Australský specialista na špinavou práci Rake (Chris Hemsworth) jen tak tak přežil události z prvního filmu a teď dostane nový úkol, při kterém půjde o život: má zachránit zbědovanou rodinu nemilosrdného gruzínského gangstera z vězení, kde její členy drží. (Netflix)

Videa (5)

Recenze (489)

korbitch22

Jednička byla zjevení, od kterého jsem nic nečekal a dostal jsem absolutní akční námrd s charismatickým hlavním hrdinou, béčkovým ale slušným příběhem, úžasným tempem i atmosférou a dokonalou akcí. Na dvojku sem se těšil a o to větší je zklamání. Akce je sice opět slušná, hlavně ve vlaku, sestřelený vrtulníky, scéna v tělocvičně atd. jenže příběh (jestli se to vůbec dá tak nazvat) je naprosto sterilní vybrakovaný céčko, který připomíná druhý Taken. I když rozpočet byl, díky prostředí a záporákům to vypadá celý lacině, ne z finanční stránky ale prostě je to mnoho béčkovější než první díl. Ve scénáři samozřejmě nesmí chybět otravný puberťák který neví jestli chce nebo nechce pomstít tatínka, dočkáme se tupých předvídatelných scén (když se objevila v tom kostele už sem se pleskal do čela) a laciný a béčkový dojem totálně potvrdí konec s Elbou. Udělejte zakázku a dostanu vás z vězení....gratuluji, tímto se druhý díl stává dokonalým DVD béčkem jak z roku 2005. Jednička měla primitivní děj, ale celé si to udrželo punc áčkového akčního filmu. Dokonce to tomu Chrisovi v osobních soubojích tolik nevěříte, jelikož má tak o 10kg svalové hmoty méně a působí mnohem víc unaveně. Nejvtipnější je, že jednička má menší hodnocení a přitom je o parník úplně někde jinde. Pustím si ji klidně kdykoliv znovu, zatímco tenhle mix Přepadení 2 a Die Hard už vidět znovu nepotřebuju a nepomůže tomu ani těch pár záběrů z český kotliny a sem tam opravdu šťavnatá akční scéna prostě dneska už nestačí. O proti prvnímu dílu sešup jako prase. Zklamaní.60%. ()

Superpero

Solidní akce mi pachuť špatného filmu z huby nevypláchne. Kromě té akce tam nefunguje vůbec nic (ok jedna vtipná scéna jak čumí na telku se slepicí). Třeba v Komandu jsem Arnoldovi věřil, že má rád tu dceru. Tady jsem nevěřil nikomu nic a ten kudrnatej kluk mě vyloženě sral. Bohužel pro mě je velká část filmu točená v rádoby Gruzii tzn. u nás, takže defaultní východoevropské nastavení - špinavé sklepení zkrachovalých zámků nebo hnusné fabriky. Jak já to nemám rád. V porovnání s exotickou jedničkou je to kvalitativní sešup po všech stránkách. ()

Xmilden

Hůře hodnocená Jednička se mě prostě líbila více. Nikam se necestovalo a mise zněla "Dostat toho kluka ven z Dhaky." Ve druhém díle se zbytečně vymýšlí, střídají se lokace a od scény ve vězení zakončené vlakem to už šlo s filmem spíše z kopce. Jednička přeci jen trošku gradovala, Dvojka uvadala. Gruzie není Bangladéš. Chybí zajímavější postavy. Ten Ind v Jedničce byl božský a dostavil se i David Harbour. Možná lidem v roce 2023 stačí k dosažení uspokojení z akčního inferna, nevím. Trojky se už trošku obávám. Dvojka vypadá levněji a snaží se rozvinout nějaký další multivesmír alá John Wick. 60% ()

castor

Blbý film, proklatě obyčejný, ale s výtečnou akcí. Jaká jednička, taková dvojka. Pro diváka dobrá zpráva. Může mu být zároveň šumák, že už si nepamatuje z prvního dílu, proč se ústřední bijec nyní zotavuje v dubajské nemocnici. Důležitá je pracovní nabídka, kterou dostane: zachránit rodinku ze spárů sadistického tatíka, který zároveň vede gruzínskou mafii. Takže je tu znovu hodně střílení, kopání, bušení i dušení. Dá se říct, že to není jednotvárné, tvůrci přicházejí s několika solidními nápady a osvěžujícími prvky. Za kameru se znovu posadil choreograf akčních scén většiny velkých marvelovek Sam Hargrave. Nemá to výpravu násobně dražších kousků, ale akce mu jde parádně. Navíc Australan Chris Hemsworth zůstává urputným gladiátorem se zlomenou duší, série úderů nebo nějaká ta kulka v těle ho nezastaví a sype to dál a dál. Intenzivně, výživně, surově. Navíc je patrné, že mnohé na place odedřel sám. Pokud to divákovi stačí, spokojené budou všechny strany. ()

gogo76

S prvým dielom som bol spokojný, aj keď som nikdy nebol a asi ani nebudem fanda Chrisa Hemswortha. Dostaneme požehnanú dávku akcie po ktorej je ten dlhý úvod tak trochu na smiech. Myslím, všetku tú snahu ukázať nám Chrisa ako človeka, ktorý sa musí liečiť, rehabilitovať, odpočívať... No o pár minút si nechá ruky drviť oceľovou tyčou, hneď na to zmasakruje asi 30 ruských agresívnych väzňov, prežije niekoľko tesných výbuchov, nespočetné množstvo osobných súbojov a ..., popri tomto sú aj Arnoldove a Stalloneho staršie akčňáky reálnejšie filmy. Technická úroveň filmu je výborná, súboje majú šťavu, ale menej je niekedy viac. Najväčší problém však vidím v tom ako z divákov robia tupé ovce...Po zuby ozbrojený vrtuľník priletí z Gruzínska do Rakúska? ,len tak? Cez krajiny NATO? Rakúska polizai v úlohe štatistov, nevedia strieľať, nekomunikujú, nedokážu uzavrieť mesto? Gruzínci si v pohode autom opustia Viedeň, kurva kde sú na cestách hliadky?? Myslím, že stačilo málo, aby ten film bol ako tak uveriteľný, len to niekto musí chcieť. Keď vypnete mozog, film si užijete. 60%. ()

Zajímavosti (16)

• Pro natáčení moderní nemocnice v Dubaji posloužila administrativní budova Nile House v pražském Karlíně. Její vnitroblok, ze kterého hlavního hrdinu odvážejí od recepce na vozíku, je volně přístupný veřejnosti. (Muffino)
  • Kvôli natáčaniu museli zatvoriť škôlku a rodičia dostali ako náhradu škody 100 eur denne za každé dieťa. (nessbeal)
  • Velká část scén natáčených v Čechách probíhala v odléhlých částech Ústeckého kraje v době pandemie covid-19. Štáb měl díky tomu nadstandartně velký klid na natáčení a málokdo se o dění kolem filmu zajímal. Největší poprask způsobil až Chris Hemsworth, když na Instagramu sdílel video z jízdy na vlaku u obce Vejprty. V tu chvíli se o film začali zajímat jak místní, tak zahraniční novináři. (UncleMorty)