jeden motív. Tým, že as venuje veľa veciam, stále sa na obraze niečo deje a občas tomu chýba taký ten ľudský moment. na odľahčenie. V minimálnej miere ho dodávajú do filmu len podivnosti typu babička, alebo nábožensky založený sused. Vo finále je to ale príjemný film. Taký v ktorom sa odráža aspekt ľudskosti, snahy niečo dosiahnuť a strety názorov, ktoré sa usilujú v rámci rôznorodých životných podmienok spolu koexistovať a hľadať si k sebe cestu. Práve to, a tiež mierne koketovanie s nadprirodzenom, ktoré som si tam ja osobne našiel, hoci si myslím, že je tam veľmi umne skryté, dodávajú filmu na konci určitý pocit zadosťučinenia. Will Patton v prazvláštnej kreácií a Steven Yeun si hrá svoj štandard. Myslím si, že toto je jeden z tých filmov, kde si každý nájde aspoň niečo. ()
Galerie (23)
Zajímavosti (6)
- David (Alan S. Kim) je přinucen vypít tmavou tekutinu – Hanyak. Tato tekutina se hojně využívá jako lék na většinu nemocí v korejské medicíně. (UhLee)
- Natáčení probíhalo v americkém státě Oklahoma. (Kuzmik)
- Herec Steven Yeun nosí ve snímku červenou kšiltovku, která byla původně darem jeho vlastní matky k 17tým narozeninám. (Kuzmik)
Reklama