Jeho dům

• Velká Británie His House

Mladý pár z Jižního Súdánu chce v Anglii začít nový život. Oba je ale drtí děsivé vzpomínky na hrůzy, před kterými uprchli ze svojí válkou zpustošené země. (Netflix)

Recenze (117)

tron

Neobsahuje to žiadne vyložene podpriemerné časti. Niektoré scény sú priemer, iný slušný nadpriemer. Mnohé sú veľmi solídne a nad celým tým peklom sa vznáša temná, ponurá atmosféra. Ústredné herecké duo (aj postavy) ma bavilo, prišlo mi uveriteľné a v rámci (nepopieram, ťažkých) okolností sympatické. Ale zas na druhej strane to ani neobsahovalo žiadne vyložene geniálne nápady a momenty a hoci som si fakt prial dať tomu úprimné 4*, nakoniec to na ne podľa mňa nemá. Ale nevylučujem, že po repríze sa to zmení. ()

dubinak

Miluju, když se něco takhle objeví úplně bez varování na Netflixu a já ani nevím, do čeho to vlastně jdu. A když je to ve finále fakt dobrý! His House pro mě byl po dlouhé době fakt děsivým filmem hned od začátku, což u mě nahrává kvalitnímu zážitku. Já prostě miluju horory bez zbytečných omáček. Tady se jede od prvních minut intenzivním způsobem. A přesto, že hororových prvků je tu postupem času možná až trochu moc, His House se snaží předat i hlubší zprávu týkající se stále více aktuálního tématu a oceňuji na tom právě to kvalitní propojení dvou žánrů. Po dlouhé době super domácí hororový zážitek. ()

kaylin

Britský snímek „Jeho dům“ by se rozhodně neměl přehlédnou jen proto, že se věnuje tématu, které někomu může připadat prvoplánové. Vůbec to takové není, je to skvělé zachycení osobní tragédie a potřebou se s ní nějakým způsobem vyrovnat, protože jinak by se člověk zbláznil. O film podává skutečně velmi intenzivním způsobem, který dovede s divákem pořádně hnout. ()

Morien

Před sledováním jsem si nevšimla žánrového zařazení, takže jsem dostala něco velmi, velmi odlišného od očekávání. Je to tedy lidsko-právní horor, jako můj oblíbený Under The Shadow. Ten byl filmařsky vyzrálejší a propracovanější, ale i tak skládám His House nic než poklony, a protože je to celovečerní debut, tak o to víc. ()

Yoshitsune

Když tady pročítám, zdejší "recenze" od "odborníků" tak si říkám, oni ten film buď neviděli a nebo nepochopili, bo myšlení je pro ovce a vlci nemyslí. A však já jakožto ovce, mohu říct že se mi to líbilo, byť si myslím že z toho nemuseli, nutně dělat horor. On totiž film v tomhle směru, výborně funguje jako psychologický thriller, ale i tak hororové scény, sou pěkně strašidelný a masky taky. A ona symbolika, kterou film má, je podle mně naprosto vynikající a vypovídající, o lidech jako takových. ()

• Premiéra filmu proběhla na filmovém festivalu Sundance 27. ledna 2020. (SONY_)