Reklama

Reklama

Sociální dilema

  • USA The Social Dilemma
Trailer 2

VOD (1)

Obsahy(1)

Ve filmu na pomezí dokumentu a dramatu varují odborníci na moderní technologie před sociálními sítěmi, které sami vytvořili. (Netflix)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (228)

Pethushka 

všechny recenze uživatele

Po zhlédnutí mě přepadla lehká depka, a tak se mi k dokumentu ani nechtělo vyjadřovat. Během spánku se mi však depku podařilo setřepat a říkám si, že to nakonec nemusí být až takový horor. Dokument je to dobrý a rozhodně přináší myšlenku a snad i fakta. Trochu mě ale rušila americká přehnanost a afektovanost. Předpokládám, že se tvůrci domnívají, že to tak je nutný, ale já bych byla stejně radši, kdyby malinko ubrali. Fajn, jsem šokovaná, vyděšená a přemýšlím, jestli nezahodit telefon, ale stejně to nevidím tak černě. 4* ()

Ondatra 

všechny recenze uživatele

Pamatuju si, že na tenhle dokument jsme koukali už na základní škole a potom i na střední škole a fakt to má něco do sebe, zvlášť v dnešní době. V 21. století, době kdy se dostávají do popředí moderní technologie, umělá inteligence a sociální sítě, bychom si rozhodně měli dávat obrovský pozor na to, co dáváme na internet, kde všude zveřejňujeme fotky a všemožná data nebo jak se celkově chováme na internetu. Proto by dokument měl vidět každý člověk, který používá internet a měl by se nad tím zamyslet. V dokumentu je spoustu expertů, specialistů nebo zkrátka vývojářů, kteří se snaží vysvětlit, jak jednoduché je oblbnout člověka na internetu nebo přizpůsobit jeho stránku a algoritmus. Líbilo se mi i ukázání do zákulisí algoritmu, když člověk například kouká na TikTok, tak mu tam schválně vývojáři hodili reklamu, aby prodloužili jeho sledovanost. Celý dokument je natočen tak, aby člověka nenudil a myslím si, že přitáhne pozornost všech věkových skupin ať už dětí, dospělých nebo důchodců. Z tohoto dokumentu jsem si odnesl spoustu informací a dlouho jsem neviděl takhle skvělý dokument, který by mi doslova změnil pohled nebo vnímání na internet a sociální sítě. Moc takových dokumentů není a proto bych mu dal solidních 8/10 ()

Reklama

Radko 

všechny recenze uživatele

Obsahuje spoilery. Fakt, že sociálne siete sú marketingovým produktom, slúžiacim vytvoreniu zákaznických profilov, pre dokonalejšie zameranie predajcov a výrobcov, je dlhodobo známy. Rovnako aj negatívne dopady prílišného zaujatia a trávenia času vo virtuálnom priestore. Manipulácia realitou vo väčšom meradle a zámerné provokovanie násilných akcií pomáha výrobcom zbraní. Obnova zničených častí krajiny v dôsledku médiami vyvolaných konfliktov, štartuje banky a investorov. Otázka: prečo skupinka bývalých zamestnancov sociálnych sietí nepomohla k formálne dokonalejšiemu výsledku? Prečo dospeli k riešeniu, že sociálne siete je potrebné regulovať? Zase len normy, ktorými je svet už dnes zahltený. Dokonalé a riešiace všetko možné do podrobnývh detailov. Výsledkom bude opäť podpisovanie dlhočizných záväzkov užívateľmi sociálnych sietí. Podobné záväzky už dnes, čo sa týka napr. GDPR (ochrany osobných údajov), takmer nik nečíta. Záväzok sa prijme úľavným odkliknutím tlačítka AKCEPTUJEM. Ako sa v dokumente hovorí, už dnes zákony zaostávajú za realitou. Ani v prípade prijatia ďalšej normotvornej regulácie tomu nebude inak. Pretože vždy je to tak. A preto budú nové zákony, v dôsledku ďalších zmien sociálnych sietí, onedlho zase novelizované. Zahltené výnimkami a výnimkami výnimiek. Pre drvivú väčšinu ľudí sa tak normy stanú nezrozumiteľnými. Výhercami sa stanú právnici. Vyžívať sa budú v interpretovaní a zastupovaní užívateľov pred súdmi. Za nemalé peniaze. To je riešenie sociálnej dilemy z názvu filmu, ako si ho predstavujú tí, ktorí systém pomáhali tvoriť. Dnes ho kriticky odsudzujú. S mimoriadne varovne zdvihnutým prstom! ()

Lischai 

všechny recenze uživatele

Vidím nějakou zvláštní ironii v tom, že dokument mluví o trendu nezdravého zbombastičňování a vyhrocování zpráv na úkor šedé a nudné pravdy, a pak do mě nasype ilustrační hrané záběry kde týpek tak moc kouká do mobilu, až přestane mluvit s lidmi, dá se k extrémistům a seberou ho policajti. Ach jo. Mluvící hlavy jsou tu jinak zajímavé, je docela cool z jak širokého spektra firem pochází, a asi bych byl radši, kdyby jim ten dokument dal víc prostoru (a možná nechal promluvit i někoho z druhé strany), namísto populárně natřeného bububu, end is nigh, všichni jsme zmanipulovaní AI, která nám záměrně ukazuje fotky našich ex. ()

Pajky3 

všechny recenze uživatele

Známá fakta o sociálních sítích a závislosti na nich. V dokumentu vystupují přímo lidi, kteří se podíleli na jejich tvorbě, což vytváří důležitý průřez tématem, které je třeba diskutovat. Donutí to zamyslet, což je u takových dokumentů důležité. Osobně bych asi vypustil hranou linku, která sice dokresluje vyprávění, ale obešel bych se bez ní. ()

Galerie (6)

Zajímavosti (4)

  • Po premiére na festivale Sundance bol dokument aktualizovaný o nový segment o konšpiračných teóriách súvisiacich s COVID-19. (Real Tom Hardy)
  • Jeff Orlowski bol pred natočením dokumentu ťažkým užívateľom Facebooku. Po dotočení už, neprekvapivo, nebol. Vincent Kartheiser, ktorý stvárnil Bena, taktiež, neprekvapivo, nemá žiadne sociálne siete. (Real Tom Hardy)
  • Dokument si za prvých 28 dní od vydania pozrelo viac ako 38,000,000 domácností. (Real Tom Hardy)

Reklama

Reklama