Epizody(8)

Neúmyslné zabití uvrhne mladého muže do víru vražedných intrik. A zrovna když se mu podaří najít lásku a svobodu, strhne ho jediný telefonát zase zpátky. (Netflix)

Recenze (157)

Necrotongue

Musím přiznat, že mě víc bavila první polovina seriálu, v níž scénář předkládal divákovi stále nová tajemství a záhady, aniž by cokoli vysvětloval. S tím, jak jsem v druhé půli dostával až příliš polopatická vysvětlení, začal u mě seriál lehce upadat; s postupujícím dějem příběhu se navíc začaly objevovat menší i větší díry v logice, které celé záležitosti dost škodily. I přes tyto připomínky mě ale seriál bavil a na rozdíl od jiných počinů nelituji času, který jsem u něj strávil. Když si holt rozumí režisér se scénáristou, musí to být na výsledku znát:-) ()

Kothy

Netflix nám přináší tuto osmidílnou krimi minisérii podle knižní předlohy od mého oblíbeného španělského režiséra. Sledujeme osudy několika postav, které se po několika dílech protnou. Každý něco skrývá a my nevíme, komu věřit. Jak souvisí zmizelá žena s mrtvou jeptiškou? Časem do hry vstoupí víc hráčů a vše se komplikuje. Děj se hodně točí kolem obchodu s bílým masem a věcí s ním spojených. Často vidíme flashbacky našich hlavních hrdinek. Nakonec do sebe vše zapadne a začne hra o čas i o život. Někdo se snaží prokázat svou nevinu a jiní zachraňuj svůj život. Je to dobře natočené. Jediný problém bych viděl v tom, že jsou některé zvraty snadno čitelné, a tak vás jen máloco v seriálu překvapí. I tak jde ale o dobrou zábavu, u které se určitě nudit nebudete "Kde jsou ty kazety?" ()

sofiapetra

Asi takto: první díl mě odradil a zavrhla jsem to jako trapnou telenovelu. Pak mi kámoška opakovaně a nadšeně hlásila, jak se jí to líbí. Tak jsem tomu dala ještě šanci a podívala se na díl č. 2. Ten byl překvapivě vážně skvělý a vůbec v ničem nepřipomínal díl první (ani v atmosféře, natož v obsahu a dokonce tam hráli i úplně jiní herci; takže jsem se musela pak podívat znovu na jedničku, což se ukázalo dočista zbytečné, protože to skutečně téměř nijak nenavazovalo:)), dál už to bylo docela napínavé a nepředvídatelné, prostě takové správně horkokrevně španělské. Nakonec jsem nelitovala. ()

TheEvilTwin

Španělské filmy jsou jedny z nejlepších za posledních X let a Nevina je to stejné, jenom v 8hodinovém provedení. Málokterý seriál si drží hodnocení každého dílu tak dobře, jako právě zde, kde každý díl se pohybuje v průměru okolo 90% a už jen to je úctyhodné. K tomu přidejte slušnou nálož zvratů, napětí, šokujících odhalení a postupného odtajňování příběhu a je na světě Španělsko, na které jsme přesně zvyklí. Líbí se mi styl vyprávění, kdy v každém dílu se poodkryje minulost jendé z postav až do konečného obrazu vzájemného propojení, dále že se příběh z nevinného tématu přesune až do gangsterského podsvětí striptérek a zkorumpované policie a celé to má svoji mysteriozní atmosféru, kdy do konce divák neví, o co přesně jde. V hlavních rolích potěší už klasicky Mario Casas, dále známé tváře z Contratiempa (matka oběti) a dokonce i Ramira z parodie Spanish Movie. Ale abych jen nechválil, poslední dva díly mi přišly lehce chaotičtější, chování postav bylo trochu hloupější (zejména Kimmy, Matt a hlavní záporák, co nevím proč "vyspoiloval" svůj plán...) a čekal jsem možná větší mindfuck boom, což mi trochu ubírá na hodnocení, ale i přesto se jedná u nadstandartní seriálovou záležitost, která potěší jak fandy Španělska, tak fandy běžných krimi, mysteriozních a thrillerů. Hlavně se nenechte odradit hodinovou stopáží dílů a běžte do toho. ()

Anderton

Rozhodne to nie je bez chýb, Paulo má občas vzťah k elementárnej logike ako Emmerich či Shyamalan, ale vo výsledku na nejakých časopriestorových nesúvislostiach vôbec nezáleží. Dôležité je, že je to skutočne "o niečom", tých osem častí je adekvátnych príbehu a je to originálne prerozprávané a to práve vďaka seriálovej forme. Každá epizóda je sčasti venovaná jednej z dôležitých postáv, čím sa na tie isté udalosti pozeráme z viacerých uhlov pohľadu. No a to najdôležitejšie je, že sa všetky otázky zodpovedajú a to veľmi elegantných spôsobom, keď v príbehu nič nedrhne. Polemika o vine a nevine, ale aj násilí ako jedného z najprirodzenejších prejavov našej ľudskej povahy. A aj o povahe pomsty, moci... a tak podobne. ()

Zajímavosti (3)

• Krátko pred koncom epizódy si môžeme povšimnúť, ako Mateo (Mario Casas) sedí s deťmi v obývačke a spoločne pozerajú film. Konkrétne sa jedná o španielsku animovanú rozprávku z roku 2019, Klaus. (TomX2)
  • Ve 2. minutě, když Emma (Juana Acosta) tančí u tyče v nočním klubu, slyšíme v pozadí skladbu „Third Day of a Seven Day Binge“, která vyšla jako první singl z devátého studiového alba „The Pale Emperor“ od amerického zpěváka Marilyna Mansona v roce 2015. (Trajektt)