Vietnamka Le Li je znásilněna vojáky Vietkongu, kteří ji podezírají ze špionáže. Dívka prchá do Saigonu, kde se seznamuje se seržantem Dantem Butlerem. Zamilují se. Jejich manželství je krátké, plné nedorozumění a traumat z minulosti. Le Li se stále cítí bytostně spjatá se svou rodnou zemí... (Warner Bros. CZ)

Recenze (167)

Shit

Asi nejumělečtější film Olivera Stonea plnej krásných záběrů krajiny a s podmanivou vietnamskou hudbou, která dotváří tu správnou atmosféru, ale na mě to bylo až moc zdlouhavý a dějově roztáhlý na moc velkej časovej úsek, kdy je všemu věnováno málo prostoru, obzvlášť né moc dlouhý účinkování Tommy Lee Jonese zamrzí, protože je tady fakt skvělej. ()

Marek1991

Stone vojnu vo Vietname proste nenechal len tak, nechcel aby sa na ňu zabúdalo a tak prispel ďalším dielom a opäť podľa mňa s dosť jasným posolstvom, no napriek jeho známym názorom to bolo rozumné a korektné. Miestami to bolo emočne silné a rozosmutnilo ma to, ako to dopadlo s vojakom Stevom. Malo to ozaj široko poňatý dej ohľadom priestoru a času, farebne to bolo výnimočné a miestami aj efekty sadli. Kontrasty mi nevadili, ba naopak, no to už je na každého vkuse, výnimočnosť diela však nie je až tak veľká ako napríklad u diel Narodený 4. júla, či Salvadoru. Vojna vo Vietname bola zlo, dnes to už vieme, no niektorí politici, politológovia, či odborníci si to nechceli pripustiť dlhú dobu a niektorí si na tom trvajú aj dnes, muselo však prejsť približne 10 rokov kým sa ku kritike poriadne pripojil aj Hollywood a iní filmári. Zrejme to tak bude aj s Irakom a Afganistanom pokiaľ nevymyjú dovtedy všetkým mozgy a nezastrašia ich tým, čo robia Manningovi, Assangeovi, či Snowdenovi, no bojím sa, že sa na to opäť zabudne a imperialisti vytvoria dovtedy ďalších nepriateľov, možno v podobe Iránu, Venezuely, Bolívie, či možno opäť Ruska. Túto strašnú škvrnu v dejinách na obyvateľoch juhovýchodnej Ázie však treba pripomínať a najlepšie podobnými dielami, ktoré sa neboja skritizovať žiadnu zo strán. ()

Renton

Scénář: Oliver Stone .. Tady někde se pomyslně láme tvůrcova kvalita a filmy po tomto počinu již nedosahují nebeské kvality děl předešlých. Pozapomenutý film válečné éry Oliver Stone, který se potřetí vrací do Vietnamu. Tentokrát však více obšírněji a z jiného úhlu pohledu. Začíná ještě před velkou válkou, v období úpadku francouzské kolonizace, dává vyniknout síle přírodních scenérií, hodnotám venkovského lidu a rozkrývá počátky války politicko/občanské. V ní pak sleduje (autobiografické) strasti mladé dívky, které kulminují poznáním Amerického důstojníka a odchodem do USA (výborně vykreslený kontrastní přechod z bídy do konzumní společnosti). Zde už prostupuje příliš romanticko-dramatických momentů, které jsou ovšem nahromaděny v rychlém sledu a nejsou příliš působivé. Jako komplexní pohled na konflikt a důsledky na daného jedince a jeho rodinu rozhodně zajímavé. 70%. ()

B!shop

Strasne nadhernej film. Dalsi film od Olivera Stonea o Vietnamu a opet z jineho uhlu pohledu, tentokrat ze strany vietnamcu. Prvnich zhruba 100 minut je naprosto bombastickejch, spousta dojemnejch scen, ukazany krutosti valky, naprosto nadherna hudba a docela sviznej dej. Proste uzasny valecny drama. Pak se ale dej presune do Ameriky a je to spis manzelsky drama, ktery mi ze zacatku moc nesedlo, ale nakonec to bylo taky silny. Predstavitelka Le Ly hraje vcelku slusne, jen mi vadilo, ze ke konci vypadala spis jak kurva. Ale jednoznacne tu kraluje Tommy Lee Jones, kteryho nijak zvlast nemusim, ale tady byl dokonalej, jeden z jeho nejlepsich vykonu, skoda, ze se objevuje az po dlouhe dobe. Nechci tenhle film porovnavat s ostatnima z vietnamske trilogie, protoze kazdej je natolik odlisnej, ze se proste porovnavat nedaj a to i presto, ze vsechny pojednavaj o Vietnamu a tudiz nemuzu rict, kerej z nich je nejlepsi, me se libily vsechny tri. ()

Snorlax

Tohle je film, díky kterému si uvědomíte, že odpustit znamená, že se přestane trápit ten nevinný. Odpuštěnín nepomáháte tomu, kdo spáchal křivdu, ale sami sobě. Krásně zpracovaný životopisný film jedné vietnamské dívky, která tuhle věc pochopila dávno přede mnou. Jen mi není jasné, proč je Jones uváděn v titulcích první, hlavní roli skutečně nemá. ()

Zajímavosti (12)

• Hlavní postavu Hayslip Ly Le ztvárnila studentka Hiep Thi Le navzdory tomu, že neměla žádné herecké zkušenosti. Hiep se zúčastnila castingu stejně jako několik jejích přátel čistě jen pro zábavu a bez velkých ambicí. Během castingu byla pouze jedním z 16 000 vietnamských-američanů, kteří se účastnili castingu. (Posheidon)
  • Film je založen na knize Le Ly Hayslip "When Heaven and Earth Changed Places", která vypovídá o jejích zkušenostech z Vietnamské války. (D3VIL)

Časové pásmo bylo změněno