The Dark and the Wicked

Na odlehlé farmě v blíže neurčeném venkovském městě pomalu umírá muž. Jeho rodina se shromažďuje, aby truchlila. Brzy na to dostává pocit, že je ovládá cosi zlého. (Alfréda)

Recenze (115)

EvilPhoEniX

The Dark, the Wicked and Evil!! Bryan Bertino proslavený svou prvotinou Strangers z roku 2008 bohužel za dalších 12 let nenatočil už dobrý film, ale nyní to vypadá, že je zpátky ve hře a při síle. Příběhově film není nic nového, ale díky neotřelému a ošklivému prostředí jedné děsivé farmy působí film svěže a především nepříjemně. Film si vystačí jen s pár postavami a umírajícím otcem v posteli, které s ním stráví na místě celý týden. Film bude hodně rozdělovat na 2 tábory, jelikož zde chybí lekačky a tempo filmu je hodně pomalé, na druhou stranu trpěliví a náročnější diváci budou náležitě odměněni. Atmosféra celého filmu je nekompromisně znepokojivá a Evil!! Zlá k postavám i k divákovi, soundtrack je opravdu špičkový, dokáže se zažrat pod kůži a musím souhlasit, že zazvonění telefonu dokáže být po dlouhé době dosti nepříjemné. Ve finále dojde i na trochu krve a na kozu běžící bez nohy taky jen tak nezapomenu. Mrazivá, tísnivá, nepříjemná, znepokojivá a především solidně natočená podívaná. Nakonec se ke konci roku hororové statistiky výrazně zlepšily. Příběh***, Akce>Ne, Humor>Ne, Násilí***, Zábavnost****, Hudba*****, Vizuál****, Atmosféra*****, Napětí****. 8/10. ()

Martin741

Obavam sa, ze je to presne tak, ako pise Verbal - toho demona som objavil medzi kozami ( len malo zadkov tam bolo/. Demon bol malo strasidelny - prachov je tiez malo a v duchoch je hierarchia, demonovi sa do toho moc nechcelo, a ak tam aj nejaky bol, tak len jeden z podradnych demonov 2. ci 3. kategorie. Jo a mohli tu farmu aspon na chvilu opustit, doszt mam rad, ked nieco utoci na ludi na kukuricnom, obinom poli. Tu nic take nebolo, o picny chlp vsak lepsie nez Come Play 2020 : 35 % ()

Marigold

Famózní. Farmageddon aka rutyšuty Arizona Texas, fyzicky nepříjemný, úsporný, atmosferický a s motivem zla úsporně pracující horor. V podstatě jde o psychologické drama o vyčerpávající blízkosti smrti a o tom, že matky jsou nástroj Satana. Neurotický sound design, krásné tahy kamery Tristana Nybyho a povznášející scény krájení mrkve a telefonátů do záhrobí. Horor roku. Bertína si píšu na seznam smrti. ()

Flopik

Taký malý film ktorý má skvelú atmosféru, výborné horecké výkony a hlavne dokáže vydesiť. Je to naozaj celé minimalistické, pár postáv ale okrem spomínanej atmosféry nechýbajú ani strašidelné scény. Celý film je poriadne temný a "démonický". Originalitu teda nepobral, ale to mne osobne vôbec nevadí. Čo mi vadilo bol priamy koniec bez nejakého prekvapenia a vysvetlenia. U mňa ale solídne 4* a tento rok rozhodne patrí k najlepšiemu čo som videl. ()

pornogrind

O filmu jsem nic nevěděl. Jen jsem si přečetl zdejší obsah. Moc jsem si od filmu nesliboval ale nakonec mě film ohromil. Už dlouho jsem neviděl film kterej by tak dobře pracoval s napětím a atmosférou která byla hutná téměř od úvodních minut. Tohle byl zkrátka solidní psycho nátlak. TDATW je rozhodně lepší než všechny ty snímky který staví na lekačkách které stejně nefungují. Tenhle film pracuje s atmosférou tak, že při jeho sledování divák necítí zrovna dvakrát pohodlně(alespoň na mě to tak působilo). Myšleno v  dobrým slova smyslu. Každopádně jde o snímek, kterej nemusí sednout každýmu. Mě se nečekaně trefil do noty a dokonce jsem zvažoval pátou hvězdu. Nakonec dávám 4 ale třeba se mi to za pár dní v hlavě uleží a nakonec tu pátou dám. ()

Zajímavosti (3)

• Film byl natáčen na režisérově rodinné farmě. (Kudly4)
  • The Dark and the Wicked, měl mít premiéru na Tribec Film Festival, který byl pro rok 2020 zrušen. (Kudly4)