Režie:
Peter BogdanovichKamera:
László KovácsHrají:
Barbra Streisand, Ryan O'Neal, Madeline Kahn, Kenneth Mars, Austin Pendleton, Michael Murphy, Sorrell Booke, Graham Jarvis, Randy Quaid, M. Emmet Walsh (více)Obsahy(2)
Ryan O’Neal a Barbra Streisand v bláznivé komedii o roztržitém hudebním vědci, excentrické mladé dámě a čtyřech navlas stejných zavazadlech. Americká crazykomedie s hvězdným obsazením je založena na existenci čtyř navlas stejných kabel, mezi nimiž dojde k řadě záměn. V jednom zavazadle jsou šperky závratné ceny, v dalším jsou zase přísně tajné vládní dokumenty. Zcela bez důležitosti není ani zavazadlo třetí, ve kterém má jistá dáma svoji „garderóbu“ na cestu. Zdánlivě bezcenná je poslední taška, plná „kamení“, pokud by ovšem její obsah nesloužil k demonstraci převratné vědecké teorie. V důsledku toho dojde i k propletenci lidských osudů. Tak se seznámí dvě zcela rozdílné osobnosti – roztržitý hudební teoretik Howard a excentrická slečna Judy... Děj samotný se odehrává jednak ve velkém hotelu, jednak v ulicích San Francisca, a je „prošpikován“ množstvím gagů a nápadů. Film získal Cenu britských kritiků za nejlepší komedii roku 1972 a byl v témže roce vyhlášen za pátý nejnavštěvovanější film v USA i Kanadě. (Česká televize)
(více)Recenze (126)
Dál se budeme honit po San Franciscu (tam se ujíždí mafiánům opravdu úžasně), necháme manželku zešílet, rozbijeme pár skel, poničíme nábytek v hotelu a budeme se různě proplétat mezi životy našich i ostatních. A že to nestačí? Ale ano, doktore, úplně to stačí, protože tohle (a hlavně, hlavně závěrečná scéna nebo vlastně ne, ta v jídelně nebo ne, já prostě nevím!) dělá film krásnější a krásnější! ()
No vida, tuhle komedii jsem kdysi viděl a je to naprostý masakr. Uťáplý hudební profesor přijíždí do hotelu s příšernou uječenou snoubenkou a stává se terčem krásné studentky, která se nezastaví před ničím, aby ho dostala. Oba mají stejné kufříky, pak je tu kufřík se šperky a kufřík s tajnými dokumenty. A taky plejáda výborných postaviček co po nich jdou či sledují vlastní zájmy. Zpočátku to vypadá "jen" na konverzačku (plnou neskutečných hlodů), ale pak přibývá dalších a dalších fyzických gagů a v poslední třetině se to mění na grotesku, u které jsem řval smíchy a musel si některé scény vracet. Honička v San Franciscu je tak dokonalá, že sem zvedl hodnocení, třeba naprosto geniálně vypointovaná scéna se sklem :D A finále u soudu s neurotickým soudcem je třešnička na dortu (s luxusní pointou). Výborní povětšinou neznámí herci, kupodivu krásná Barbra, milion fórků které na poprvé nemáte šanci ani pobrat a na konci výborný odkaz na O´Nealovu Love Story. I nějaká ta romantika se najde. Zasloužených 5* a komedie roku 1972. ()
I kdybyste Barbru Streisand nakrásně nesnášeli, tady ji budete milovat! No a protože já jí mám rád i normálně...;oD. Leopardí žena je jedna z mých nejoblíbenějších komedií a tahle volná variace na ní (+ pár přímých odkazů typu trhání nejrůznějších oděvů;oD) je skvělá. Postava Judy není tak excentrická jako Susan v Leopardí ženě, což způsobuje, že působí mnohem méně bezprostředně, ale hlavní schéma (seriózní vědec x "madcap" dívka) je snadno rozpoznatelné. A Ryan O'Neal je sice jen slabý odvar Caryho Granta, ale i tak je výborný;oD. ()
Kdybych tak měl taky ten kostkovaný kufr, tak by Judy určitě nechala Dr. Bannistera mlátit do těch jeho pazourků a říkala by Steve mně. Rozhodně bych z toho měl radost, protože Judy byla neskutečně sympatická ... ale raději si ještě skočím na oční, protože Barbra Streisand mi nikdy jindy roztomilé stvoření nepřipomínala. Ponechám však nyní oftalmologii svému osudu a budu konstatovat, že jsem se bavil naprosto výtečně a kdybych odhalil ten impuls, proč se Judy pustila do destrukce Howardova života, tak bych s pátou hvězdou neváhal. Zejména proto, že jsem se přitom naučil s šarmem zkopat bohatou dámu do čtverečku. ()
Výborná komedie s ústřední dvojicí (Barbra Streisand a Ryan O'Neal). Hodně pozornosti na sebe ale strhává snoubenka hlavního hrdiny Eunice (výborná Madeline Kahn), jejížto eskapády a hlavně ječení zaručeně provětrají bránici...Jak dabing vyloženě nesnáším, tady je excelentní z doby, kdy český dabing byl králem... ()
Galerie (71)
Photo © Warner Bros. Pictures
Zajímavosti (8)
- Česká verze měla "zničené" titulky, takže až po letech se mohli diváci podívat na elegantní ručku Barbry Streisand, jak v úvodu filmu převrací listy v knize, na jejichž stránkách jsou napsáni herci a filmový štáb. (Robbi)
- Peter Bogdanovic si za vzor filmu vzal ve své době neúspěšnou komedii Leopardí žena (1938) s Cary Grantem a Katharine Hepburn. (Olík)
- Madeline Kahn v tomto filmu debutovala. (Pumiiix)
Reklama