Epizody(6)

Píše se 19. století. Dva fotbalisté, každý z opačného pólu společenského žebříčku, prožívají v práci i soukromí vzestupy a pády, které změní jak fotbal, tak celou Anglii. (Netflix)

Recenze (50)

Pítrs85

Výborný dobový seriál z viktoriánské Anglie o prvopočátcích fotbalu (a samozřejmě nejen o tom). Krásné exteriéry a interiéry, skvělí (spíše méně známí) herci, báječná atmosféra... tohle má náběh na seriálovou událost sezóny a těžkou závislost (btw ta taktika/rozestavení 2-2-6 měla něco do sebe :-). Edit: Hodnocení o jednu hvězdičku snižuju, pač se seriál, jeho dějová linie, zhruba v polovině bohužel posune směrem, který mě až tak nebavil. No zkrátka takhle to dopadne, když seriál o fotbalu točí režisérka :-) ()

Necrotongue

Originální název seriálu mě poněkud zmátl. Těšil jsem se na lov jelenů, případně dramatický a dobrodružný hon na divočáka, takže mě nemile překvapilo, že slovo game tentokrát reprezentuje fotbal. Jak bych kulantně popsal můj vztah k fotbalu? Asi tak, že je méně než vlažný. Nemám ho rád, protože nezastavitelní, rány snášející borci typu Ruuda van Nistelrooye už prakticky vymizeli, a oslavují se napomádovaní bojovníci o titul herec roku. Proto jsem už dlouhá léta nadšeným divákem ragby, které mě podobně zklamat nemůže. Seriál u mě měl tím pádem od počátku nedobře našlápnuto, ale slušně zvládnuté viktoriánské sociální drama mě nakonec vcelku bavilo. ()

Jirka_Šč

Zrození moderního fotbalu a moderního fanouškovství. Pro konec 19. století mám slabost a proto se mi na minisérii The English Game velmi příjemně dívalo. Výborně zahrané, autenticky působící, emocionální (jsem si jist, že minimálně jedna dcera bude na konci slzet a projevovat respekt). Je pouze třeba si uvědomit dvě věci: 1) Tvůrci se rozhodli hovořit víc o společnosti (té doby), než o fotbalu samotném. Chtěli, aby hráči měli propracované příběhy a vztahy. Proto v seriálu o fotbalu sledujeme fotbal paradoxně docela málo (což je i trochu slabina - přál bych si fotbalu víc). 2) Asi nešlo zobrazit historii přesně tak, jak se odehrála. Určitě doporučuji přečíst si, co píše Trevor ve svých komentářích k jednotlivým epizodám. Rozumím jeho kritice, jsem ale přesvědčen, že pokud neměl být seriál roztahaný a víc roztroušený, bylo správné děj upravit. ■ Samostatná věc je, co ve svém komentáři kritizuje rikitiki - o násilném přidání ženské dějové linie. Asi má pravdu, ale nevadilo mi. ()

keoma26

Je to trochu školometský, a není to vůbec jenom o fotbalu skoro bych řekl, že fotbal tu slouží hlavně jako vehikl pro (stále) aktuální témata sociální, ekonomický a genderový nerovnosti. Každopádně pro fanoušky povinnost, atmosféra doby i sportovní rivalita je krásně vypiplaná do posledního detailu... ()

vyfuk

Zdálo se to jako jakákoliv další show. Ale ono se ukázalo, že nebude tolik obyčejná. Zajímavá jednohubka, která nám popularizuje situace v kolébce fotbalu, který mimochodem už asi 12 nesleduji a nezajímá mě. A i tak jako pro laika jde o velmi příjemné pokoukání, které určitě není k zahození. Můžeme se setkat s postavami, které se postupně mění a formují zajímavý děj, který navíc ukazuje nepoměry ve staré dobré Anglii, kdy hold zde máme plebs, které by nemohli hrát fotbal. Takže i nějaké to sociálně politické drama v pozadí. To celé trochu kazí i sympatická hlavní postava, která se nejednou chová dost nesympaticky. Obzvláště když jedná naprosto nelogicky, aby poté zavařil ostatním postavám a poté to vypadalo, že se o ničem neví. To je dost trn v oku v této věci. Já jinak ale nemám co vytknout. Zpracování super, hudba příjemná, neznámé herecké výkony kvalitní. Nikdy jsem nebyl tak zklamaný ze zjištění, že se jedná o minisérii. A to jsem zarytý odpůrce pokračování dobrých seriálů prvních sérií. ()

Zajímavosti (10)

• Klub Darwen FC, za který Fergus (Kevin Guthrie) hrál, už dnes neexistuje. V roce 2009 byl kvůli dluhům vrchním soudem zlikvidován. (ČSFD)
  • Klub Old Etonians dodnes funguje a pôsobí v amatérskej Arthurian League. (Prelo)
  • Prvá epizóda zobrazuje Darwen, ktorý hral len jedno opakované stretnutie proti Old Etonians v FA Cup v rokoch 1878-79 a prehral. V skutočnosti sa Darwen s Old Etonians stretol v dvoch opakovaných zápasoch - po prvom zápase, ktorý sa skončil remízou 5:5, sa prvý opakovaný zápas skončil 2:2 a Old Etonians ich nakoniec na tretí pokus porazili výsledkom 6:2. (joseee)