Co jsme viděli, co jsme slyšeli

• USA Things Heard & Seen

Pár z Manhattanu se odstěhuje do starobylé osady v Hudson Valley, kde zjistí, že jejich manželství obestírá zlověstné tajemství, které si nezadá se záhadami prastaré vesnice. (Netflix)

Recenze (151)

mzss1

[60%] Co si budeme nalhávat, je to spíše thriller než horor. Hororových prvků tu moc nenajdeme a celkově tu nějaký hororový nástřel jako téma a pointa trochu chybí. Ale co, první půle nebyla ničím víc zajímavá, ale hlavní dvojice herců mě docela bavila. V druhé půli mě to ještě víc začalo bavit, ale jen do jisté míry, a sice díky těm postavám. Ta minimální hororová výplň je tu prostě jen asi jako bonus. Takže tématika okolo toho zlověstného domu mě vůbec nebavila. Finále mě trochu zarazilo a to především úmrtí jedné postavy, ale logiku to má. Takže mi to jako ztráta času vůbec nepřišlo. Ničím výrazným a zajímavým to nevyniká, díky bohu za Amandu Seyfried, která mě zde bavila. Pro mě neškodná záležitost k nudné noční. ()

Marcos22

Přestože je snímek „Co jsme viděli, co jsme slyšeli“ zařazen do hororového žánru, má s ním pramálo společného. Film je fakticky vztahovým mysteriózním dramatem s duchovní tématikou, které se v posledních čtyřiceti minutách zvrhne do thrilleru, rádoby do stylu Zmizelé. Na rozdíl od Zmizelé a jiných kvalitních thrillerů, příp. hororů, které se snaží držet diváka v napětí po celou dobu, toto v "Things Heard & Seen" neplatí. Prvních 80 minut tak na diváka působí příliš komorně, zdlouhavě a v paměti se mu uchová především několik detailních záběrů na tvář Amandy Seyfried. Zbývajících 40 minut je stravitelnějších, a to zásluhou gradace příběhu a svižnějšího tempa, ale „nudu“ střídá nelogické chování postav a velká naivita, se kterou scénář pracuje. Jeden z mála důvodů ke zhlédnutí tak vidím v hereckém výkonu Jamese Nortona, kterému jeho postavu věříte, to stejné platí u krásné Natalie Dyer, známou ze Stranger Things. Ostatní nemají moc co hrát. Za mě slabší netflixový kousek na pomezí 1-2 hvězd. Za tu zbytečnou dvouhodinovou stopáž se přikláním pouze k jedné hvězdě. 👎 (29.04.2021) ()

AppleCore

Robert Zemeckis před dvaceti lety poslal do kin  What Lies Beneath, což je žánrově na stejný vlně, jenom lepší ve všech filmových aspektech. Takže spíš než abyste ztráceli čas tímhle, zkuste přehodnotit Pod Povrchem. Things Heard & Seen postrádá v žánru thriller napětí a jako horror selhává v budování atmosféry i strachu... a z obecnýho hlediska je to prostě jenom nuda. ()

D.Moore

Vypadá to na jeden z nejklasičtějších hororových příběhů - rodina se nastěhuje do domu, ve kterém se "něco" stalo, a není tam sama. Jenomže ve výsledku to je o dost víc než to. Atmosféra postupně houstne, ukazuje se, že máloco je doopravdy tak, jak jste si mysleli před deseti minutami, a kdo ví, nakonec bude nadpřirozeno třeba tím posledním, čeho se bát. Amanda Seyfried je dokonalá. ()

dr.horrible

Medzi 2* a 4*. Scenár sa zaujíma o (pre horor) netypické veci; celé je to skôr dráma a bavili ma dialógy. A vyslovene ma tešilo narábanie s tým mystériom okolo domu a jak originálne tu ľudia a SPOILER! duchovia, vzájomne interagujú. No a potom je tu najhoršie napísaná, hlavná, mužská postava v dejinách. Navyše zle  zahraná, nesympatickým hercom. S nie uveriteľným záverečným prerodom. A chémia medzi ním a ženskou protagonistkou, je od začiatku nulová. Na hodnotie teda diskutabilné, ale do budúcna určite viac, týchto meta vecí. ()

• Keď manželka nájde pod klavírom noty, jedná sa o skladbu "Lacrimosa" od Wolfanga Amadea Mozarta, z Requiem. F. Murray Abraham (Floyd DeBeers) v roku 1985 získal Oscara za rolu Antonia Salieriho vo filme Amadeus (1984). (belinko)
  • Film vznikl podle stejnojmenného románu „All Things Cease to Appear“ z roku 2016 od Elizabeth Brundage. (SONY_)
  • Dcérka páru sedí v knižnici na zemi s natiahnutými a prekríženými nôžkami, v zábere z druhej strany už je v tureckom sede. (GabrielGabko)