Epizody(7)

Matka dospívajících dvojčat se po 17 letech vrací do rodného města. Když záhadně zmizí, její děti se musí vyrovnat s tajemným rodinným dědictvím. (Netflix)

Recenze (21)

kaylin

První sezóna seriálu „Curon“ se zaměřuje na jedno velmi specifické, podivné městečko, které má svoje temné postavičky, osudy, které nejsou vždy pěkné. Ale cílem seriálu není vyloženě děsit, je to spíš ona depresivní atmosféra, která zde hraje prim, ta spolu se skutečností, že vlastně pořádně nevíte, co se zde děje a postupně to teprve odhalujete. Bohužel to může být chvílemi celkem nuda. ()

dobrý nápad,který navíc zvládne vyprodukovat místy hodně solidní atmosféru.Bohužel to ovšem zvládá pouze v jednotlivých momentech a nedovede si odpustit hluchá místa (kterých je hlavně v první polovině víc než těch povedených) a výš nedosáhne i díky kupícím se nelogičnostem v polovině druhé.Každopádně když bude druhá řada,klidně se mrknu...60% ()

Kienast

...jen další zklamání v roce 2020, navnadilo mě to mystery atmosférou, aby mě to hned zklamalo chováním postav a totální stagnaci nějakého alespoň malého vysvětlení proč se děje tohle a proč tamto. Naštěstí to zachraňují postavy, které jsou sympatické a táhnou děj. Závěr série mi přišel stupidní a totálně bez nápadu. 5/10 ()

JB2203

Po celou dobu sledování seriálu jsem měl strach, aby slibně se rozvíjející děj nesklouzl k lacinosti a banalitě. Ale naštěstí tomu bylo právě naopak. Uhrančivý závěr mě nutí uvažovat o plném hodnocení. Zatím jediný seriál, který se v mých očích přibližuje myšlenkovým přesahem k fenoménu Dark. Na rozdíl od něj však zde nejde o strukturu či kontinuitu reality a času, nýbrž o hlubinnou souvztažnost archetypálního vnímání světa, o symboly podvědomí promítané do příběhu dvou sourozenců v malém severoitalském městě. Je to příběh veskrze symbolický, plný odlesků z hladiny tamního jezera, plný stínů vrhaných němými kostelními zvony na utopené věži. Jakoby zde děj skrýval pod stavbou příběhové kauzality svůj vlastní smysl, podobně jako lidská psyché skrývá svoji podstatu pod nánosem existencionálního strachu. A ke všemu to bylo dobře natočeno i zahráno. A taky parádní hudba, hlavně v závěrečné scéně. Doporučuji všem ctitelům C.G.Junga. ()

MIMI.kry

Dávám 70%, váhám mezi 3-4 hvězdami, docela mi to bavilo, doufám, že bude pokračování. Některé seriály nebo filmy mi to sice připomnělo, ale to nevadí, je to zpracované celkem poutavě, takže mi seriál držel i přes nějaké nepodstatné výhrady. I nějaké nelogičnosti to má (například proč se vracet do rodiště na prokleté místo, kde jde mně i potomkům o život? Proč ty postižené rodiny ještě pořád u přehrady žijí? Proč nejsou před nebezpečím včas varováni děti z rizikovějších rodin? Spoiler: Proč se po týdnech na pokraji zimy vrátí z hor poměrně zachovalá matka, která údajně zabloudila v horách plné vlků a nikdo se jí neptá, čím se tam živila, jak to mohla mezi šelmami přežít, kde přesně byla, kde žila, spala, apod.), podobné chybky se bohužel v mysteriózních filmech dějí. Důležité je, že jsem se nenudila a zabavila se během dešťové neděle, se zmrzlinou a přáteli k tomu, takže převládá nakonec spokojenost z filmové neděle. Ne, žádný zázrak to skutečně není, propadák ale taky ne. ()