Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Zapomenutá detektivka se Svatoplukem Benešem v hlavní roli se soustředí na ty neduhy minulého režimu, které bylo povolené glosovat - hlavně rozkrádání majetku v socialistickém vlastnictví a nedovolené podnikání. Kriminalisté zde přijdou na stopu nezákonných machinací v pohostinství, zahraničním hostům jsou dokonce nabízeny sexuální služby... Mládeži přístupný příběh se však odvíjí líně, nenápaditě, důraz klade na přemíru tupě přednášených dialogů, které nahrazují akci i napětí. (Lexikon českého filmu)

(více)

Recenze (48)

Raziel_cz 

všechny recenze uživatele

Solidní kriminálka, ve které se trio zločinců snaží zahladit stopy, dřív než policie během vyšetřování vraždy jejich parťáka přijde na jejich nelegální podnik. Podle zdejších komentářů v tom lidem chybělo napětí a nudili se. Já ten problém tedy nemám. Naopak mi přišlo fascinující, jak se všechno zamotává, mezi hlavními aktéry roste paranoia a do konce pořádně nevíte, který ze dvou možných vraždil. Nemluvě o tom, že rekonstrukce zločinu, byť si myslím, že zvrat v jejím závěru se dal vyřešit zajímavěji, rozhodně napínavá je. A Juraj Herz jako chlípný Egyptan Sálim tomu vládne. Za mě super. ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

Netypická detektivka, v níž sledujeme téměř pořád aktivitu podezřelých a doufáme, že VB ve skrytu bdí. No samozřejmě, že bdí, takže se po utahaných dialozích tria Beneš, Dubský a Fišer, u kterých nevíte, zda jsou myšleny vážně, ci jako vtip dočkáte lehce povedené rekonstrukce, při níž zaklapnou dveře a rádobydůkazy na pachatele a je konec. ()

Reklama

Adam Bernau 

všechny recenze uživatele

Dabovaná Schoberová, bezvýrazný Šmída (kvůli němuž hlavně jsem to chtěl vidět) a Eduard Dubský překonávající svou naivní strojeností v roli prohnaného hoteliéra cokoli z prvorep. a protektorátního filmu. Ještěže aspoň ten Lackovič člověku spraví chuť, byť v charakteru pro něj velmi netypickém. On by i ten minimalistický Šmída stál za hřích, jenže tento užvaněný a se svým tématem úspěšně se míjící film to neumožňuje, jeť nemožný i jako kriminálka i jako drama i jako komedie. Nefunguje nic. Duo Štorkán-Toman je zde tématem, pojetím i kvalitou široce rozkročeno mezi padesátými a sedmesátými lety. ()

Chřástal 

všechny recenze uživatele

Muži, kteří nenávidí ...příživnictví. Kriminálka tematizující ilegální nabízení slečen hotelovým hostům z ciziny není příliš dramatická ani odvážná a kriminalistům se fandit moc nedá hlavně proto, že jde o partu ouřadů s koženými ksichty, což je možná realistické, ale druhá strana je prostě životnější - ať obsazením Svatopluka Beneše, skvělým Stanislavem Fišerem nebo zjevem Olgy Schoberové, kvůli které jsem na to vlastně koukal, či příležitostí vidět Juraje Herze jako „mohamedána“ (ovšem nejlepší je stejně Landovského liftboy). Některé promluvy a dialogy jsou vtipné (dadaistický rozhovor s opilým policistou), ale řada z nich nechtěně („Ruku na srdce, soudruzi...“). Famózní (bez ironie) jsou úvodní titulky ve formě listování fotoalbem za doprovodu chytlavého songu v ruštině, kdy se na fotkách střídají pražské pamětihodnosti (otáčené bez zájmu) a slečny koketně pózující u nablyštěných oktávek, embéček a jedna na jawě pionýr. ** a půl. ()

GIK 

všechny recenze uživatele

Zpočátku i díky hudbě kvalitní atmosféra. S odchodem elegantního Alexeje (Irmanov) však solidní podívaná končí. Jakmile začne úřadovat trojice nekňubů: ředitel hotelu (Dubský), hotelový kadeřník (Beneš) a číšník (Fišer) je všem nadějím konec. Opravdu bídné výkony této trojky. Těm se nedá věřit ani pozdrav. Ostatní se svezli s nimi. Třeba Němeček v roli opilého esenbáka je snad ještě horší. U křečovitých manekýnek se asi není čemu divit. Silně nepovedený dabing Schoberové Kreuzmannovou, která byla o 14 let starší. Konec lehce napínavý, ale předchozí blamáž s nekňubama to již těžko může vykompenzovat. Výplň (cca 80 % času) se prostě nepovedla. Hlášky: „Otýlie Šindelářová bydlela v pátém patře.“ – proč vyšetřují v osmém? // „Rád bych vás, soudruhu poručíku, upozornil na to, že každá teorie má být potvrzena praxí.“ – škoda, že stejný metr neplatí i na nechvalně proslulé teorie: evoluce, třesk, relativita a spol. Symbolika: 8:54 – náznak merkel sign Schoberová; 1:21:48 – náznak merkel sign Dubský (kamera švenkla moc rychle. Kameraman to musel pěkně schytat.) ()

Galerie (12)

Reklama

Reklama