Hejno kobylek

Svobodná matka se živí chovem sarančat, ze kterých dělá proteinovou mouku a krmivo. Problém ale je, že se kobylky skoro nemnoží – dokud neochutnají krev. (Netflix)

Recenze (19)

petikacka

Ono to vlastně nebylo až tak špatné nebýt toho konce. Když jsem si to pro sebe nepromítala jako horor, ale normální film o jedné vdově samoživitelce s dvěma dětmi, která se snaží ze všech sil udržet farmu, aby uživila sebe a své děti, tak to byla vlastně šílená ukázka osudu většiny žen s dětmi a bez pomoci (pozor, nejsem feministka, ale prostě je to tak). Dělá co může, až do své farmy začne doslova cedit krev. I ten konec se dá chápat jako brzda v poslední chvíli, kdy už jde doslova o život jejím dětem. Za mě 65%. ()

Adramelech

Nejděsivěji na mě v tomto hororu působily reálie, které, ač se jedná o francouzský film, mi připomínaly americké reálie. Matka samoživitelka se musí starat o dvě děti a aby je uživila, tak podniká: chová kobylky. Drsně realistický děj filmu ukazuje, jak to vypadá, když živnost neprosperuje – navzdory celodenní tvrdé dřině tře člověk bídu s nouzí. Muž, který se uchází o ženinu přízeň, zase pěstuje vinnou révu a vyrábí z ní víno. Daří se mu lépe, ale stačí, aby uhodila sucha. Pak se urodí méně hroznů, což znamená, že výrobce vyprodukuje méně vína a za jeho prodej tudíž utrží i méně peněz. Nijak zvlášť dobře se nevede ani chovateli kachen, který od ženy kupuje kobylkovou mouku jako krmivo. Žena mu přiveze dodávku zboží v hodnotě pěti set (patrně EUR), ale chlápek je momentálně schopen zaplatit pouze tři stovky. Navzdory tomu však ještě remcá a požaduje, aby žena dodávala mouku v padesátikilových pytlích, protože se skladují lépe než malé pytle. Žena místo toho, aby jej upozornila, že zákoník práce zakazuje, aby ženy manipulovaly s břemeny těžšími než 35 kg, mlčí. Možná v kapitalistické Francii žádné takové zákonné ustanovení ani neexistuje. Hle, před jakými stresy dokázalo občany ochránit socialistické zřízení v bývalé ČSSR! Ostatní hororové prvky, které se v tomto filmovém díle vyskytují (zdivočelé kobylky), jsem vnímal pouze jako drobný bonus. Film doporučuji ke shlédnutí všem, kteří uvažují o podnikání v živočišné nebo rostlinné výrobě. ()

lineker

Já mám prostě tyhle lehký bizárky rád. Film sám o sobě mohl být rodiným dramatem o jednom ne zcela podařeném podnikatelském záměru, Docházejí peníze, dcera a syn se matce odcizují. Jenže paní podnikatelce se podaří byznys zrestartovat a od té doby se to celé háže do jiného, temnější směru. Jistě, vše má svůj čas a taky ty pravé hororvé scény prostě neexistují. I  tak se nepříjemné pocity dostavují a cvrkot nenasytných kobylek jsem měl ještě nějakou dobu v hlavě. ()

JASON_X

Film zůstal někde na půli cesty mezi horrorem a sociálním dramatem, ale zklamaný rozhodně nejsem. Už jen syrové scény z nelehkého života podivínské matky a jejích dětí na venkovské farmě byly působivé samy o sobě, vydaly by na samostatný film a bez oné horrorové roviny by se klidně obešly. Ale s krvelačnými kobylkami a hysterickým finále to bylo ještě lepší, šťavnatější, to je jasná věc. Čistokrevně béčková zápletka zabalena do podoby málem festivalového artfilmu, tak takovou fúzi můžu, pokud je zručně zrejžovaná. A rád bych ještě vypíchl výkon představitelky dcery Laury, zajímavá holka. Samozřejmě leckdo si může postesknout, že z takového námětu šlo vytěžit mnohem víc nechutností a krvavých brutalitek, ale to už by byl zkrátka jiný film, ve stylu Slimáků apod. ()

Po téměř ročním odkladu jsem se "konečně" dočkal a výsledek je za mne docela dost neuspokojivý. Chtěl jsem být milejší už jen proto, že horor s kobylkama nemívám na Menu denně natož ročně, ale vydalo se to tou nejméně atraktivní cestou.Je potřeba upozornit, že se jedná o silné Slow Burn Drama ( hodinu 20 se zde nestane nic zajímavého) a finále mě taky úplně nepřesvědčilo. Je to spíš drama o rodině a vztahu mezi matkou a dětmi, což jsem si teda fakt neobjednal- kdyby šlo o cokoliv jiného, tak budiž, ale když už nám tvůrci servírují masožravé kobylky, tak proč se vydávat tak komorní a nudnou cestou o třech postavách ?! Ten roj měl vletět do města a rozežrat půlku Francie !! Ach jo, pokud už mělo k něčemu dojít, tak kamera samozřejmě raději uhla a ve výsledku je z the Swarm zbytečný film s atraktivním námětem, docela ucházejícím vizuálem a s OK herci, který ROK vábí na něco, co rozhodně nepříjde. Jedno ze zklamání roku.Příběh 2/5, Akce 1/5, Humor 0/5, Násilí 2/5, Zábavnost 2/5 Hudba 1/5, Vizuál 3/5, Atmosféra 3/5, Napětí 2/5. 4/10 ()